1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6100 backup --> 6600 puhelimeen! RAHAA ratkaisijalle

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kaluzzi, 14/5/04.

1. kaluzzi

Tykkäykset:
    0
    Eli tein onneksi varmuuskopion 6100 mallisesta puhelimestani, ennen kun se ryövättiin minulta. Nyt ostin 6600 puhelimen, mutta tämä malli tallentaakin varmuuskopiot eri muodossa. Eli hätä tuli :(

Mikä neuvoksi? Eikö kukaan ole vielä koodannut muunnos-ohjelmaa?? Luulisi, että niitäkin alkaa kohta tulemaan, jos vielä ei ole.

2. gupla

Tykkäykset:
    0
    En ole nyt aivan varma, enkä jaksa alkaa testaileen, mutta auttasko tuo SmartVCard yhtään? Ainakin sillä saa numerot 6600:iin, mutta ei jaksa muistaa saiko 6100 numerot muokattua...

3. kaluzzi

Tykkäykset:
    0
    No siis en tarvitse muuta kuin juuri ne numerot.

Sillä saa numerot 6600:malliin..?? Mitä tarkoitat tuolla?

4. gupla

Tykkäykset:
    0
    "Connect your series 60 device to the worldwide standard of contact data exchange! SmartvCard application provides easy and foolproof import/export of your contacts to vCard files (platform-independent format for exchanging contacts information)."

Kokemusta itsellä ei ole kuin 3650->6600(jolloin pelkkä varmuuskopion palautus sekottaa 6600:n), enkä jaksa muistaa tuota ohjelman sisältöä/toimintaa tarkemmin.
    Kannattaa käydä huollossa/liikkeissä kysymässä, jospa joku auttais vaikka maksua vastaan.

Oikeastaan turha hakea noin vaikeasti, kun tarkemmin ajattelee...
    Voithan toki lainata joltain kaverilta 6100 puhelinta (tai muita malleja joihin palauttaa tuon varmuuskopion) ja lähteä siitä liikkeelle. Silloinhan saat numerot varmasti siirrettyä.

5. sm

Tykkäykset:
    0
    Mun ehdotus:

1. Jostain 6100 lainaan
    2. Palauta omat varmistukset siihen lainaluuriin (lainaluurista on omistajan syytä ottaa ensin varmistukset)
    3. 6600 PC Suite käyntiin
    4. PC Suitella pystyy tuomaan tiedot toisesta puhelimesta. Valitse 6100 ja ota siitä lainaluurista kamat 6600:aan PC Suiten avulla

6. kaluzzi

Tykkäykset:
    0
    gupla: Numero kerrallaan :D

sm: Ei huono idea, mutta siinä listassa ei ole 6100:mallia. Ainakaan omassa PC-suitessani, jonka hain viime viikolla.

Ei mene helpoksi :)

7. simopot

Tykkäykset:
    0
    Jos ei onnistu PC-suitella, niin voithan kokeilla Oxygen Phone Manageria. Ei se kuitenkaan yhdellä ohjelmalla onnistu, koska ohjelmasta on oma versio Symbian-puhelimille (esim. 6600).

8. sm

Tykkäykset:
    0
    Heh... niinpä muuten näkyy. :)
    About kaikki muut mallit löytyykin. :D

9. gupla

Tykkäykset:
    0
    Sim kortin kautta onnistuu 250 numeroa kerrallaan, jos tosiaan pelkät numerot tarvit. Eikös 6600:ssakin ollut niin päin, että simmiltä pystyi siirtään numerot kerralla kortilta puhelimeen, mutta toisinpäin vain yhden kerrallaan? Vai muistanko väärin(mikä on toki täysin mahdollista..) ..?
    Eli varmuuskopion palautus kaverin luuriin->kopioit simmille-> Sim 6600:iin ->kopioit puhelimen muistiin.

10. kaluzzi

Tykkäykset:
    0
    gupla: noin olen itsekin ajatellut. Mutta kun itse olen kerta tyrinyt numerot, niin ei kaverikaan meinaa antaa puhelintaa tyhjennettäväksi varmuuskopion turvaamana :D

Oxygeniä käytin aikoinaan pöytäkoneessa ja 6100 foonissa. Mietin sitäkin vaihtoehtoa, mutta menee liian säätämiseksi.. Täytyy varmaan saada 6100 fooni lainaan jostain ja palauttaa siihen ne numerot ja sitten kortin kautta 6600 malliin. Etsin vielä jonkun aikaa helpompaa ratkaisua...

11. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Mitä sun tarttee saada palautettua?

12. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    >ensin lainaat joltakin 6100>palautat numerot siihen> sitten 6100:n pcsuitella microsoftin outlookiin synccaat nuo tiedot (osoitekirja sekä kalenteri)>sitten ajat 6600 pcsuiten koneeseen ja synccaat uudelleen outlookista nuo tiedot koneeseesi

tämän olen ITSE tehnyt parikin kertaa ja toimii

13. blind man

Tykkäykset:
    0
    Ainakin 6800:sen softassa voi numeroita vaihdella simmiltä puhelimeen tai takaisin mielinmäärin, jos valitsee kaikki numerot niin pitää vaan osua oikeaan kohtaan, että saa maalattua/valittua kaikki numerot mukaan. Olen vaihtanut ennen numeron muistipaikkaa yksi kerrallaan... tyhmyyttäni :p Nokia phone editor 4.5 on softa.

14. kaluzzi

Tykkäykset:
    0
    Oi ja voi. Paistaahan se aurinko välillä riskukasaankin... Tuossa bussissa istuskellessani tutkin PC-suitea ja räpläsin valikoita. Mieleen tuli juurikin sama ajatus, mitä ajantawarat ehdotti.

Painoin 6600 puhelimellani synkronointia, ettei nyt muutamat tallentamani numerot katoaisi räplätessäni. Ihmettelin kun kesti niin pitkään (n.2min)... Sitten hetken levättyäni sain puhelun ja ihmettelin kun soittajan nimi näkyi :D Tutkin tietokantaa puhelun jälkeen ja kaikki "vanhat" numerot olivat ilmeisesti tulleet synkronoinnin myötä takaisin.

Olin siis ilmeisesti synkronoinut 6100 puhelimenkin Outlookin kanssa iltojeni ratoksi.

Kiitos kaikille vastanneille ja nyt siis tiedoksi, sama minkä jo ajantawarat kertoi: synkronoimalla saa yhteystiedot niin Nokiaan, kuin Nokiaan, mallista, kuin mallista. Jep, kiitoksia kaikille kiinnostuneille ja hyvää kesää.

Jaa tämä viestiketju