1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

5210:n vika kuulostaako tutulta??

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja elukka78, 3/12/02.

1. elukka78

Tykkäykset:
    0
    Valikkoja kun muokkaa kuten esimerkiksi soittajaryhmiä tai käyttöprofiilia niin välillä tulee kielivalinnat kun painaa muokkaa tai vastaavaa ja vika ei poistu jollei sammuta puhelinta. Pois kyseisestä valikosta kyllä pääsee mutta kielivalikko tulee aina vastaan???

Onko muilla ollu samanlaista ongelmaa... mulla vaihdettu koko puhelin jo 3 kertaa ja aina sama vika?!?!?!

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    On esiintynyt ja softapäivitys taisi riittää korjaukseksi.

E: Eli nyt on Rouva Jussin luurissa softa 5.18 (ei taida kuitenkaan uusin olla?) mutta tuota vikaa ei ole näkynyt.

3. elukka78

Tykkäykset:
    0
    softa on uusin

eli siitäkään ei ilmeisesti ole kyse?!? Tai varmasti on mutta uudempaa softaa ei löydy ainakaan vielä

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Re: softa on uusin

Uusin softa on 5.20 ja on tullut itselläkin vastaan että esiintyy silläkin eikä pahimmassa tapauksessa koneen vaihtokaan auta. Kyllähän vian on oltava softassa joten ei muutakuin nokiallepäin reklamoimaan niin ehkä osaavat bugin korjata. Nuo on pirullisia vikoja havaita koska yleensä niitä esiintyy vain tietyillä "käyttäjätyypeillä", eli 90% käytössä ei ilmene mut sit joillakin temppuaa koko ajan...

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En ole itse törmännyt mutta kuullu olen viasta... ominaisuus seki ;)

6. simppa me45

Tykkäykset:
    0
    Itsellä oli sama vika ja kahden huollon (sisusten vaihdon) jälkeen vaadin kaupan purkua ja se onnistui. Liike ilmoitti ennen vaihtoa, että uusi ohjelmistoversio on tulossa noin kahden viikon päästä. En kuitenkaan enää jäänyt odottamaan vaan vaihoin merkkiä.
    Muista, että olet oikeutettu matkakorvauksiin niiltä matkoilta, kun olet puhelintasi huoltoon vienyt tai sieltä hakenut

7. elukka78

Tykkäykset:
    0
    ???

Mistä hait kaupan purkua?? Liikkeestä josta ostit sen vai? Koska huolto on usein eri liikkeessä?? Nokialle kun soitin ne sano että vie huoltoon ja jos ei auta niin kirjallinen reklamaatio nokialle... mitä reklamaatio auttaa jos mulla on edelleen viallinen puhelin??? Eivät kuulemma voi mitään... myyjäliikkeen kanssa voin neuvotella jos kaupan purku onnistuu... mutta kun ostin puhelimen niin annoin toisen puhelimen väliin joten kaupan purkukin on aika mahdotonta koska vanhaa puhelinta ei saa takas.

8. simppa me45

Tykkäykset:
    0
    Kaupan purun tein ostoliikkeessa ja itselläni oli sama tilanne kuin sinulla, että olin antanut vanhan puhelimeni vaihdossa. Kuitenkin sain korvauksena sen hinnan, jolla 5210 myytiin ostopäivänä siinä liikkeessä.
    Liike ensin ehdotti, että he korvaavat myyntihinnan - 20 euroa, mutta se ei ole sallittua ja kun vähän kovistelin niin korvasivat koko hinnan.
    Samasta liikkeesta ostin tilalle uuden puhelimeni.
    Nokialle tein reklamaation mutta siitä en ole saanut mitään palautetta.
    Matkakorvaukset sain kuitenkin tililleni jo viikon päästä siitä kun lasken laitoin menemään.

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mitä olen lukenut juttuja foorumilta ja muista keskustelupaikoista, niin 5210 on sellainen bugikasa etten siihen koskisi tikullakaan.

Konsepti on kyllä hyvä, mutta toteutus jäänyt puolitiehen. Toivottavasti 5100 toimii paremmin ja suojaukset olisivat hieman järeämpiä.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Viralliset ohjeet jotka on tullut sekä puhelimen valmistajalta että kuluttaja-asiamieheltä on että kauppa pitää saada purkaa kyllä tuommoisissa tapauksissa mutta myyjä saa vähentää hinnasta koska puhelinta on käytetty, hinnan vähennys ja sen suuruus on sitten hankalampi asia määritellä. Ei tuossa myyjäkään ole mukavassa asemassa jos joutuu koko hinnan antaa takaisin koska ei itse aina välttämättä saa uutta tilalle eli tappiota tulee...
    Ja mitä tulee matkakorvauksiin niin ainakaan meidän liike ei ole koskaan kellekkään niistä penniäkään maksettu eikä ole tarvinnutkaan, kuluttaja-asiamiestä ei ole kyllä tarvittu näissä kertaakaan vaan ollaan turvauduttu vaan suoraan puhelimen valmistajan takuuehtoihin joissa mainitaan välillisistä kuluista ja kuinka niitä ei korvata. Eipä nuo kyllä myyjille kuulukkaan vaan ehkä valmistajalle tai asiakkaalle itselleen, siihen en ota kantaa kummalle.

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jos laki on eri mieltä puhelimen valmistajan ehtojen kanssa, niin valmistaja joutuu taipumaan. Periaatteessa tietysti valmistaja kai vastaa ensisijaisesti noista kuluista, mutta tarvittaessa myös myyjä.

12. simppa me45

Tykkäykset:
    0
    Hinnan korvaamisesta vielä

"Viralliset ohjeet jotka on tullut sekä puhelimen valmistajalta että kuluttaja-asiamieheltä on että kauppa pitää saada purkaa kyllä tuommoisissa tapauksissa mutta myyjä saa vähentää hinnasta koska puhelinta on käytetty, hinnan vähennys ja sen suuruus on sitten hankalampi asia määritellä. Ei tuossa myyjäkään ole mukavassa asemassa jos joutuu koko hinnan antaa takaisin koska ei itse aina välttämättä saa uutta tilalle eli tappiota tulee..."

Mutta, kun omistin 5210:n noin 30 päivää ja siitä ajasta se oli huollossa 20 päivää eli sain käyttää viallista puhelinta 10 päivää. Ja jos liike olisi velottanut siitä 20 euroa niin kustannus olisi ollut 2 euroa/päivä viallisesta tuotteesta. Minusta se olisi ollut kohtuutonta.

13. Nica

Tykkäykset:
    0
    Onkohan tämä minun 5210 nyt sitten tikittävä aikapommi vai harvinainen yksilö ilman vikoja?

Ainoa "vika" mikä on tullut vastaan oli se, että luulin ettei vibra toimi. Osoittautuikin, että sisäinen blondini olikin ottanut värinän pois päältä...

Nooh... Kun 7210:n hinta tippuu, niin menee kuitenkin vaihtoon... :)

14. theme

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lg G3
    Itse ostin 5210:ni heti kun se tuli kauppoihin ja ei ole ollut mitään vikaa... aika hyvää tuuria varmaan kun muut on aika paljonkijn valitellut vikojaan... softana on 5.13 ja hyvin toimii...

15. Late

Tykkäykset:
    0
    Maaliskuussa ostin 5210:n ja nyt on ollut n.kk (..kai..) me45. Niin hyvä se laite oli.

Jaa tämä viestiketju