1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6100 vs SGH-S100

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Hazzi, 13/11/02.

1. Hazzi

Tykkäykset:
    0
    Oon ostamassa jouluna uutta luurii, mut kumpi kannattaa: nokian 6100 vai samsung sgh-s100? tiedän ominaisuudet, mut kumpikohan on parempi käytännössä? hintaerookaan ei varmaan kauheesti oo. ei mitään nokia-on-ainoo-oikea-merkki vastauksia! ja haittaakohan kauheest ku sampast puuttuu MMS?

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Riippuu vähän kumpi näyttää ja kuulostaa itsestäsi paremmalta... MMS vaikuttaa vain silleen että multimediaviestit eivät toimi mutta jos et niitä tarvii niin voit huoletta otta S100 jos se mielyttää enemmän... mutta itse ehkä valitsisin Nokialaisen enkä mene väheksymään S100 joka myös mahtava luuri...

3. Aero

Tykkäykset:
    0
    ottaisin s100:n. mms viestit voit lukea meilistäsi wap:lla

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Vaikea valinta. Ehkä kallistuisin MMS-viestien takia Nokian puolelle, koska ne yleistyvät pikkuhiljaa ja tavallisetkin tallaajat alkavat niitä ensivuoden puolella jo lähettelemään, jos hinnat laskevat.

5. Bibrok

Tykkäykset:
    0
    Hazzi ootkos joku ihan tuntematon tyyppi vaiko tää huippu väärentäjä=), lol, arkadiasta?

6. Hazzi

Tykkäykset:
    0
    Oon "huippuväärentäjä" arcadiasta. kuka dissaa mua?!

7. Hazzi

Tykkäykset:
    0
    Bibrok oot kuulemma hankkimassa uutta noksuu. mikä malli?

8. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    Käytä tota yksityisviestiä tähän tarkotukseen... (YV) Samaan tapaan niinkun tänkin olis voinu sulle sendiä sillä ;)

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä se olisi MMS:n takia varmasti 6100 ja varmaan tulisi halvemmaksikin noksu, kuin samppa, mutta lähinnä nuo multimedia viestit kiinnostaa uutena tekniikkana sen verran paljon, että jäisi S-100:n hankkimatta.

10. Bibrok

Tykkäykset:
    0
    niinjoo... 3510i se varmaan tulee olemaan ku ei oo rahaa 7210 eikä samsungeihin...

11. snooze

Tykkäykset:
    0
    Itse mietin kanssa kauan puhelimen vaihtoa ja päädyin tuohon samppaan, tein maanantaina siitä ennakkotilauksen, mutta se tuleekin vasta marraskuun lopussa :(.

Eikö tuo MMS ole sitä varten, että voi lähettää myös video kuvaa (korjatkaa jos olen väärässä), kun tuolla samsungin arvostelussa (http://www.imobile.com.au/phonereviews/default.asp?ID=reviewsaug0221)
    lukee, että: "EMS (enhanced messaging service) - allowing a user to attach sounds, pictures and animation along with the standard text message." niin kuvathan tolla näyttää menevän.

Eli jos MMS:llä voi myös niitä videoita lähettää, niin on niiden lähettäminen nykyisillä puhelimilla ja muistin määrällä olla turhaa hommaa, sitten kun video tekniikka yleistyy enemmän puhelimiin niin kannattaa varmaan sitten ostaa semmoinen MMS puhelin.

12. Puonti

Tykkäykset:
    0
    Minun käsitykseni on, että EMS viesteissä "kuvilla" tarkoitetaan pieniä mustavalkoisia kuvia (ilmeisesti GIF, koska ainakaan itsetekemiäni 101x64 BMP muotoisia kuvia en Siemensiltäni pysty lähettämään EMS viestissä), äänellä yksikanavaisia soittoääniä (esim. itse puhelimella luotuja) ja tekstillä paria erikokoista fonttia, boldia, italiccia ja underlineä?

MMS taas mahdollistaa näiden lisäksi esimerkiksi puhelimen kameralla otettujen pienien värikuvien (JPG, BMP + joitain muita formaatteja?), videokuvan ja nauhoitetun äänen liittämistä viestiin.

13. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    MMS lähettää myös ihan vaan kuvia ja ääniäkin... Eikai sillä vielä ole edes millään puhelimella mahdollista videoo lähettää? Ellei nyt 7650:lla jotenkin kikkailemalla. :)

14. snooze

Tykkäykset:
    0
    Puonti, kiitos tuosta korjauksesta :)
    No silloinhan kannattaa vain käydä sähköpostistaan käydä katsomassa kuvat wap:lla kuten jo AT totesi.

15. snooze

Tykkäykset:
    0
    Xerxes, joo voi sillä myös kuvia ja ääniäki lähettää ;) jäipä tuosta viimosesta kappaleesta pois :p, mutta eikö nokian uutukaisilla puhelimilla kuten 6650:lla ja sillä toisella ;D ole mahdollista kuvata liikkuvaa kuvaa? Kai niitä silloin pystyy myös lähetämään.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä kuva menee, mutta ei nyt kuitenkaan pidä samaistaa MMS viestiin.
    EMS on teksitiviesti tai oikeammin monta tekstiviestiä.
    Sen yli voi lähettää käytännössä pikseli kuvan tai pienen soittoäänen typpisen piipityksen, jotkin mallit tukevat jopa erivärisiä pikseleitä "kuvissa"
    Jos haluaa lähettää monivärisen oikean kuvan niin sellainen 30x30 pistettä oleva kuva voi viedä jo yli 20SMS viestiä niin voi vain laskea paljonko veisi 100x100.
    Eli ei sovi samaistaan MMS viestiin vaikka jotkin sivustot sitä kovasti tekevät.

MMS ei ole vain videonlähettämiseen. Ei edes välttämättä itsekuvattujen kuvien lähettäminen ole se yleisin käyttötarkoitus.

17. snooze

Tykkäykset:
    0
    Sovelias, korjasin edellisessä viestissäni kyllä tuon "vain" kohdan :)
    Hyvä että selvititte minulle tuon EMS, MMS asian, olen ollut infokatoksen alla :p

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mutta et lainaamassani viestissä ?
    Sori, tuo viestini oli bittivirrassa vanhentunut tarpeettomaksi, eli oli väliin tullut kovasti viestejä aiheesta.

19. Aero

Tykkäykset:
    0
    S100 siis voi vastaanottaa GIF ja BMP kuvaa, MMS tekniikka käyttää JPEG formaattia. Ei pitäisi kylläkään olla ongelma tarkistaa ne kuvat WAP:lla. Vieläkun olisi sellanen palvelu että kun joku lähettää sen numeroosi niin se automaattisesti meneekin meiliin :)

20. Hazzi

Tykkäykset:
    0
    Viel yks juttu: Monta javapeliä s100 mahtuu?

Jaa tämä viestiketju