1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6630 offline tilassa.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Jemppu, 16/6/07.

1. Jemppu

Tykkäykset:
    0
    Elikkä ongelmana on sellainen että alle vuoden vanha Nokian 6630 puhelin on koko ajan offline tilassa. Aikaisemmin puhelin toimi normaalisti, mutta n.kuukausi sitten yhtenä päivänä puhelin vain piippasi ja oli mennyt itsestään offline-tilaan. Kun kun olen yrittänyt laittaa sim-korttia sisään, puhelin ilmoittaa että "aseta sim-kortti puhelimeen", eli puhelin ei enää tunnista korttia. Käytin puhelinta huollossa ja sieltä puhelin palautettiin ja sanottiin että puhelin on kastunut, mutta olen varma että puhelin ei ole kastunut missään vaiheessa. Sim korttini toimii muissa puhelimissa normaalisti mutta 6630 puhelimessa ei toimi mikään kortti. Puhelin on Soneran kytkypuhelin ja siinä on edelleen siis takuutakin jäljellä. Olen yrittänyt formatoida puhelinta ja soittanut Soneralle että ovatko he lukinneet puhelimen, mutta mitään sellaista ei kuulemma ole tehty.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia Nokian puhelimilla? Vai onko tämä Nokian uusi keino kiertää korjausvastuu sanomalla että puhelin on kastunut, emme korjaa takuuseen.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Yleensä kastuneet puhelimet on kastuneet, myös niissä tapauksissa joissa käyttäjä väittää ettei ole kastunut.

Toki voit omalla rahalla viedä sen jonnekkin (esim toiseen huoltoon) tutkittavaksi/korjattavaksi.

Jos se on kastanut niin luuri on nykyään niin halpa ettei taida paljoa alkaa korjailemaan, kun kostuneen koneen toimivuus sen jälkeen on niin ja näin.

3. Lauriii

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on Nokia N70 ja vastaava ongelma puhelimessa. Kytkypuhelimesta ei kuitenkaan ole kyse. Ainoastaan yksi SIM-kortti toimii mutta muuten ongelma on sama kuin sinullakin.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos herja ei olisi ihan sama, niin luulisi että joku on tehnyt jäynän ja laittanut SIM lukon päälle.

5. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    SIM-kortin lukijan pinnien jouset ovat saattaneet löystyä ja ei siksi ota kontaktia SIM-korttiin. Mahdollisesti ohut paperin tai pahvinpala SIM-kortin takana saattaa auttaa.

6. Jemppu

Tykkäykset:
    0
    Oletko käyttänyt puhelintasi huollossa? Olen itse yrittänyt kaikkia mahdollisia teidänkin tarjoamianne kikkoja,mutta mikään ei auta. Puhelin on ja pysyy offline-tilassa. Puhelimeni toimii kaikilta muilta osin ihan normaalisti, joten ihmetyttää tuon huollon väite että puhelin olisi muka kastunut. En pysty edes päivittämään puhelinta (jos se nyt mitään auttaisi?) koska puhelin ei tunnista mitään korttia.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei kai noilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. ja aika iso on testaamatta (siis toimimatta) jos luuri on offline tilassa.

Jaa tämä viestiketju