1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6630 ja 3g ja yle/soneraplaza videopalvelut

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kavaman, 2/12/04.

1. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Moi

Kysymykseni koskee noita videopalveluita. Videothan sijaitsevat osoitteissa wap.yle.fi ja wap.soneraplaza.fi.

Tiedän, että sekä selaimessa, että real playerissa pitää olla sama access point, eli esim sonera wap, tai sonera internet, että videot näkyisivät. Mutta sitten ongelma alkaa. minä en pääse sonera internetillä wap osoitteisiin, pääsevätkö muut? Ja tietääkseni taas wap rajoittaa yhteysnopeuden pienemmäksi. Eli miten saan noi uutisvideot toimimaan korkeammalla nopeudella. Miten te muut saatte nuo umtsille tarkoitetut videot toimimaan?

-Petteri

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Periaatteessa ei pidä, eli laite tukee periaatteessa useita gprs yhteyksiä yhtäaikaa.

Pääsee, mutta soneran wap portaaliin ei pääse.
    Ei periaatteessa, rajoittava tekijä voi olla yhdyskäytävä (proxy)
    Vaatimuksena on että ollaan 3G alueella, periaatteessa EDGElläkin vauhti riittää mutta monet eivät kuitenkaan silloin oikein toimi.

Jos ongelmana on että wap ja internet yhteys ei toimi yhtäaikaa, katkaise wap yhteys streemin siirron ajaksi.

3. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Kiitos hyvistä vastauksista.

Tietääkseni kyllä tuo wap yhteyden nopeus on soneralla ainakin rajoitettu johonkin tiettyyn määrään, mikä on pienempi kuin mihin umts puhelimet pystyvät... Mutta huomasin tänään, kun menin alueelle missä 3g verkkossa on enempi pykäliä, että kun laitan realiin ja internet selaimeen wap yhteyden, ja sen kautta katson noita videoita, niin kyllä ne pyörii ainakin ihan hyvin.

Miten muuten tietääkö kukaan, että mistä löytyis esim jotain leffatrailereita, tai jotain muita videoita mitä pystyis jouhevasti umtsilla katsomaan.

-Petteri

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Käytä molemmissa asetusryhmänä Sonera WAPpia. Stream toimii kyllä ko. yhdyskäytävän kautta jos Real Playerin proxy-asetukset ovat kunnossa. En nyt muista niitä tähän hätään, mutta kysäise ne vaikka teknisestä asiakaspalvelusta.

5. yabba

Tykkäykset:
    0
    Olen tehnyt niin, että koska en paljoakaan wap palveluista / järjestelmästä pidä, niin olen käyttänyt prointernet yhteyspistettä molemmissa ja mennyt videopalveluihin internetin puolelta esim. osoitteesta:

http://www.yle.fi/mobiiliuutiset/mobiilisali/

Jostain syystä RealPlayer vaatii tosiaan saman yhteyspisteen kuin selaimessakin on ja siinä on yksi lisäsyy miksi pyrin välttämään wap palveluiden käyttöä.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Kiitos hyvistä vastauksista.

Voiko lähteen mainita, jos julkinen?

7. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Kiitos hyvistä vastauksista.

Minulla ainakin CNN:n ja Ylen videot toimivat hyvin. CNN:n kanssa käytän CNN_high-laatua (muistaakseni reilut 100 kbit/s), kunhan on Soneran ohjeissa ilmoittamat asetukset käytössä. Nehän ovat:

Yhteysosoite: Sonera WAP
    Proxy-palvelin: 192.209.134.142
    Proxy-portti: 554

Nämä olen siis määrittänyt RealPlayern proxy-asetuksiin.

Tietenkin toimivuuteen vaikuttaa missäpäin pk-seutua olen, olenko sisätilassa jne. EDGE- ja UMTS-peitossa on vielä paljon aukkoja.

t. tero

8. kannykka

Tykkäykset:
    0
    Mitenkäs nuo edellisessä viestissä mainitut asetukset kuuluvat Elisan tapauksessa? Real Player valittaa yleen yhteyttä yritettyään jotain virheellisestä URL-osoitteesta...

Jaa tämä viestiketju