1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6630+USBkaapeli+läppäri ->Ei toimi netti??

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja BaQu, 20/5/06.

1. BaQu

Tykkäykset:
    0
    Löysin tämän foorumin, laitoin alunperin Nokian puolelle... Eli uusiks koitetaan

Lyhyesti ja ytimekkäästi. 6630 + USB johto ei meinaa millään ottaa yhteyttä nettiin läppärin kanssa. Tulee PC Suiten erroria että Yhteyden muodostus ei onnistu..

Yhteydenottoaikana puhelin kyllä reagoi sen verran että 3G:n alle tulee se yhteysviiva, mutta sekin tulee katkoviivana. Usein vielä jää hetkeksi päälle yhteyden epäonnistuttua.

Puhelimeen on tilattu Soneran asetukset, ja puhelin pääseekin itsenäisesti nettiin ongelmitta. Myös puhelimen ja koneen välinen yhteys toimii PC-suitella komeasti, kuvien, äänien ja videon siirto ei ongelmia.

Olen yrittänyt ottaa hallinnan pois PC suitelta ja asentaa modeemin windowsiin 6630 puhelimesta ja normaalisti aktivoida modeemia windowsilla. Sama juttu ei ota yhteyttä.
    --> tässä tapauksessa tilannetta seuraa niin se menee ohi tarkistetaan käyttäjänimee ja salasanaa, mutta jumittuu "rekisteröidään verkkoon" kohtaan jonka jälkeen herjaa.

Eri yritykset läppärillä internettiin tähän mennessä:
    (käytössä 6630:n USB kaapeli)
    -2 eri 6630 puhelinta kokeiltu
    -2 eri puhelinliittymää <-molemmissa käytössä datapaketit.
    -2 eri versiota PC suitesta
    - Sama Fujitsu siemens (amilo D8830) läppäri
    -3 eri usb porttia kokeiltu
    - Connection managerista ruksattu kaikki yhteydet pois, sekä pelkästään USB yhteys päällä..
    - PC suiten maa-asetuksista koitettu Sonera Finland sekä "omia asetuksia" 'internet' ja 'prointernet' ilman hakasia tietty.

Kaikkien näiden kokeilujen jälkeen en millään enää osaa veikata miksi ei ottaisi yhteyttä. Vielä on kokeilematta laittaa se toiseen tietokoneeseen, esim pöytäkone. Mutta läppärini toimii esim wlanilla mainiosti netissä ja muutenkin hyvä kone. Käyttis tietysti XP, SP2.

Näitä on yleensä ilo selvittää yön pikkutunteina mutta nyt menee jo yli hilseen :/

2. BaQu

Tykkäykset:
    0
    ...selailin samalla muita forumeita JA...

tarviiko pc suitea käyttäessä laittaa AT+cgdcont=1,"ip","prointernet" riviä mihinkään, vai pärjääkö PC suite omillaan?

3. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    omilla asetuksilla menee

oletko luuria/tietokonetta buuttaillu?

4. BaQu

Tykkäykset:
    0

no kokeilin pöytäkoneelta ja meni heittämällä nettiin ja toimi mainiosti.

oon ny joku 3 kertaa poistanu pc suiten eikä mitää..

poistin samalla zone alarmin, nortonin.. vanhan nokia d211 kortin .. ei auta

tää alkaa riehuttamaan..

5. manta

Tykkäykset:
    0
    eli puhelin on selvästi yhteydessä PC Suiteen, sulla on versio 6.80.21 ja windows device managerissa puhelin näkyy ilman kysymysmerkkejä ja modeemien alla näkyy Nokia 6630 USB modem.

Nyt sitten klikkaat PC Suitesta yhdistä internettiin, pitäisi lähteä yhdistämään automagisesti, mitä näkyy kohdassa "yhdistää käyttäen" xxxx, jossa xxxx on modeemi jota käytetään ? Eli mitä lukee kohdassa xxxx ?

6. BaQu

Tykkäykset:
    0

siellä lukee tiestysti 6630. Kokeilin kaverilla bluetooth yhteyden kautta myös samaa yhteyden muodostamista eikä sittenkään onnistunut.

Ärsyttävintä tässä on että asensin saman pc suiten aluks samalta cd:ltä kahdelle koneelle, toisessa toimii toisessa ei.

mä veikkaan että ongelma on jossain muussa kuin itse pc suitessa kun se on jo monaan kertaan asennettu oikein (?) ..

meinasin kaivaa jostain OEM windows levyni ja pistää windows uusiks. on se jo pari vuotta samalla asennuksella ollutkin et saakin vähän puhdistaa. näyttänyt samaa juttua monelle ihmiselle eikä tajua.

minä kuten kaverinikin olemme kaikki aika erikoistuneita tietokoneisiin ja -liikenteeseen...

voi olla että jokin ajuri on väärin asentunut, vaikka jokin windowsin usb ajureista lähtien.

7. manta

Tykkäykset:
    0
    miälenkiintoista :), laita tiedoksi miten kävi jos laitat wintoosan uusiksi

8. BaQu

Tykkäykset:
    0
    laitan .. kunhan löydän sen cdn jostain. Tää ongelma ei oo kyl todellinen ei millään. laitehallinnassa kaikki ajurit kunnossa. Windows aina muutenki toiminu hyvin jne..

Tässä on pakko olla joku yksi ajuri vinottain.... Käytin jopa Pc suite cleaneria jonka pitäisi poistaa kaikki rekisteritiedot pc suitesta ... joku oma fujitsun ongelma tää on :)

Jos jollain ollu fujitsu siemens amilod d 8830 läppärin kans vastaavaa niin saa kertoa ;)

9. BaQu

Tykkäykset:
    0
    noni windows uusiks, en o ees viä ehtiny muuta ku viruksentorjunnan ja pc suiten asentaa ja se perkele soikoon toimii.

No se on selvitetty ja se toimii ja kaikki on tyytyväisiä..

..paitsi että nyt se arvotus jää ikuisesti salaisuudeks. Mikä harmittaa koska mä en voi sietää jos en keksi oikeaa ratkaisua asiaan, mitä windowsin uudelleenasennus ei oo :D

Noh.. Sovitaan että se oli itse windows joka oli sökönä, niin sökönä, niin suuressa mittakaavassa että juuri tuo uudelleenasennus oli oikea operaatio... *saa nukuttua täten yönsä rauhassa* :D

10. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    jos tähän ketjuun saa kirjoittaa, niin mulla olisi kans mielenkiintoinen case:

pc-suite (en tiedä versioo, ei tullut katsottua)
    N6230i
    Win XP SP2
    bluetoothilla

yhteys aukeaa, mutta pingit ei kulje, ei IP:llä eikä WWW:llä eikä siten sivutkaan aukea. kokeiltu on yhdistää PC-suitella tai suoraan verkkoyhteyksistä puhelinverkkoyhteydellä. kokeiltu *99# sekä *99***1#, kokeiltu AT-komentojen kanssa ja ilman. selaimessa ei proxyja (nehän ei tosin pingaukseen vaikuta), kokeiltu kiinteitä DNS-osoitteita. koneella F-Securen Security josta on poistettu Puhelinverkkoyhteyksien hallinta käytöstä, selain sekä SVCHOST on sallituissa, ei ole kokeiltu ilman palomuuria. sama läppäri pelaa laajakaistassa ihan ok...

kellään vinkkiä?

11. BaQu

Tykkäykset:
    0
    minkä operaattorin yhteydellä koitat muodostaa?

12. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Eli 6630:sta todellakin saa nettiyhteyden kannettavaan mukana toimitettavalla datakaapelilla? Itse olin jo lähes ostamassa bluetooth donglea kun luulin ettei se muun kautta onnistu, mutta onneksi en vielä ostanut.

13. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    sonera, ja se on valittuna pc-suiten asetuksista. tosin pc-suitesta on kokeiltu myös manuaalisilla asetuksilla (internet/prointernet-yhteysosoitteella) ja ei tulosta

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mitäs tapahtuu jos kokeilet komentokehotteesta uusia IP-osoitteen ja samalla katselet sitä palomuurilokia...? Tai näkyykö palomuurin lokissa blokkauksia kun pingailet? Yksi vaihtoehto on vielä kokeilla asentaa TCP/IP-ajuri uusiksi verkkoyhteyksien alta. Onhan protokollaksi valittu varmasi PPP? Väärällä yhteysosoitteella voi myös yhteyden saada aikaiseksi (esim. WAP), mutta tietoa ei silloin saa liikkumaan.

Oletan että olet testannut toisella liittymällä GPRS:n yleisen toimivuuden.

15. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    eipäs ole tullut kokeiltua tuota IP:n uudistamista, eikä ole hoksittu palomuuria kaivella näkyykö siellä pingiyrityksiä

mites xp:ssä tcp/ip asennetaan uusiksi, eikös se kuulu jollain tasolla kiinteästi xp:seen, joten xp:n uudelleen asennus taitaa olla se ainoa konsti?

PPP:tä ei ole tullut tarkistettua

wap.sonera.net ei ole yhteytenä, internet/prointernet vain on kokeiltu

16. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Valitse sieltä verkkoyhteyksistä soittosarjayhteydestä ominaisuudet ja sieltä sitten verkko-välilehti. Kokeile muokata (ominaisuudet) siellä TCP/IP-protokollaa. Esimerkiksi valmiina olevien asetusten tallentaminen ok:lla (ilman todellisia muutoksia) saattaa auttaa.

Mutta siinäpä nuo mitä nopeasti tulee mieleen.

17. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    korostan vielä että laajakaistassa toimii ok, joten kaiketi tcp/ip-stack on ok...?

18. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Periaatteessa näin...

Mutta ei tuossa mitään mysteeriä voi olla. Joko olet tehnyt jotain epähuomiossa virheellisesti tai tarkastuslistasi (esim. palomuurin tai itse puhelimen toimivuuden osalta) on puutteellinen.

19. BaQu

Tykkäykset:
    0
    juu toimii, nyt ainakin mulla. ehehe. Eikä se loppujenlopuks vaadi säätöä ellei konees ole yhtä juntturassa ku mitä mun (ilmeisesti) oli.

World of Warcraft pyörii komeesti 400 pingillä. Ei se parempaa vaadikkaan ;)

20. Mac

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 3Gs DNA
    Mikähän siinä mahtoi olla sitten loppujenlopuksi ratkaisu? Itse olen paininut saman ongelman kanssa, tosin niin että mulla on bluetoothilla 6630 kiinni läppärissä. Kuvien yms. siirto onnistuu hienosti, puhelimella pääsee selailemaan nettiä ja lukemaan sähköpostia. MUTTA pc suitella kun yrittää ottaa yhteyttä nettiin, tulee virheilmoitus "yhteyden muodostaminen ei onnistu" ja dial upilla suoraan kun yrittää niin tulee virheilmoitus 692, ettei modeemi olisi päällä.

Olen asentanut modeemiajurit pariin kertaan uudelleen ja kokeillut at-lausekkeita.

En viitsi ruveta uudelleen asentamaan windowsia koska tämä on työkone. Ja tässä ei todellakaan ole mitään ylimääräistä kilkettä.

Vanhalla puhelimella (6810) onnistui yhteyden saaminen ilman ongelmia.

Jaa tämä viestiketju