1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

65-sarjan luurien varoitusääni voi aiheuttaa kuulovaurioita

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja juhilus, 26/8/04.

1. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Tälläistä uutisoidaan.
    Siemensin oma tiedote asiasta.

2. Suomen Huippu Vieras

Taasko ne on tunaroinu. Kai tuohon nyt firmware-päivityksellä saadaan säädettyä niin, ettei sammuttamismelodia soi akun loppuessa.

Täs C55:ssäni varoitetaan kuulovaurioista aina käynnistyessä jo turhautumiseen asti, koska olen laittanu soittoäänen kovimmalle, eikä yksi midi silti soi tarpeeksi kovaa =)

3. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Sakemannit hyllyttivät sitten 65-sarjan myynnin. Mitens on Suomessa?

4. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    No jaa, eipä se nyt niin hirveen kovaa piippaa.

5. VarMi

Tykkäykset:
    0
  6. Suomen Huippu Vieras

Siemensistä kerrotaan, että ohjelmistovika ei ilmennyt testeissä, joten se on yrityksen mukaan äärimmäisen harvinainen.

Eli periaatteessa on mahdollista, että kuuluisi haitallisen voimakas ääni, mutta sitä ei ole saatu aikaiseksi edes Siemensin omissa testeissä?

Minä en ainakaan pidä luuria enää korvalla, jos se varoittaa akun loppumisesta ja puhelukin on jo katkennut. Pitää toki myös muistaa, että musiikin kuuntelukin liian kovalla on haitallista kuulolle, ja hieman jatkuvampaa sekä yleisempää kuin puhelimen merkkiäänten kuuntelu maksimivoimakkuudella puhelun katkettua akun ollessa lopussa =)

"It's not world-shaking but it does burden the image of Siemens' handsets in a very competitive environment," said Heino Ruland of Frankfurt brokerage Steubing.
    Tuleeko kärpäsestä härkänen?

In Finland, retailer Stockmann STCBV.HE , which runs the biggest department store in capital Helsinki, said it had switched off the alarm sound and continued to sell Siemens' 65-series phones. "It's a minor issue and now there is no danger to clients," said purchasing manager Jarmo Salmi.
    Järkevä ratkaisu.

7. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Vastaan itse itselleni.

8. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Tää on kyllä hyvä. Kyllä se asiakas niitä asetuksia voi vielä muutella.

9. arskaxx

Tykkäykset:
    3
  10. Bosse

Tykkäykset:
    0
    Tämä on mielestäni sellaista amerikkalaismallista ylihuolehtivaisuutta - oikeusjuttujen pelosta (?) - paljon melua tyhjästä!

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Niinhän se on, mutta kun tuo amerikkalainen "haastan aina ja kaikesta" mentaliteetti on levinnyt tänne vanhallekin mantereelle esimerkiksi TV-sarjojen mukana täytyy valmistajien reagoida asiaan ja suojata oma selusta.

Minua nauratti oikein makeasti tämä asian tiimoilta noussut kohu ja tuotteiden myynnistä pois vetäminen.

12. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
  13. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Kukaan käynyt Kiasmassa lähiaikoina...?
    Kuvaamista siellä ei onneksi niin paljon valvota.......

14. moeykky

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Razr Maxx
    Näyttää Siemensi tyytyneen kansainvälisillä sivuilla vain opastamaan miten alku ja loppuäänet käännetään pois päältä.
    Itse kyllä olen ne poistanut automaattisesti ja heti luurin käteen saatuani

15. Suomen Huippu Vieras

Tilasin perjantai-aamupäivällä Siemens M65:n, joka ehdittiin onneksi saamieni tietojen mukaan luultavasti postittaa, ennen Siemenssin ohjeistusta keskeyttää kapuloiden myynti. Ehkä :D

Jaa tämä viestiketju