1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6210:n tyyppiviat

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Lightfoot, 4/11/02.

1. Lightfoot

Tykkäykset:
    0
    Olen nyt jonkin aikaa seurannut kirjoittelua 6210 tiimoilta, enimmäkseen Huuto.Netissä. Aika usein mainitaan puhelimen olevan viallinen siten, että se ei löydä verkkoa. Minulla on noin 1.5-vuotta vanha 6210 ja nyt kesällä muutaman kerran ulkoa tultuani puhelin ei löytänyt pitkään aikaan verkkoa. Olin jonkin verran katveisella alueella rappukäytävässä ennen kotiin tuloa ja vaivan huomaamista, mutta puhelin on aikaisemmin toiminut moitteetta. Kysyisin erityisesti puhelinkauppiailta onko tuo joku tyyppivika? Toisaalta tietääkö kukaan siihen korjauskeinoa, että ei tarvitsisi viedä huoltoon vaan kunnostaa itse. Onko muita fiboja jotka voisi laittaa tyyppivian piikkiin? Kiitoksia!

2. miri

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on 10 kk vanha 6210 ja siinä ei toistaiseksi ole mitään vikaa. Jos sinulla on siinä valmistusvika tms (ja todennäköisesti on jos se itsestään tulee niin moneen yksilöön) niin sen voi huoltaa ilmaiseksi vaikka takuuta ei olisi jäljelläkään.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei tuo vika varsinaisesti tyyppivika ole vaikka olen siihen monesti törmännytkin. Sekä nokia että ericsson on kiristänyt takuukorjauskäytäntöään ja voin sanoa vankalla kokemuksella että ei mene takuuseen tuo korjaus. Tällä hetkellä on tiukka sääntö; jos puhelin yli vuoden vanha ei mikään vika mene takuuseen! Näin huoltomiehenä joutuu kuulemaan kyllä paljon vittuilua tuosta mut eipä sille itse mitään voi kun pappa nokia noin päättää. Ja kyllähän ihmiset puhelinta ostaessaan ovat hyväksyneet vuoden takuun joten...

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Puppua. On vikoja, jotka valmistaja joutuu korjaamaan omaan piikkiinsä vuoden jälkeenkin. Ainakin Suomessa, jossa asiaa säätelevät myös lait valmistajan vapaaehtoisen takuun lisäksi. Tästä oikeudesta saattaa kyllä joutua tappelemaan.
    En ota kantaa, onko kysyjän mainitsema vika tällainen.

5. miri

Tykkäykset:
    0
    Näin huoltomiehenä sinun kannattaisi ottaa huomioon mitä laki asiasta sanoo eikä kuunnella ainoastaan pappa nokiaa.

Tässä tekstiä:
    http://forum.soneraplaza.fi/messages/163637929.html

6. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Voi herttilei sentään, eihän Nokia voi kumota lakia millään omalla takuukorjauskäytännöllään !

Takuusta ja virhevastuulaista:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=4142

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ehkä hiukan tarkentaakseni asiaa, en vaan viitsinyt mitään pitkää ainetta edellisellä kirjoittaa. Jos meille liikkeeseen tuodaan puhelin jossa ei ole takuuta jäljellä emme sitä ilmaiseksi korjaa koska nokia ei maksa pennin latia emmekä tee talkootyötä niinkuin ei varmaan moni muukaan koska on oma elanto kyseessä...
    Jos asiakas haluaa/vaatii puhelinta takuuseen takuun umpeutumisen jälkeenkin joutuu hän "tappelemaan" asiasta nokian kanssa eikä huoltoliikkeiden ja joskus on käynyt niin että saamme nokialta kirjallisen luvan korjata puhelin vaikka takuu on umpeutunut. Sanoo kuluttaja-asiamies mitä tahansa niin me emme vastaa takuusta vaan nokia ja näin ollen meidän on saatava aina työstä raha eli huoltoliikkeitä ei voida vaatia olemaan "takuuvastaavia" tämmöisissä tapauksissa...

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tarkoitatko liikkeellä huoltoa vai laitetta myynyttä liikettä. Huolto niinkuin kerroit toimii maksajan ohjeiden mukaan. Myyjä liike joutuu toimiin säädösten mukaan.
    Ketjun alussa mainittu vika ei mitenkään välttämättä kuulu takuuseen(kuluttajasuojaan) , vaa hyvin suurella todennäköisyydellä johtuu laitteen ohjeita kovemmasta käytöstä (voimakkaampi tippuminen, taipuminen jna.)
    Ei kaikki viat ole valmistusvikoja. Jos 6250ssa ilmenee pudottamis ym vikoja niin valmistajalla olis suurempivastuu.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitin koko ajan huoltoa. Toki mekin myymme puhelimia mutta pääpaino on huollossa mutta jos joku on meiltä puhelimen ostanut voimme, riippuen vianaiheuttajasta, korjata sitä ilmaiseksi myös takuuajan jälkeenkin mutta valmistajalta emme siitä rahaa saa, onneksi noita ei nyt usein satu.
    Jos joku on esim. ostanut nokian 6210:n 1,5v sitten jostain muualta kuin meiltä ja tulee sitä korjauttamaan takuuseen emme voi sitä ilman kirjallista lupaa(nokialta) takuuseen korjata, tämä onj sääntö eikä minun mielestä aina tyhmäkään koska jossain jonkin näköset rajat pitää olla...
    Onko tuo oikea käytäntö niin siihen en minä puutu vaan ne on muiden päätettävissä!

10. Dj_Clue

Tykkäykset:
    1
    Itselläni eikä kavereiden puhelimissa ainakaan kyseistä vikaa ole ollut.

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ei se tosiaan ehkä ihan tyyppivika ole, mutta aika usein törmää juuri 6210:n kohdalla kyseiseen vikaan. Itsekin ostin keväällä käytetyn 6210:n (onneksi liikkeestä), jota oli korjattu aiemmin kyseisestä viasta. Vika kuitenkin uusiutui ja vein puhelimen takuukorjaukseen (myyjäliikkeen vaihtolaitteelle antama kuukauden takuu) heti ensimmäisenä arkipäivänä oston jälkeen. Se ei tullut kuitenkaan kuntoon, vaan se jouduttiin vielä lähettämään Helsinkiin keskushuoltoon, jossa koko cobba vaihdettiin. Olisi kuulemma ollut tosi kallis remontti, jos olisin joutunut itse sen kustantamaan..

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja lisäksi tietenkin 6kk lakisääteinen + kohtuulinen ilmoitus aika.

Jaa tämä viestiketju