1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6310i ei tahdo mennä WAPiin

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Degree, 14/10/02.

1. Degree

Tykkäykset:
    0
    Halko: Nokia 6130i
    Softaveriso: v4.80 / 11-07-02
    Liittymäntarjoaja: Sönerä

Jos yritän mennä WAPiin GSM-Datalla, känny yrittää yhdistää hetken aikaa ja sitten valittaa "Siirtotie ei käytettävissä". GPRS:llä yritettäessä herja on "GPRS ei käytettävissä".

Liittymän virkaa toimittaa siis Sonera (ainakin vielä). WAP-asetukset olen tilannut "WAP NOKIA" tekstiviestillä numeroon 15400 ja tottakai tallentanut. GPRS:n liittymis- ja kk-maksuttoman perusominaisuuden käsittääkseni kytkin myös päälle tekstiviestillä "TILAA GPRS" numeroon 15400. Vai pitäisikö jotain muutakin sitten vielä tehdä? Ainakaan tuolta Soneran sivuilta käsitin, että ei tarvitse tehdä...

Olen jopa tarkistanut asetukset n+y*x kertaa manuaalisesti, katsomalla asetukset Soneran nettisivujen kautta, mikä ei todellakaan ole mikään nautinto, koska kyseisillä sivuilla lukee samat asiat vähän eri tavalla kymmenellä eri sivulla.

Eli käsittääkseni kaiken pitäisi olla kondiksessa, mutta ilmeisesti ei ole. Missä mättää? Vastatkaa sitten mieluiten selvästi, mä kun en vielä niin hirveä nero näiden juttujen kanssa ole...

PS. Ja tarkoituksena olisi vaan ainakin nyt kokeilla (ja ehkä tulevaisuudessa satunnaisesti käyttää) WAPia joko sitten GSM-Datalla tai GRPS:n kautta, joten turha sitten heti ensimmäisenä käskeä vaihtamamaan liittymää. :)

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
  3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo sun täytyy määritellä Palvelut -> Asetukset -> Muokkaa nykyisiä palveluasetuksia -valikkoon tarvittavat tiedot.
    Radiolinjalla ne sai tilattua tekstiviestitse, uskoisin että onnistuu myös Soneralla.
    Ja ehdottomasti kannattaa käyttää GPRS:ää. Sitten käyttömääristäsi riippuen joko sitä jo avaamaasi kk-maksutonta palvelua tai jos siirrät enemmän dataa kannattaa harkita niitä GPRS-paketteja. Pelkkään WAP-käyttöön kk-maksuton riittänee (ja on muistaakseni ilmaista vuoden loppuun?).

4. Degree

Tykkäykset:
    0
    Olen. Se piti lähettää sen "TILAA GPRS" -viestin jälkeen.

Nuo Soneran "ohjeet" on kyllä kanssa yksi vitsi. Siis on se niin käsittämätöntä, että miten sekavaksi nuokin sivut on saatu tehtyä. Älkääkä edes mainitko mistään ADSL:n asennusläpysköistä.

No niinhän mä olen juuri tehnytkin, eli tilannut ne asetukset tekstiviestillä (itse asiassa useampaankin kertaan). Mutta kun ei toimi niin ei toimi.

5. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tyhmä kysymys, mutta ei kai ole saldoraja päällä? (Tosin siitä tulee kyllä ilmoitus kytkemistä yritettäessä.)

6. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Nokiaa en tunne, mutta ainakin Ericssonissa piti vielä katsoa, että tietty yhteystapa on käytössä tiettyjä palveluja käytettäessä. Itsekin jouduin tilaamaan kaksi kertaa nuo Soneran wap-palvelut ennen kuin homma alkoi toimia GPRS:n kautta.

7. kallup

Tykkäykset:
    0
    itsellänikin on sama ongelma ilmaantunut N6310i:n kanssa liittymänä on DNA. Tämän satunnaisesti ilmaantuvan ongelman vuoksi olin useita kertoja yhteydessä DNA:n tekniiseen tukeen. En tiedä mitä DNA:lla tehtiin mutta yleensä sen jälkeen kun olin soittanut sinne homma alkoi pelittämään. Nyttemmin kyseistä probleemaa ei ole esiintynyt ainakaan pariin viikkoon...

8. Degree

Tykkäykset:
    0
    Nyt toimii! Ilmeisesti tuo kytkentä sitten kesti Soneralla vähän aikaa tai siellä on ollut jotain häslinkiä, mutta nyt se toimii ainakin GPRS:llä. GSM-dataa en ole kokeillut, mutta ei kait ole tarviskaan kun eikös GPRS pitäisi tulla (Sonerallakin) halvemmaksi kuin GSM-data kun olen satunnainen WAP:n käyttäjä?

Ei ole mulla saldorajaa koskaan ollutkaan.

9. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Uskoisin että tulee. Ja on muutenkin paljon mielekkäämpi tapa eritoten wap-käytössä, tuo datan määrään perustuva laskutus.

10. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän se pieniä määriä tietoa siirtäessä (esim juuri wapissa) tulee halvemmaksi. Isoja latauksia tehtäessä voi hscsd tulla edullisemmaksi verrattuna datamäärän mukaan hinnoiteltuun gprs:ään. (Dna:han siis ei hinnoittele gprs:äänsä datamäärän mukaan.)

11. mikko

Tykkäykset:
    0
    Denan verkossa puhelin ainakin piti kytkeä päälle uudestaan että löysi gprs:än. Toisaalta et tainnut mainita löytääkö puhelin gprs:ää edes?

12. Degree

Tykkäykset:
    0
    Katsopa tarkemmin mun edellinen viesti... eli se alkoi vaan toimimaan jo pari päivää sitten. Puhelinta tosiaan taisin joskus edellisenä iltana käyttää kiinni... mutta en ihmettelisi jos Soneralla olisi joku siinä GPRS:n kytkemisessäkin kusenut.

PS. Dena = DNA?

13. Make80

Tykkäykset:
    0
    Itsellä oli tämä sama ongelma Soneran GPRS:n kanssa, mutta ongelma ratkesi juuri tuolla puhelimen (7210) uudelleenkäynnistyksellä =)

Jaa tämä viestiketju