1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6210 sammuu itsekseen?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja NunT, 9/9/02.

1. NunT

NunT

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Telenor + N6290, Kolumbus + SGH-E760
    Enpä löytänyt kyseiseen ongelmaani täältä vastausta etsimällä, joten utelenpa nyt, lieneekö nokialaiseni omatoiminen sammuminen tyyppivika vaiko vain puhelimen ilmoitus siitä, että takuuaika meni umpeen jo ajat sitten? ;*) Luurilla ikää muutama vuosi ja softat päivitetty kertaalleen versioon 5.44. Syynä oli muistaakseni tuo sama sammuminen, joka päivityksen jälkeen loppui muutamaksi kuukaudeksi.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Heiluukos akku? Yksi keino siihen jos akku heiluu on laittaa väliin muutamat paperin palat. Itselläni juuri tästä heillunnasta johtuen puhelin sammuili taskussa. Toki vika voi olla myös softapuolella...

3. NunT

NunT

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Heiluuhan tuo, mutten ikinä saa sitä sammumaan [toki oli pakko kokeilla] akkua heiluttamalla. Lähinnä minua epäilyttää asiassa se, että softien päivityksen jälkeen luuri toimi kiltisti muutaman kuukauden, kunnes viikon sisällä sammui viitisen kertaa :*P

4. AnaKonda-

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tehnyt samaa tuo oma 6210 aina välillä. Yleensä käytän akkua pois ja pyyhkäisen vähän kontaktipintoja ja laitan akun takaisin paikoilleen. Sen jälkeen se pysyykin taas ihan normaalisti päällä. Luulen että vika on jotenki tuossa akun kontakteissa, ja siinä kun akku heiluu. Tosin ite sitä ei saa sammutettua akkua liikuttelemalla...

5. conan

Tykkäykset:
    0
    Vika on todennäköisesti puhelimesi coppa-piirissä. Se on nimittäin 6210:n yksi tyyppivioista. Itselläni sekä monella tutulla on kyseinen piiri vaihdettu takuuhuollossa uuteen joka on poistanut tuon "sammuilu"ongelman.

6. fly

Tykkäykset:
    0
    mulla oli 6210 sama vika katos kun raaputin pienellä ruuvimeisselillä akun liittimien pintoja...

7. gupla

Tykkäykset:
    0
    Ei näin...

Puhdista mieluummin jollain sopivalla aineella esim. elekroniikan puhd.aine tms. Lasikuitukynäkin on parempi kuin meisseli...

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Omassa 2110:ssani sammuilu loppui, kun pyyhin normaalilla pyyhekumilla akun liittimien kontaktipinnat puhtaaksi.

Silloin tällöin tarjotaan vaihtoon puhelimia, jotka eivät pysy päällä ja kun katsoo akun liittimiä, ne ovat aivan pilalle jyrsityt.

9. gupla

Tykkäykset:
    0
    Cobban vaihto ei kannatane noin vanhassa puhelimessa (50-100e). Eli kannattaa kokeilla ensin sitä akun kiristystä ja kontaktien putsausta.

10. NunT

NunT

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mjoo, muttei ole takuu enää voimassa... Siksi olen vaihtamassakin tuota, mutta odottelen 6610 tässä kieli pitkällä :*)

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Samoja vikoja iän vanhoissa legedaarisissa 6110:kin... :)

12. jmr

Tykkäykset:
    0
    Kokeile vetää (hiljaa) akkua ulospäin puhelimesta? Jos sammuu niin ainakin 6150:ssa auttaa käyntikortti puhelimen alapäässä akun alla.

Jaa tämä viestiketju