1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

5200 näppäinongelma

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja t0m1, 14/1/08.

1. t0m1

Tykkäykset:
    0
    Kysympä nyt tätäkin kun edelliseen löytyi apu niin nopeasti: 5200 Noksun navinappäin ei toimi mihinkään suuntaan,ei edes keskeltä. Vaihdoin UI-modulin olettaen että vika on siinä mutta p*skanmarjat. Toimii ihan yhtä hyvin kuin vanhallakin eli ei :D
    Onko tavallinenkin vika? Muistin että noissa olisi näytön pimeneminen se yleisin harmi..

2. t0m1

Tykkäykset:
    0
    No niin...joku kyllä tietää kun viitsii vaan vastata :)

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No kun avasit, olikos kosketuspinnoilla piirilevyllä asti mitään mikä vois sen aiheuttaa. Kontaktit pitää tarkastaa suoraan mistä ne menee alusta loppuun eikä jättää puolitiehen. Ei kyllä nyt yhtäkkiä välähdä muuta mieleen. Se ei tartte olla kuin pölyhiukkanen, karva tai rasvaa... Puhdistas ne ja kato toimiiko. Oletko muuten sulkenut pois vaihtoehdot? Softabuki, kuori/näppis asennettu väärin, hassusti tms... Yllättävän pienistäkin asioista ei pelaa ja itse ei huomaa.

Niin, kyllä monet osaa, mutteivät viitsi toistaa samoja asioita. Monet myös tutkivat itse laitettaan, kun ei voi viedä tutkittavaksi. Toivottavasti kuitenki oli apua. Jos ei niin sitä kestää kyllä lisääkin kysyä ja kuvaa lähettää ym. Jos vaikka saataisiin se pelaamaan, neuvoin, muutoin jonku pitää vaan ottaa projektiksi ja tutkia mikä aiheuttaa mitäkin.

4. t0m1

Tykkäykset:
    0
    Aika monta kastunuttakin puhelinta olen kuntoon saanut + muita kosketushäröjä yms. Tässähän on siinä UI-modulissa liimattu kiinni ne näppäinmatot mitkä näppiksen alla, eli joissa metallikupit painaessa antaa kontaktin joten siellä ei alla ainakaan likaa ole.Varsinkin kun uusi moduli.

Softabugi tosiaan on mahdollisuus sekin.Tuo on minun mielestä yksi helpoimmista purettavista (ja tietty kasattavista) uudemmista puhelimista ja aika monta kertaa olen sen auki ottanut enkä vikaa ole löytänyt. Elektroniikkaspraylla putsattu piirilevy yms.
    Ihmetystä tosiaan herättää se että kaikki muut nappulat toimivat moitteetta eli jos sieltä olisi mennyt jotain pintaliitoskomponentteja ohjauksesta niin tuskimpa muutkaan napit toimisivat..luulisin.

Tosin kun esim. Ngage:sta meni UI-moduli niin hävisi 1 ja 5 nappien toiminta.
    En mikään puhelinmekaanikko ole niin siksi joutuu neuvoa välillä kyselemään.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Aivan... hmm.. no se on vaan tutkittava koko vekotin ihan läpikotasin ja siihen ei muu auta. Ei muuta kuin kone auki ja akku kiinni ja virrat päälle, ja kokeilemaan toimiiko se suoraan piirilevyltä ronkkimalla. Kaikki ylimääränen pois kuplamatot sun muut tieltä... Kokeile toimivia nappeja ensin, että tiedät miten se toimii ja sitten toimimattomia. Jos toimii, joku muu on huonosti sen jälkeen, paikallista vikaa, jos ei toimi, sielä on laajempaa vikaa. Laajemmalla tarkotan, että se on oikeasti vietävä näytille huollon puolelle. Koska näkemättä en voi sanoa itse mitään tai enempää lisätä. Mahdollisuuksien lukumäärä kasvaa sen jälkeen liian moneen. Menee joka tapauksessa sullekin vaikeammaksi. Että onko vika paikallinen ja voiko sen paikallistaa? Jos voi, sille on jotain tehtävissä... Onko hapettumia, onko naarmuja, onko johtimet kunnossa... jne. Paikallistamisen jälkeenkin on jo kymmenen eri vaihtoehtoa, puhumattakaan siitä, kun sitä ei ole paikallistettu. Mun mielestä kännykkä on helppo korjata, koska se toimii aina joko/tai periaatteella. Anteeni on ainoa joka tekee mitä sattuu. Mutta toihan on mun mielipide, silti lähes kaikki on tullu korjattua. Ihmiset oikeasti tekee liian hankalaksi jotkut asiat itselleen. On pyhittävä olematon tieto pois ja otettava olennainen informaatio vastaan. Täysin mustavalkonen ajattelutapa, se on tehokasta korjatessa. Jos jotain ei voi korjata, on todettava se kannattamattomaksi. Ajan, rahan ja määrän suhde.

6. t0m1

Tykkäykset:
    0
    Jep pitää taas kerran aukoa ja tutkia suurennuslasin kanssa.Kosteusvauriota epäilin ensin mutta ei sieltä mitään merkkejä siitä löytynyt.Nehän aiheuttaa juuri tuollaisia toimii/ei toimi ja mihin sattuu milloinkin vikoja.
    Kiitokset sinulle!

t0m1

7. samumanu Vieras

se flex kaapeli ja sen huono kiinnitys on myös vaihtoehtoja. Jos nekin ok niin varmaan näppisfiltteri mennyt ja sen vaihto ei ilman kunnon laitteita tahi ammattitaitoa onnistu, on noin 3mm kanttiinsa oleva pikku piiri jossa useita juotoksia. Noi napit on kaikki samassa linjassa joten vika silloin todennäkösimmin sähköinen. Vika voi olla myös muistaakseni piirissä nimeltä upp mut sen vaihto onnistuu Suomessa vain kolmessa paikassa, toki jos esim joku linja kokonaan poikki niin korjauskelvoton. Kateettina luultavimmin vain huollossa käyttö kertoo totuuden jos et uutta flexiä pääse kokeilee.

Jaa tämä viestiketju