1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6100 ei toimi uutena?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Charlie, 13/12/03.

1. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Tänään ostamani Nokia 6100 ei lähde uutena latautumaan, saati että menisi päälle. Akku on oikein päin (väärin sitä on vaikea edes laittaa), olen kokeillut kahta eri laturia (molemmat ACP-12E) ja kahta eri pistorasiaa.

Tiedän, että voi kestää muutaman minuutin ennenkuin näytössä tapahtuu mitään, mutta nyt olen pitänyt puhelinta piuhan perässä huomattavasti pidempään (30 minuuttia), eikä mitään elon merkkiä näy. Kai se on sitten mahdollista että puhelin on rikki jo uutena... Vai onko kenelläkään mitään ideoita mitä voisi vielä kokeilla, ennenkuin menen huomenna takaisin liikkeeseen (jos se nyt on edes auki)?

2. P3Ghetto

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N82 + Ykkönen
    Ei sitten pistorasiassa olisi ongelma?

3. Charlie

Tykkäykset:
    0
    No kuten tuossa jo kirjoitinkin, vika ei ole pistorasioissa. Kyllä niistä sähköä saa, olen ihan kokeillut käytännössä.

4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Toimii moitteettomasti

Minulla on noin parisen kuukautta sitten ostettu Nokia 6100 ja on latautunut ja toiminut moitteettomasti.

Sinun kannattaa kääntyä myyjäliikkeen puoleen ja toimittaa puhelin mitä pikimmiten takuuhuoltoon, tai pyytää uutta laitetta tilalle.

5. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Kai on jotain perusteita vaatia uutta laitetta tilalle, tämä ostamani kun ei ole toiminut sekuntiakaan, eli se myytiin rikkinäisenä. Ei todellakaan huvittaisi jäädä heti samantien odottelemaan jotain takuuhuoltoa. No, liikkeestä se on kiinni, haluavatko minusta tyytyväisen vai tyytymättömän asiakkaan.

Huoh, kylläpä elämä potkii nyt päähän näissä kännykkäasioissa... :/

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Hohho. Aika kumma juttu.
    Jos minä olisin sinä menisin vaatimaan uutta luuria kaupasta enkä lähtisi sieltä ennekuin minulla on toimiva taskussa.

7. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Kaikista mukavinta tässä on se, että joudun odottamaan sen kaksi vuorokautta ennenkuin pääsen hoitamaan asiaa. Yrittävät kuitenkin väittää, että kyllä se puhelin on ainakin hetken toiminut ja takuuhuoltoon menee...

Alunperin puhelimia ei "koneelta" löytynyt yhtään, mutta pienen arpomisen jälkeen kaapista löytyi pari kappaletta. Tuli jopa mieleen se, että myyjä tiesi niiden olevan rikki, mutta möi sellaisen silti minulle saadakseen siitä rahat. Ehkä olen kiukkuisena tullut vainoharhaiseksi...

8. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Oma kuukauden vanha 6100 on toiminut moitteetta, mukana tulleen laturin tosin jouduin käydä vaihtamassa uuteen, antoi aika useasti "Ei lataa" -herjaa, ja vaikka suostui lataamaankin, niin esim. yönylilatauksen jälkeen akku kesti ~päivän normaalikäytöllä. Uudella laturilla ei mitään ogelmia, samoin kuin muilla mitä testasin.

9. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Myyjäliikkeen ei ole pakko vaihtaa rikkinäisenä myytyä tuotetta uuteen, vaan sillä on lain mukaan mahdollisuus takuuhuollattaa laite. Monet liikeet varmaan tulevat tässä vastaan ja vaihtavat suoraan uuteen.

Nokian takuuehtojen mukaisesti liike ei saa kyseisessä tapauksessa tilalle uutta myyntipakkausta, vaan puhelin lähetetään huoltoon. Jos puhelin saadaan kuntoon, kaikki on kunnossa, mutta jos huolto "swappaa" laitteen, on myyjäliikkeellä hankalasti myytävä myyntipaketti, koska IMEI:t eivät täsmää.

10. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti vika olisi vain akussa, pääsisin kaikkein helpoimmalla. Itselläni ei ole muita tuohon malliin sopivia akkuja kokeiltavaksi, joten asia selvinnee vasta maanantaina.

11. Cruisse

Tykkäykset:
    1
    Ilmoittele mitenkä liike suhtautu tapaukseesi ja saitko uuden vai miten.

12. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Tapahtuipa pieni ihme, vajaan parin vuorokauden täydellisen kuolleisuuden jälkeen puhelin heräsi henkiin kokeillessani sitä "viimeistä kertaa" ennen liikkeeseen vientiä. Nyt ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka olen sammutellutkin laitetta monta kertaa. Kerrassaan loistava puhelin toimiessaan, toivottavasti mitään piilevää vikaa ei ole.

13. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    aika ovela juttu..saattanut olla joku kosketus häiriö akkunastoissa, joka on sitten "korjaantunut" tärähdyksestä. hienoa että luurisi toimii.

14. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Siinähän se onkin, että en tehnyt tänään mitään erilailla kuin aiemmin. Akkua olin tietysti aiemmin veivannut edestakaisin, ilman tulosta. Nyt kuitenkin toimii, joten olen hyvin ymmälläni mutta tyytyväinen.

15. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Hyvä että toimi nyt. Eikä sillon kun hoomoilasena oisit menny luuri kädessä sanoo, että tää ei toimi. Ja myyjä iskee akun paikalleen ja painaa virtanappia ja sanoo että hyvinhän tää pelaa. :) Se on kai joku murphyn laki ku aina ku laite viedään takas kauppaan se pelaa.

16. djmake

Tykkäykset:
    0
    Eikös tuo heti uutena havaittu ongelma (siis tuossa tapauksessa takaisin liikkeeseen seuraavana päivänä) mene ilman muuta DOAn piikkiin? Pitkähän se ei Nokialla ole, mutta kuitenkin.

Muuten liikkeellä ei tietysti ole velvollisuutta laitetta vaihtaa, mutta asiakkaistaan kiinnipitävä liike tosiaan tuollaisessa kohdassa tulee melko usein vastaan ja vaihtaa suoraan uuteen.

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Nokia on muuttanut ohjeistustaan niin, että jos asiakas kävelee uuden luurin kanssa ulos kaupasta ja vasta sitten huomaa vian, luuria ei vaihdeta uuteen vaan ensisijaisesti huolletaan. Kannattaa siis testata luuri kaupassa sisällä jos haluaa varmistaa sen olevan ehjä.

Tapauskohtaisesti voi sitten yrittää neuvotella Nokian ja/tai myyjäliikkeen kanssa suostuvatko he vaihtamaan rikkinäisen tuotteen uuteen vai meneekö huoltoon.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni tämä säännös on täysin hanurista ja aiheuttaa eniten meille asiakasvalituksia. Joskus ollaan laite otettu takaisin, jos se on täysin alkuperäisessä kunnossa ja vaikuttaa sille, että se voidaan helposti huoltaa (lue: voidaan heti sen jälkeen myydä uutena tuotteena asiakkaalle). Täysin kuollutta laitetta ei oikein uskalla ottaa takaisin, kun on se vaara että se swapataan eli tulee uusi laite tilalle. Kuten Esa tuossa jo mainitsikin, sen jälkeen ei enää Imeit täsmää.

19. jamo2001

Tykkäykset:
    0
    Oiskohan ollut mahdollista,et oisit pitänyt käynnistys nappia liian vähän aikaa painettuna. Vanhat mallit lähti "näpäyttämäällä", kun uusissa pitää painaa muutama sekunti...;o)

20. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Ei sentään. :) Oon kuitenkin yhtä jos toistakin puhelinta näprännyt, ja tuon 6100:n käynnistys on sentään naurettavan helppoa verrattuna vaikka 6610:n käynnistykseen, joka minulla oli aiemmin. Eli ei ihan noin triviaalista asiasta ollut kyse. ;)

On kyllä vähän hölmöä, jos puhelimen ostettuaan pitäisi jäädä liikkeeseen testailemaan ostosta. Pitäisi kysyä myyjältä missä olisi vapaa pistorasia, avata paketti, koota puhelin ja testata akun/puhelimen toimivuus...

Jaa tämä viestiketju