1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6600: meneekö takuuseen?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Keijo, 1/10/04.

1. Keijo

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs olis semmonen että ei toimi enää kunnolla nuo oikean reunan näppäimet eli punainen luuri ja c-näppäin. Toimii mutta saa painaa aika kovasti.

Voisikö mennä että huollossa puhdistaisivat tuon puhelimen kun tuo on suunniteltu hieman liian avoimeksi kun valotkin paistavat näppäinten välistä.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Soita ja kysy huollosta. Tuskin täällä kukaan voi huoltoa sitovia lausuntoja mennä antamaan. Viime kädessä sitten yhteys valmistajaan.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kysymyksestäsi ei ilmene, onko takuu vielä voimassa, jos on, niin menee ilman muuta takuun piikkiin. Jos takuuaika on hiljattain loppunut, niin uskoisin että saat siitä huolimatta veloituksetta puhdistuksen.

ps. Nokialla saataa olla tähänkin jokin erityisohjeistus ;)

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Olipas taas oikein täyden kympin lausunto.

Jos puhelimeen on päässyt kosteutta tai kunnolla jotain likaa, laitetta ei ole käytetty ohjeistuksen mukaisesti. Tällöin ei mene takuuseen.

Jos laite on ollut tavallisessa käytössä ja takuu on voimassa, huolto on maksuton.

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Nämähän ovat monesti tulkintakysymyksiä ja arivi on varmasti valmis tuomaan kuluttajan sortamisen näissä auliisti esille. ;)

Kyllä sen pitäisi mennä tietysti takuun piikkiin, mutta jos puhelin on täynnä sitä itseään niin voi herätä kysymys onko puhelinta käytetty ns. normaalilla tavalla vai onko se joutunut kokemaan kohtuuttomia olosuhteita elektroniikan näkökulmasta.

Ja mitä tulee arivin mainitsemaan ohjeistukseen, niin huollolla on täysi oikeus kieltäytyä takuuhuoltotoimenpiteistä jos Nokia on heille ilmoittanut etteivät maksa tietyistä syistä johtuvia toimenpiteitä. Tällöin kannattaa neuvotella asiasta Nokian kanssa eikä haukkua lyttyyn sitä huollon tiskillä työtään tekevää kaveria.

6. jamo2001

Tykkäykset:
    0
    Putsaa itse, jos ei mene takuuseen.
    Ei ole suuri työ.
    Laitan tarkemmat ohjeet jos takuu evätään.

t:Jamo

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Niinpä, kokemuksen syvällä rinta-äänellä lausuttu ;)
    Oletuksena yleensä tietenkin lähdetään siitä, että puhelinta on käytetty ohjeistuksen mukaan, eihän muuten voisi koskaan kommentoida mitään vastaavia kysymyksiä. Minulla on lähtökohtana aina, että takuu korvaa, sinulla taas näköjään, että puhelinta on käytetty ohjeiden vastaisesti. Mutta ei siinä mitään, jatketaan valitsemillmme tavoilla eteenpäin.

8. Keijo

Tykkäykset:
    0
    No:

- puhelimessa on takuu voimassa, noi tuli viime vuoden lokakuun lopussa myyntiin että tässä on vielä tän kuun takuu voimassa.

- ei ole uinut missään. taskun pohjalla matkustanut, ja ensimmäinen puhelimeni joka ei ole edes pudonnut kertaakaan. eli on käytetty ohjeen mukaan.

Ajattelin vain jos täällä sattuisi pyörimään joku kuka olisi huollossa töissä tjsp. Menen ensi viikolla kysymään.

9. Poweri

Tykkäykset:
    0

Mulla oli sama vika puhelimessani. Tosin toisella puolella, elikkä nuo vihreä ja sininen näppäin ottivat aika heikosti kosketusta. Huollossa käytin ja takaisin tuli toimivana. Ja tosiaan takuuseen meni.

10. fakifaki

Tykkäykset:
    12
    Mulla oli täsmälleen sama vika. Putsasin itse.. voi pojat että oli nukkaa laitteen sisällä. Näyttö on onneksi suht hyvin suojattu ettei sen ja linssin väliin pääse pölyä. Mutta kyllä tuolla taskun pohjalla matkatessa saa siihen varautua että höttöstä menee sisuksiin.

11. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    Jos laite / piirikortti on asiallisessa kunnossa menee takuun piikkii.
    Kannattaa myös muistaa että laite useimmiten päivitetään huollossa joten puhelimen muistista kannattaa ottaa BU ennen huoltoon lähettämistä.

12. Kulmikas

Tykkäykset:
    0
    Mulla ei toiminu 2,5,8 ja * näppäimet ja puhelin oli 3 ketaa huollossa (yhteensä 1½ kuukautta) ja vasta kolmannella kerralla saivat kuntoon.

Ja kyllä se meni takuuseen.
    Ja olin käyttänyt puhelinta ohjeiden mukaan.

13. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jatkoa varten voin ihan vinkkinä kertoa, että vyökotelo tai nukkaamattomasta materiaalista valmistettu kantopussi estää tehokkaasti tuota tukkeutumisongelmaa...

Niin ja sen kotelon/pussin voi pitää laukussa/taskussa ja kun vastaa puheluun niin suojan voi poistaa huomaamattomasti.

14. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Viitsiskö joku laittaa vähän ohjeita kuinka 6600:n avataan. Mulla on kanssa vähän ongelmia näppäimistön kanssa.
    Takuuseen en viitsi laittaa kun luuri on muutamia kertoja oman tyhmyyteni takia kosteutta saanut.

15. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Mun 3510 sama vika ja jos ei ole kastunu nii se otettiin takuusee

16. fakifaki

Tykkäykset:
    12
    Takakansi pois. Siinä on akun molemmilla puolin kaksi pientä reikää, niihin sopivat naulat sisään (onnistuu myös yhdelläkin yksi puoli kerrallaan). Kynsillä tai jollain ohuella meisselillä sitten raotat alanurkista etukuoren alaosan irti, kun saatu irti niin kynttä etukuoren yläosan nurkkiin ja yläosa irti. Vaikea selittää :(

17. Lanakt

Tykkäykset:
    0
    menee takuuseen

18. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    ehdottomasti menee takuuseen, minulla reistaili samalla tavalla 6610 : llan näppäimet ja vaihtovat huolossa kokonaan uuden "näppispiirin", ja takuuseen meni tottakai.

Jaa tämä viestiketju