1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6510 -> Siemens SL45/SL45i

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Diesel, 8/9/02.

1. Diesel

Tykkäykset:
    0
    Kannattaako vaihto? Tuo siemensin mp3- soitin kiehtoo (6510:an radioon pettyneenä)
    Millainen puhelimena, onko mitään moitittavaa? Paljonko kalenteriin, puhelinmuistioon ja viestikansioon mahtuu "tavaraa"? Näkyykö jäljellä olevien merkkien määrä viestien kirjoituksessa, ja onko yleensäkin helppo kirjoittaa, ettei tahmaa (nokiaan verrattuna)?
    Millaiset valmiusajat?

2. DaChief

Tykkäykset:
    0
  3. gupla

Tykkäykset:
    0
    Ihan vain mielenkiinnosta, miksi petyit? Eihän 6510-radio ole RDS eikä kuuluvuuskaan pärjää autoradioille, mutta kyllä itse olen ollut siihen tyytyväinen. Toimii hyvin lenkillä, pyöräillessä ja lätkämatsissa, joissa sitä pääasiassa käytän.

4. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    640DS
    Juttelin kesällä erään matkapuhelinkauppiaan kanssa SL45:sta. Hän kertoi, että SL45:n muistikortin täyttämisen MP3:silla tahmaavan syystä tai toisesta. Vaikka välipiuha tietokoneeseen on USB niin, silti 32 MB:n mmc-kortin täyttö saattoi kestää puolikin tuntia. Taidat siis tarvita myös erillisen kortinlukijan, jolla siirto käy viidessä minuutissa.

Omaa kokemusta ko. asiasta minulla ei ole, mutten usko kauppiaan minulle valehdelleen. Mulla itsellä on käytössä Siemensin erillinen MP3-soitin, johon hankin aikoinaan 128 MB:n muistikortin. Sen täyttäminen kestää reilun kymmenen minuuttia. MP3-soitin toimii itse kortinlukijana, eikä puhelin tahmaa välissä.

Toinen seikka, joka SL45:ssa askarruttaa, on alkuperäinen melko pienitehoinen akku 540 Mah. MP3:sten soittaminen kuluttaa akun nopsaan. ME45:ssa on 840 Mah akku. Se kestää yhtämittaisessa MP3-käytössä alle neljä tuntia.

5. gupla

Tykkäykset:
    0
    Itselläni sama kokemus - tosin jo puolentoista vuoden takaa. Kesti luvattoman kauan.

6. DaChief

Tykkäykset:
    0
    eihän tuo kaapeli ole mikään usb (minulla ainakaan), suoraan commiporttiin menee. luvattoman kauan nuo kipaleet tuonne kortille menee joo, mutta on tuolle kortille muutakin käyttöä kuin pelkästään mp3:t. kalenterimerkinnät, läjä tekstareita ja logoja mahtuu kivasti eikä tilasta ole pulaa. tähänmennessä SL45 on ensimmäinen puhelin johon olen "lähes" 100% tyytyväinen muokattavuutensa takia. SL45:sta saa just sen näkösen ku ite tahtoo. suosittelen kaikille nokian vikoihin kyllästyneille vaikka tuo muistikortin hitaus onkin pienenpieni miinus. :)

7. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    640DS
    Tuo sarjakaapeli selittää sen, miksi siirto ei ole järin nopeaa. Muuten tuo mmc-kortti on loistava juttu. Itse käytän sitä tiedostojen siirrossa korvaten samalla iänikuiset ja epävarmat korput..

Off-topic

Palatakseni vielä 6510:n FM-radiovastaanottoon.

Digitaalinen DAB-radio kituuttaa vielä(kin) lähtökuopissaan, eikä ko. lähetyksiä liene pääkaupunkiseudun koelähetysten ulkopuolella. Laitteiden hintataso hipoo pilviä ja taitaa digiboksien radiovastaanotto korvata tuon kotilaitteissa. Muistaakseni DABin piti korvata autoradioiden FM-lähetykset sun muut. Tosin puritaanisimmat hifistit väittävät kuulevansa tuollaisessa tiuhaanpakatussa digilähetyksissä taajuuksien leikkaantumista jo kuuloalueella. Se on kuitenkin toinen juttu.

Jaa tämä viestiketju