1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6510:ssä bugeja, v4.06

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Conda, 1/8/02.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oon omistanu 6510:n viikon ja nyt oon havainnu jo monta bugia:
    1) Etukuori on vasemmasta alareunasta hieman löysä ja puhelin natisee sen takia.
    2) Puhelin sammui kerran itsestään kerran viestin kirjoituksen
    3) Kerran näppäinlukko ei suostunut menemään millään päälle, vaan jouduin sammuttamaan virran ja laittamaan uudestaan päälle
    4) Akkupalkit ei pidä paikkaansa. 7 palkkia kestää 1,5 vrk mut sit palkit nro 7, 6 ja 5 häviävät peräkanaa muutaman tunnin sisällä ja loputkin sitten aika nopeasti, eli
    5) Akku ei ylipäätänsä kestä kuin 2-3 päivää. Voisiko johtua siitä kun ekalla latauskerralla en ladannut 16 tuntia, kuten suosittelivat liikkeessä?
    6) Viestiä lähettäessä puhelin on ilmoittanut muutaman kerran, että "viestin lähetys epäonnistui" ja silti se on mennyt perille
    7) Radio kohisee aika pahasti esim. lenkillä
    8) Automaattinen näppäinlukko saisi mennä päälle muulloinkin kuin valmiustilassa. Ajatelkaapa jos laittaa vahingossa puhelimen taskuun lukitsematta näppäimiä ja jokin näppäin painautuu vahingossa niin eipä oo autom. lukosta apua, vaan puh. saattaa ihan entiseen malliin soittaa johonkin itsestään.
    9) PIN-koodista ei oo mitään hyötyä jos puhelin pöllitään, koska melkein ainahan puhelin on päällä pöllittäessä. Ongelma korjaantuisi jos puhelin kysyisi PIN-koodia aina kun ottaa näppäinlukon pois. Tai ainakin se saisi olla vaihtoehtoisena toimintona.
    10) Miks laskimessa on pelkkä neliö, ei muita potensseja?
    11) Navi- ja luurinäppäimet ovat liian lähekkäin
    12) Infrapunayhteys ei tunnu toimivan kunnolla
    13) Miten on mahdollista ettei käyttöprofiili-, eikä soittajaryhmäpaikkoja ole saatu vieläkään enempää kuin 5?
    14) Kun painaa vihreää luuria ja soittaa kaverille, eikä muista että onkin viimeksi soittanut tämän työnumeroon, puhelu menee sinne. Puhelin saisi kysyä tässä vaiheessa että mihin kyseisen henkilön numeroista soitetaan.

Onko muilla ollut samantyyppisiä ongelmia ja mitä mieltä ootte parannusehdotuksistani?

2. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Li-ion -akulla ei ole erilaista ensimmäistä latausta. Täyteen akku saadaan lataamalla, kunnes indikaattori pysähtyy ja vielä 1-2 tuntia siihen päälle. Muutaman ensimmäisen latauksen jälkeen akusta saadaan vasta täysi kapasiteetti irti. Kaikenlainen uuden puhelimen räpeltäminen yleensä syö nuo ensimmäiset lataukset nopeasti, kannattaa seurata kestoa sitten kun akun on muutamaan kertaan ladannut ja käyttö on vakiintunut normaaliin. Toki muitakin akkua tyhjentäviä seikkoja on, kuten heikko kenttä oleskelualueella, jatkuva autoilu etc.
    Ja tämä eroaa muista puhelimista miten?? En ymmärrä, miten tuo luokitellaan bugiksi.
    Miksei siihen ole ympätty HP48:n tai muun ohjelmoitavan laskimen kaikkia toimintoja samantien...kaikella on rajansa...
    Kuulemma kannattaa opetella pitämään peukalo paikallaan ja kallistamaan sitä tarvittavaan suuntaan.
    Raja täytyy olla jossain, viidellä profiililla luulisi jo aika pitkälle pärjäävän.
    Viimeisimmän numeron valintahan tuo on perinteisesti ollut.

3. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Sinulla 6510:n kanssa 14 ongelmaa, mutta vain 4 niistä osasin laskea bugiksi..

4. Hiiri

Tykkäykset:
    0
    En tie onko bugi vai mikä, mut mulla on ollu N6510 päälle viikon.
    Pistin kalenteriin merkinnän 21.07.02 Ystäväni syntymäpäivän ja laitin äänimerkin joka hälyttää n. 3 päivää ennen synttäreitä, no nyt mun luuri on tehny sitä et kun sen pistää päälle Tai klo tulee 12.00 Ni puhelin alkaa hälyttää tästä syntymäpäivästä. Ja päiväykset kaikki on oikein laitettu, ja ongelmakaan ei ole minkää muun merkinnän kanssa :)

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    softa vaan päivitykseen!!!

6. boomhauer

Tykkäykset:
    0
    Muuten, Tekniikan Maailmassa 11/02 taisi olla puhelimia testissä ja vertailussa, jos siinä oli myös 6510, jos jollain on se lehti,niin kiinnostaisi miten sitä siinä arviotiin. kiitos

7. Wheeler

Tykkäykset:
    0
    mulla on ollu kyseinen luuri nyt viikon ja pari päivää...minkäänlaista ongelmaa en ole tavannut..toimii kuin unelma,akkukin kestää hyvin.(pitäisköhän koputtaa puuta:))
    softa on vanhempaa mallia:04.05
    onko uudempi softa sitten täys susi?

8. Senior_TG

Tykkäykset:
    0
    jep

no mulla on vanhempi softa versio eli 3.22 eikä oo mitään ongelmia, kaikki toimii ja akkukin kestää normaalisti, että sellasta

9. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkennus

Okei, otsikko oli vähän väärin muotoiltu, siis niitä 6510:n bugeja oli tosiaan 4, muut kohdat oli yleisempää tasoa. Kenttää on muuten harvoin täydet 7 palkkia vaik asun melkein kaupungin keskustassa. Ootteko muuten huomannu että kenttää on paljon enemmän, jos puhelinta pitää pystyssä, koska antenni (musta osa kokonaan) ei tunnu tykkäävän olla pöytää, tms. pintaa vasten.. Baarissa muuten pari tuntematontakin tuli sanomaan, että "vittu sul on hieno luuri". Taitaa muuten olla totta että v4.06 on susi... Onko näin?? Pitäiskö viedä Club Nokian takuuhuoltoon, eli hakee uus puhelin?

10. Diesel

Tykkäykset:
    0
    Versio 04.00 ja v-mäinen bugi: herätyskellon symboli ilmestyy näyttöön AINA kun käynnistää puhelimen. Ja se pysyy siinä niin kauan että asettaa herätyskellon päälle ja heti sen jälkeen pois. Muutaman kerran oon erehtynyt luulemaan että herätys tod. on päällä -myöhästynyt sen takia töistä.

11. jim77

Tykkäykset:
    0
    Mulla on 4.05 versio ja se on mahdotonta koska sitä ei ole olemassa.. I rest my case!

Ainii ja valitusta.. ONKO se niin VI**N hankala käyttää haku toimintoa, katsoa aihetta 6510 Softa ja kirjoittaa sen alle viesti versiosta 4.06. Nyt seuraava daiju joka käy mäkkärissä päivityksessä floodaa foorumin taas uudella topicilla 4.08..

Veppis sano sääkin ny jotain.. ( kun et oo laittanu paikka kuntaa pitää olettaa pahinta: Turku =)

12. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Heh. Olihan tässä Andylilla monia huomioita mutta muutaman ominaisuuden tai suunnitteluvian luokitus 'bugiksi' hieman huvittaa. No, ei se mitekään vakavaa ole.

Ericssonissakaan ei tätä 'ominaisuutta' ole. Yes-nappia kun painaa lyhyesti niin näytössä näkyy viimeksi soitetut numerot ja niiden tyypit. Jos painat Yes-nappia jonkun numeron päällä, puhelu menee viimeksi soitettuun numeroon eikä tyyppiä voi valita. Ei haittaa ainakaan minua yhtään, mutta käyttäjätottumuksethan tunnetusti ovat erilaiset. Puhelinluettelosta selattaessa täytyy toki aina valita mihin kyseisen henkilön numeroista soitetaan. Toisinkuin Nokioissa, joissa valinta kohdistuu ensisijaiseen numeroon heti, ellei sitä vaihda valikosta...

13. Jake

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto G 2015 (3rd gen)
    Tuo olisikin hyvä tähän 6510:iinkin koska siinä ei näy numeroiden tyyppejä ellei valitse valikosta Näytä tiedot. Jos listassa näkyisi heti vasemmalla laidalla ne pienet symbolit (känny,työ jne.) näkisi heti mikä numeroista on kyseessä. Tuo on kuitenkin niin pieni vika ettei paljon jaksa valittaa.

Ja mulla on ainakin tälläkin hetkellä ihan täydet kentät vaikka puhelin istuu normaalisti selällään. Kuuluvuus on ollut todella hyvä aina.

14. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Jäkä jäkä, onko Kaspalla paha päivä??

Ja sitten itse kapulasta, ollut toi luuri kuukauden, puhuttu n. 15 tuntia, akun lataan noin kerran viikossa, kauheesti toimimattomuuksia tms ei ole esiintynyt. Softana 3.35. Takakuori, tai toi käikäle mikä tossa akun päällä on, heiluu kyllä ikävästi, ja näytön kohdalla on etukuoressa pahasti naarmuja (ei tykkää näemmä matkustaa autossa kuskin penkin kiskojen ja kardaanitunnelin välissä, outo luuri...).

15. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    lisähuomioita

Ei se akku kestä kuin alle 3 vrk vaik en käyttäny ollenkaan radiota enkä paljoo edes puhunu! Tosin pelailin ja näpyttelin viestejä aika paljon.. Mut kyllähän se akku kauemmin pitäs kestää, vai mitä!?! Ja kyl ne valot vilkkuu kun akku on viimisillään vaik senhän piti olla v4.00:n bugi.. Ja kyl se autom. näppäinlukko sais mennä päälle minkä vaan valikon tms. ollessa auki, kunhan vain viive tulee täyteen painamatta mitään näppäintä! Täytyy sanoo et mä en kunnol tajunnu tehtävälistan perimmäistä ideaa.. Sehän on kuin todella alkeellinen versio kalenterista..

16. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: lisähuomioita

Tuo pelaileminen esim syö akkua ihan riittävästi.

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Toi on yhdyssana

18. jim77

Tykkäykset:
    0
    Eukko luki viestini ja sanoi, että mulla on kuulemma menkat.. No, kuitenkin ottaa päähän se Nokian Carelinen tilitys: "Ei kyllä sinä olet väärässä, ei puhelimessasi voi olla versiota 4.05 kun 4.00 on uusin.."

/edit

Ja mix jarkkoo ei oo jarkkol niinku ennenvanhaan?

19. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    No, olikos eukkos oikeessa, vuotaako peppu? :D

Just joo, no sit kyllä ymmärrän pienen ärtymyksen..
    Juu emmää tiedä, sama kai se on ku kuitenkin kaikki tietää kuka idiootti täällä on... ?

EDIT: quoten kanssa kikkailua...

20. m4s4

Tykkäykset:
    0
    Se oli kolmas tossa testissä, muistaakseni sai 5 tähteä. Pistemäärää en muista tarkalleen n. 9.X.

Mulla kestää 6510 akku noin viikon, mutt radio on tosiaan tosi herkkä suunnalle. Eli pitää pyörii vähän aikaa ympyrää ja kuunnella et mistä suunnasta kuuluu parhaiten :) Muuten aivan loistava känny, eikä bugejakaan ole vielä tullut vastaan. Softa 4.05.

Jaa tämä viestiketju