1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6230i + WindowsME

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Pildiraam, 4/6/05.

1. Pildiraam

Tykkäykset:
    0
    Ongelmana 6230i yhteensopivuus Windows ME:n kanssa. Mukana CD:llä tullutta "PC Software for 6230i" ei pystynyt asentamaan kannettavaan, jossa WinME käyttis. Imuroin Nokialta PC Suite 5.8 version jonka asentaminen kyllä onnistui. Mutta nyt sitten ohjelma tökkii siinä, että ei ole yhteyttä puhelimen ja PC:n välillä. Käytän DKU-2 kaapelia ja latasin myös Nokialta siihen "Conn_Cable_Driver_145.4_fin.exe" ajurit, jotka asennettu. Silti Suite ei löydä puhelinta. Missäpä vika? Johto tukossako? Vai väärät ajurit?

2. manta

Tykkäykset:
    0
    6230i on niin uusi puheline, että sille on PC Suite 6.5 sopiva ja se ei toimi WinMe (eikä Win98Se) käyttiksissä

(vanha 6230 ilman iitä kyllä toimii vielä, koska sille on tuo 5.8, mutta 6230i siis ei)

3. Pildiraam

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksesta, Manta.
    Entäpä onko mitään mahdollisuutta DKU-2 ja 6230i:n kautta kytkeä kannettavani Internetiin niin kauan, kun on WinMe?
    Jos ei pysty, niin olen todellakin hieman pettynyt Nokian poikiin.

4. manta

Tykkäykset:
    0

Epäilen Windows ME:n stabiilisuutta USB ympäristössä, heittämällä siinä ei saa USBtä toimimaan mielestäni (korjatakaa joku jos olen väärässä). Jos olet saanut homman pelittämään 6230 puhelimella,niin varmaan sitten...

Tuo erillinen USB driver sille 6230i puhelimelle piätisi asentua Windows ME koneeseen, kokeile ihmeessä. Driverin löytää Nokian sivuilta, www.nokia.com/pcsuite ja sielät sitten eteenpäin etsit DKU-2 driver paketin.

IMHO sulla on vähän hassu yhdistelmä tuo, kun puhelimessa riittää ominaisuuksia, muta Windows Me on kyllä aika ritsa...

5. Pildiraam

Tykkäykset:
    0
    Hmmm. Joopa joo. Taidan olla vähän näissä tietsikka asioissa konservatiivi. Kannettavassani ei ole yhtään peliä, vaan ainoastaan työasioita. Silloin tällöin tarvitsisin Internet yhteyttä liikkeellä ollessa ja edellinen puhelin 6150 ei tukenut Compaqia sen enempää kuin WinMe:täkään. Jätkät tiskillä sanoivat vaan, että olis sun parempi hankkia vähän uudempi puhelin. Nyt sitten toisin päin :( Pelkään ryhtyä rämpläämään uutta käyttistä sisään. Helposti menee muutama päivä kone kainalossa juostessa ympäri huoltopajoja. Ehkä asia ei ole niin, mutta... Olin muuten ajatellut seuraavaksi käyttikseksi Linuxia. Mutta silloin taitaa olla parasta heittää hyvästit Nokia Suitelle??

Myös Nokian DKU-2 kaapelin ajurin (ajureiden?) asennus ei ota onnistuakseen, vaikka tein sen pari kertaa täältä http://www.nokia.com/nokia/0,,48247,00.html otettujen ohjeiden mukaan, vaikka mainostetaan ME yhteensopivuutta. Juuri tälllaiset kokemukset eivät kannusta tekemään mitään suuria muutoksia toimivassa systeemisssä.

Kiitos kuitenkin vastauksista.

Kirjoittelen lisää, kun ja jos saan ritsani ampumaan....

6. Pildiraam

Tykkäykset:
    0
    Heippa vaan. Ritsa on ryhtynyt "ampumaan".
    Otin yhteyden tämän kirjoittamiseen ja tänne kirjautumiseen GPRS-n avulla. (Nopeus erään testisivun mukaan 9,4 kBit/s. En tiedä, onko se paljon vai vähän) WinME toimii ihan hyvin 6230i-n ollessa modeemina edellyttäen että myös puhelimen oma GPRS yhteys toimii. Jos on jotain ongelmia, niin se on operaattorissa tai verkon ylikuormituksessa tai jossain muualla, josta en ole päässyt jyvälle. Hetkittäin puhelimen GPRS yhteys pelaa saman tien, joskus taas jää yhdistämäänja yhdistämään, jolloin tulee olo, että nyt on jokin asetus jälleen mennyt pois paikoltaan. Olen ehtinyt tilata useampia asetuspaketteja SMS-n avulla Elisa operaattorilta ja myös Nokia.com-lta, kun yhteyttä vaan ei muodostu ja et tiedä, missä vika.

Olin viimeviikon keskiviikkona Elisa huoltokeskuksessa, jossa kaksi kaveria hakkasivat läppäriäni tunnin ja yrittivät sada G kirjainta syttymään puhelimen näyttöön tuloksetta ja sanoivat lopuksi, että ei se "ritsalla" (=WinME) onnistu. Itse saman päivän iltana onnistuin ilman sen kummempia tekemättä. Pojat vain panivat paikkaansa AT+cgdcont=1,"ip","internet"
    ja *99# asetukset, (joista voisi olla mielestäni yleisesti jaossa enemmän infoa), mutta lamppu ei syttynyt. Samassa en väitä, etteikö XP olis stabiilimpi, mutta mulle on nyt vain 4 vuotta sitten myyty ME, joka on arkipäivisin aamusta iltaan auki ilman isompia harmeja.

Ilmeisesti Restart sekä tietokoneelle ja puhelimelle olivat avaimeksi.
    Se siitä. Jäi olo, että kaikki täytyy itse tehdä ja asiantuntioita ei ole vielä tällä alalla olemassa tai niitä on tosi harvassa.

Mutta lopputulos on se, mitä odotin. Reisssussa läppärillä verkkoon. Ainakin silloin, kun puhelin itse pelaa ja löytää yhteytensä....

7. nurmipossu

Tykkäykset:
    0
  8. Pildiraam

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksesta NP. kokeilen, kun on tarvis.

Ja jatkoa edelliseen.
    Jos joku on ritsa, niin sitä on Elisa GPRS + Nokia.
    Nimittäin tänä aamuna ei yhteyttä jälleen löytynyt, vaikka asetukset sormeilematta. Aamukahvien jälkeen, puhelin omissa oloissaan tunnin verran, jälleen G taulussa heti, kun vaan annan käskyn yhdistää.
    Mistäpä sellainenkin voisi johtua??
    Onko muilla vastaavaa?
    Sunnuntaiaamuna ei ainakaan verkossa ruuhkia. Lisäksi olen yllättänyt puhelimen pari kertaa olemassa itse ominpäin GPRS verkossa. Elikä yhteydet katkaistu, piuhat irti ja näppäinlukko päälle. Sitten vastaan seuraavaan puheluun ja ihmettelen, miksi näytöllä G olemassa ja ei lähde muuten pois, kuin valikosta GPRS-yhteys > jatkuva yhteys> tarvittaessa yhteys> pari kertaa edestakaisin sahaamalla.
    Voi ritsan ritsa!

Jaa tämä viestiketju