1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6630 ja kasvanut virrankulutus

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja MikkoHoo, 12/7/06.

  1. MikkoHoo

    Liittynyt:
    2/5/06
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Puhelimeni (perusbuginen kaatuilija) oli 6 viikkoa huollossa joista viimeiset 4 viikkoa tehtaalla. Viime viikolla tuli sitten uusi kone tehtaalta.

    Luulin aluksi, että akkuni oli vaihtunut johonkin roska-akkuun huollossa kun ei millään meinannut alkaa sitä lataamaan ja kun alkoi, täytenä kesti vaan 10-12 h ilman isompaa näppäilyä. Sain liikkeestä uuden akun jota olen sitten lataillut ensimmäisestä kerrasta asti päivättäin. Ensimmäinen lataus oli pitkä ja sen jälkeisetkin normaaleja latauksia.

    Yleensä kun otan aamulla puhelimen laturista niin klo 14 maissa alkaa varoitusäänet. Kun akku sitten loppuu niin puhelin tyhjenee kunnolla. Täytyy asettaa ajat, päivämäärät, teemat, soittoäänet, profiilit... Tällaisen totaalityhjentymisen jälkeen akku on lataukseen reagoimaton pitemmän aikaa, luulin sen olevan jo rikkikin kun ei vaan alkanut ottamaan virtaa vastaan. Useiden minuuttien jälkeen alkaa sitten lataamaan.

    Eli, kysymys: Onko uudessa puhelimessani vikaa, en tällaista ole aiemmin kuullut tapahtuvan. Softa on 6630:n uusin mutta vika on mielestäni enempikin raudassa. Purkaantuukohan akku vaikka puhelin olisi sammutettu...
     
  2. samumanu Vieras

    Jos oot kerta uuden akunkin saanu niin kuulostas kyllä et puh on heti uutena rikki, ei mitään harvinaistakaan olis tomonen. Ja ei ne nokian vaihdetut laitteet välttämättä uusia ole vaan voi olla vanhakin mut "korjattu" ja kosmetisoitu peli.
     
  3. MikkoHoo

    Liittynyt:
    2/5/06
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Juu, samaan tulokseen oon itsekin tullut. Kyrpii vaan jo valmiiksi viedä luuri takas liikkeeseen koska huoltoreissulla menee taas vähintään kuukausi. Mutta ei kait se auta... onneksi nokialla on nykyään kahden vuoden takuu, saa huollattaa puhelinta vielä 13 kk sen piikkiin :)
     
  4. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Kyllä mun mielestä puhelin pitää vaihtaa suoraan uuteen tuotteeseen jos hommaa ei kerralla saa pelaamaan, älkää allekirjotelko lappuja, että saa käyttää swappipuhelimia... Koska ne voi olla vanhempia kuin omat tuotteenne. Tuosta kyllä oli jo silloin parivuotta sitten juttua kuluttajaneuvojan kanssa. Mun ei ole tarttenut tapella 1100 jälkeen mistään takuun suhteen. En tiedä tämänhetkistä tilannnetta, voi olla ihan hullunmyllyä, kuin aikanaan, jolloin kirottu 5140 tilalle sain swappipaskan suoraan jostain ihmemaasta. Ihan täynä oli puhelinnumeroita ja tekstiviestejä... Periaatteessa Nokia rikkoo jo "kirjesalaisuutta". Luoja yksin tietää missä mun alkuperänen puhelin on 100 kuvaviestin kera.
     
  5. samumanu Vieras

    Onkelmana toki on se et jos huollot ei saa uusia swappeja ni mistä sen sitte saa? Tai toki niitä saa mut omaan piikkiinhän ei huoltojen niitä tarvi vaihtaa. Vaatii hiukan enemmän kuin vaan mainita asiasta tiskillä..
     
  6. MikkoHoo

    Liittynyt:
    2/5/06
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Nyt on puhelin taas matkalla huoltoon. Sain onneksi samanlaisen tilalle niin pääsee käyttämään just hankittuja musa-adapteria ja kossin spark-plugeja! Luoja yksin tietää mitä huollosta seuraavaksi tulee ja milloin tulee... Kyllä mulle passaa vaihtokonekin kunhan vaan joku edes toimisi.

    Tämä on vaan pidemmän päälle rasittavaa kun saa laukata liikkeessä vähän väliä ja vaihtokone (nykyistä laskematta) on aina jostain romulaarista kaivettu. Tässä vaan alkaa miettimään onko tosiaankin markkinajohtajan puhelimet näin heikkolaatuisia koska tätä huoltorumbaa pyörittää moni muukin nokialaisen omistaja.
     
  7. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Se onkin Nokian ongelma sitten eikä kuluttajan... Painaa päälle vaan :)
     
  8. samumanu Vieras

    On toki nokiankin onkelma mut jos huollossa eivät saa uutta ni ei ne voi sitä taikoakaan. Eli vaati paljon soitteluja jne jne. Sit jos ja kun nokialta sanovat että ei vaatii kuluttajaneuvojan pakeille menon jne jne. Ja aikaa/vaivaa tuhraantuu..
     
  9. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    JJ:n höpinöitä ei aina kannata ottaa todesta ellei halua käyttää useita kuukausia vuodessa reklamaatioiden ja virallisten valitusten tekemiseen sekä huoltojen (tai jonkun muun instassin) "mustalle listalle" pääsemiseen. Ihan oman mielenterveydenkin kannalta on hyvä pitää asiat tarpeeksi yksinkertaisina kokonaisuuksina. :)

    Onhan se tietysti hyvä että joku työllistää kuluttajaneuvojia. Tuli vaan mieleen ettei JJ:lle itselle ole tullut mieleen kouluttautua kyseiseen ammattiin. Pääsisi ns. pääkallopaikalle auttamaan sorrettuja. ;)

    Lopuksi jotain aiheeseenkin, kuulostaa tosiaan siltä että vaihtoluuri on ollut jo saapuessaan rikki. Ei muuta kuin uutta huoltoreissua.
     
  10. blind man

    Liittynyt:
    11/9/03
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Tähän sopii hienosti wanha viidakon sananlasku: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."
    Asiallisella käytöksellä saa aivan varmasti miellyttävämmän tuloksen kuin meuhkamisella ja möykkäämisellä. Varsinkin kun tietää, että on oikeassa.
     

Jaa tämä viestiketju