1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6630 ja lentokone?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Repro, 18/8/06.

1. Repro

Tykkäykset:
    0
    Onko kokemusta saako 6630:aa käyttää lentokoneessa offline-tilassa?

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jos ei se mene verkkoon, ei sitten ole mitään hätää, olen joskus Netmonitorin kanssa leikkiny.

Mutta eihän ne lentoemännät usko kuitenkaan tai ympärillä olevat ihmiset tajua mitään muutenkaan, säikkyvät vaan kuitenkin.

Huvitti kun yks kakara kaivo kännykkää taskustaan taannoin ja se siis oli kiini, alkoi mummoilla heti suhina ja sihinä, että lentokone tippuu, paa poijes ;)

3. nisukka

Tykkäykset:
    0
    Eipä tuo lentokone tippunu vaikka pidin Nokia 6131:stä päällä lentokoneprofiilissa koko molemmat kaksi lentoa välillä Helsinki - Malaga.

4. tomunen

Tykkäykset:
    0
    Tuosta pitäisi selkeästi jossain tiedottaa, hirveää arpomista jokapaikassa.

5. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis se offline- tai flight mode -profiili on just sitä varten, että sitä puhelinta voi muuten käyttää lentokoneessa tai vaikka sairaaloissa: katsella kalenteria, kirjoitella tekstareita ja sähköposteja valmiiksi ja miksei myös pelatakin.

6. esasuuronen

esasuuronen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0456709033 saunalahti
    käytetty on

Minulla on Samsung D730 ja siinä toi fligh-mode.
    Siinä nimetty Offline.

Tuota olen käyttänyt nyt etelänmatka lennoilla.
    Matka menee rattoisasti katsoen leffaa smartmoviella + kuulokkeilla.
    Tai sitten pelejä pelaten.

Itse en ole kehdannut kysyä lupaa tuon käyttöön, kun tiedän että saan heti tapella tietämättömien kanssa asiasta.

Onhan kännykkä onneksi pieni, joten sitä voi pitää kivasti piilossa ulkopuolisten katseilta.
    Ja kun on lurit korvissa niin muut ajattelee että poika vaan kuuntelee MP3.sta :)

7. miri

Tykkäykset:
    0
    Re: käytetty on

Minä kun aikanaan lensin kotimaassa viikottain, niin aina oli lentoemäntä valittamassa millon mistäkin. Ei saanut kämmenmikrolla pelata ("sammuta elektroninen laite"). Bimboja ne oli. Valokuvia yritin ottaa, mutta se oli kuulemma vaarallista. No onneksi ei aivan joka lennolla.

8. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Täällä ollaan samoilla linjoilla...

Offline tilalla varustetuista malleista on informitu todella huonosti, puhumattakaan siitä että lentokoneiden henkilökunta ja muut matkustajat tietäisi mitä ominaisuus käytännössä tarkoittaa. Vaikka ei ole tullutkaan lennettyä sitten vuoden 2001, niin olen aika varma että jos lentoemäntä tulee neuomaan että puhelinta ei saa käyttää, ei se usko että se offline on tarkoitettu juuri sitä varten että puhelinta voisi lentokoneessa käyttää koska se ei ota minkäänlaisia etäyhteyksiä verkkoihin. Ja jos ei lentoemännän toiveisiin taivu niin pahimmassa tapauksessa muut ihmiset ympärillä alkavat vatvomaan ja polttavat katseet jatkuvat koko matkan ajan.

Joku ministeriö tai muu vastaava saisi ottaa asiakseen tehdä selkeän listauksen siitä mistä puhelimista tämä offline/lentiokone tila/flight mode löytyy, jotta saataisiin selkeyttä tähän asiaan.

9. Mauri

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän Finnair nuo sallii jo nettisivuillaankin (Palveluinfo > Ennen lentoa > Matkatavarat > Elektroniset laitteet):

---
    Lennon aikana saa käyttää seuraavia laitteita, silloin kun turvavyön merkkivalo on sammutettu:

CD-ROM tai DVD-levyasemalla varustettuja kannettavia tietokoneita
    kämmentietokoneita
    käsikäyttöisiä ilman kirjoitinta olevia laskimia
    kasetti- ja CD-soittimia (walkman, CD-soitin, mini-disc-soitin, MP3-soitin, Discman)
    tietokonepelejä, esim. Gameboy
    video- ja digikameroita
    näyttölaitteita, lukuunottamatta kuvaputkinäytöllä varustettuja
    GPS-satelliittinavigaattoreita
    sähköparranajokoneita
    elektronisia leluja, lukuunottamatta kauko-ohjattavia leluja
    matkapuhelimia offline-profiili päällä, jolloin puheluja ei voi soittaa eikä vastaanottaa, mutta puhelimen muita toimintoja voi käyttää.
    Matkapuhelimia saa käyttää soittamiseen ja puhelujen vastaanottamiseen ainoastaan miehistön luvalla silloin kun lentokone on maassa ja turvavyön merkkivalo on pois päältä.
    ---

Että ko. sivusta vain printti mukaan koneeseen ja lentoemännälle käteen, jos ei muuten usko. Näin olen itse toiminut 6630:n kanssa, tosin kertaakaan ei ole tultu huomauttelemaan, eikä ole siis printtiäkään tarvittu.

10. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    huomatkaa myös että joissain laitteissa (luureissa:) offline/flight moden aktivointi estää myös bt/wlan yms langattomien yhteyksien käytön ;) eli niitä yhteyksiä ei oikein ihan helposti vahingossakaan saa päälle :)

eikä ne koneet nyt sieltä ihan helposti tonttiin tule

paitsi ukrainassa :p

11. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja vaikka WLAN:in saakin joissain malleissa päälle, niin kai se ihan sallitua on, koska ainakin mannertenvälisillä lennoilla voi käyttää maksua vastaan "laajakaistanopeuksista" Internet-yhteyttä WLAN:lla.

Jaa tämä viestiketju