1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6610:n / 7210:n kaiuttimen särinä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Sir Hector, 24/3/03.

1. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Tästä on ollut pariinkin kertaan puhetta foorumilla, ja tuo on mielestäni aika paha vika puhelimessa. Joillakin särinää tuntuu esiintyvän enemmän ja toisilla taas ei juuri yhtään. Siksi haluaisinkin, että kaikki jotka ovat 6610:aa käyttäneet, laittaisivat tänne oman mielipiteensä siitä, että säriseekö kaiutin vai ei. Näin saisin jonkinlaisen prosentuaalisen käsityksen siitä, että onko särinä yleistä vai ei.

Ja jos mahdollista, niin lisäksi voisi myös verrata 6610:n särinöitä esim. 3510:n mahdollisiin särinöihin, sillä minulla on nyt tuo 3510. Niin tietäisin, että mitä te pidätte haitallisena särinänä ja mikä siis minua voisi haitata. 3510:ssa kun en ole huomannut minkäänlaisia särinöitä...

Ja vielä näin lopuksi, niin onko tuollaista särinää mahdollista korjata mitenkään?

E: Viestin otsikko muutettu.

2. Ranki

Tykkäykset:
    2
    Nokialaisissa tuo taitaa olla ominaisuus:)

3. Zakke

Tykkäykset:
    0
    Äh, ei ole :)

5100 ei särise ollenkaan, toisessa soneran liittymässä 6610 särisee vain joskus, eli noin kerran 20 puhelusta. Johtuu siis linjasta??? Silloin kun särisee, särisee kunnolla, muuten ei ollenkaan.

Ota siitä nyt sitten selvää.

Z

4. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla särisi 7210 joillekkin ihmisille soittaessa,varsinkin silloin kun oli kotona.Tässä 6100 en ole huomannut särinää.

5. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Eli voiko näistä päätellä, että särinään vaikuttaa linjan voimakkuus tms.? Voiko särinä riippua pelkästään siitä, vai onko vikaa puhelimessakin? Aika outoa, jos näin on, koska varsinkin 6610:sta puhuttaessa on valitettu sen särisevää ääntä... Eikös särinä kuuluisi silloin jokaisella puhelimella, jos se kerran johtuu linjasta?

6. Ranki

Tykkäykset:
    2
    Mulla oli 8210:ssä puheen aikana ihme taustaääni ja huollosta tuli bumerangina takaisin ja sanottiin että on ominaisuus... Se ominaisuus oli mulle liikaa ja lähti kapula vaihtoon.

7. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minun 6610 ei särise pätkääkään. Parit ekat päivät kun käytin sitä niin puhelun alussa, kun luuri piippasi varattua tai odottaa, särisi se hieman. Särinä loppui kuitenkin nopeasti eikä sitä enää ole.

8. Deeseven

Tykkäykset:
    0
    Täällä 7210 ja särisee kaiuttimen vaihdonkin jälkeen.

Ehkä yksi puhelu ollut kun ei särissyt. Ihme homma.

9. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla ei ollut omassa 7210:ssäni mitään vikaa...ei särissyt eikä muitakaan ongelmia ilmennyt 3 ja ½ kk:ssa

10. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kaverin 5210 särisee aika pahasti, mutta ei joka puhelulla.

11. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Nyt ei näytä tulevan enää enempää vastauksia, joten laskin tähän myös tässä, tässä ja tässä topicissa olleet mielipiteet 6610:n kuulokkeen särinästä. Tällaisia tuloksia sain:

Ääni EI särise: 6 ääntä = 30%
    Ääni särisee SATUNNAISESTI: 7 ääntä = 35%
    Ääni SÄRISEE: 7 ääntä = 35%

Ääniä tullut yhteensä 20 kpl.

Tämän mukaan siis useimmissa 6610- ja 7210-puhelimissa särisee satunnaisesti. Kysyin tätä jo aiemminkin, mutta voiko särinä siis johtua liittymästä, matkapuhelinverkon kentän voimakkuudesta tms. vai onko vikaa itse puhelimessakin?

Entäs kun jotkut ovat vaihdattaneetkin puhelimensa kaiuttimen, niin maksaako tämä takuuaikana mitään? Mitä minä olen kuullut, niin kaiuttimen vaihtamisella ei olisi paljoa vaikutusta särinään, mutta voisihan sitäkin kokeilla jos ääni särisee häiritsevän paljon.

E1: Päivitin prosentteja.
    E2: Päivitin prosentteja.
    E3: Päivitin prosentteja ja lisäsin uuden linkin.
    E4: Päivitin prosentteja ja lisäsin uuden linkin.
    E5: Päivitin prosentteja.

12. pker

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S
    särinä johtuu siitä kajarista, siinä on ultra-äänellä hitsattu kalvo joka on jostain kohti heikommin kiinni ja se särinä kuuluu tietyllä äänen(ilman) paineella. sen takia se särinä joskus kuuluu ja joskus ei, toisinsanoen komponentti vika.

13. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Tämä selvensi jo paljon. Eli tämä sama vika on siis kaikissa 6610:issa, koska kaikissa on sama kaiutin, eikö?

Voiko 6610:aan sitten vaihtaa toisen kaiuttimen, sellaisen, jonka kalvo olisi joka paikassa tukevasti kiinni? Onko se takuuaikana ilmaista? Jos ei, niin minkä hintaista?

14. desentera

Tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin 6610 särisee harvoin. Yleensä sillo ku on akusta virta melkein lopussa tai kun volyymi on lujalla =)

15. desentera

Tykkäykset:
    0
    Ja vielä tosta kaiuttimen vaihdosta... En tosiaankaan tiiä et pystyykö siihen (siis 6610:iin) vaihtaa kaiuttimen mut mun mielestä se särinä ei ainakaan häiritte paljo mittää!

16. Lari89

Tykkäykset:
    1
    Mulla on Nokia 7210 ja Radiolinjan liittymä eikä oo särissy yhtään. Ei edes aikasemmat 3210, 6150 ja 3310

17. Ojo

Tykkäykset:
    0
    Tuli hommattua 6610. Mielestäni kaiuitin särisee. Voiko luurin viedä takas liikkeeseen ja pyytää vaihtoa toiseen vastaavaan??

18. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse en ainakaan 7210:n kanssa tuota vielä havainnut.

19. _Jep_

Tykkäykset:
    0
    Särisee. Kukaan käyny huollossa kyselemässä että korjaako ne? Vai joutuuko luopumaan tästä muuten hyvästä puhelimesta tuon takia,sääli =)

6610:stä siis puhun

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin tänään tutun puhelinta ja toi särinä on erittäin huomattava ja ärsyttävä. Hänkin sanoi, että viikon vanha puhelin lähtee pois ensi viikolla.

Jaa tämä viestiketju