1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

5140i + GPS

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Marko A, 16/7/05.

1. Marko A

Tykkäykset:
    0
    Moro,

Tuli hankittua otsikon mukainen varustus, mutta ei ole ihan ongelmatonta.
    GPS takkuaa ja on muutaman kerran kaatunut/jumiutunut koko vehje kun
    on yrittänyt GPS:ä käyttää.

Esimerkiksi reittitietokone tuntuu olevan täysin käyttökelvoton väline.
    Kokeiltu juoksulenkillä seurata mitä se näyttää, pääasiassa ei pysty
    seuraamaan ja näyttämään matka/nopeus/korkeus yms tietoja.
    Välillä saattaa heittää pari kilsaa jonnekkinpäin (nopeus silloin about 300km/h..)

Pitäiskö tuon toimia paremmin?
    Kyllä se koordinaatit näyttää kun pojottaa tarpeeksi pitkään paikoillaan
    puhelin vaakatasossa kourassa. Liike haittaa ilmeisesti toimintaa aika
    paljon. Ja piti olla nimenomaan liikkujalle. Pyh!

Kuulisin mieluusti muiden kokemuksia, toimiiko esim pyöräillessä tjms.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
  3. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Minulla on ollut 5140i ja GPS -kuoret noin kuukauden. Ongelmana oli alkuun se, että käynnistäessäni gps -toiminnon, puhelin jumittui GPS -logon kohdalle. Kun menin pois ja käynnistin gps -toiminnan, puhelin ilmoitti, että kuoret ovat irti. Tämän jälkeen oli pakko sammuttaa laite ja käynnistää uudestaan, niin sitten sain toimimaan. Tätä tapahtui joka toisella kerralla vähintään.
    Otin sen jälkeen kaiken softan pois ja samoin akun, ja latasin kaiken uudestaan. Näin sain ainakin itse ryhtiä toimintaan.
    GPS -yhteyden saaminen kestää aika pitkään ja lehvästön alla menettää yhteyden aika helposti. Herkkyys ja fixin nopeus ei ole kovin hyvä.

4. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Unohdin kertoa kokemuksistani pyöräillessä ym.
    Edellisen puhelimen (5140 + GPS -kuoret) homma toimi hyvin. Laitoin puhelimen pyörän tankoon kiinni ja seurailin nopeutta ja matkaa.
    Samoin tein autolla ajaessani. Puhelin oli ikkunalaudalla useasti ajaessani autoa. Nopeudet ja matka olivat samat kuin auton mittarissa.
    Homma toimi molemmissa tilanteissa hyvin.

Kun vaihdoin 5140i -malliin, huomasin pyöräillessä, että puhelin oli kahdella pyöräreissulla sammunut ihan itsestään.
    Softan uudelleen lataus poisti tämän ongelman.

Minulla oli pyöräillessä Forerunner 301 myös mukana. Vertailin näiden kahden laitteen lukemia toisiinsa. Olivat aika samansuuntaisia.

Mukava on ollut pitää 5140i + GPS -kuoret yhdistelmää mukana autossa ja pyörällä.
    Travel Guide -toimintaa tarvitsin Juhannuksena, kun halusin löytää erään kohteen. Hyvin laite ohjasi perille.

5. Marko A

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kommenteista. Kokeilin tuota uudelleen asennusta, mutta toiminta ei muutu siitä miksikään. Nyt olen viikon ajan kokeillut ja käyttänyt tuota GPS kuorta. Valitettavasti se on joko viallinen tai sillä ei yksinkertaisesti tee juuri mitään. Eli edelleen nuo alkuperäisen viestini jutut pitää paikkansa.
    Reittitietokone menettää yhteyden heti kun puhelimen kanssa lähtee liikkeelle. Ainoa mikä toimii on siis yksinkertainen paikannus.
    Jos seisoo aukealla paikalla (ei esim metsässä!) puhelin kädessä korkealla pidettynä niin kauan että 3D paikoitus onnistuu. Tämän jälkeen voi oikealta kartalta tarkistaa sijainnin (ei puhelimen kartalta).
    Tämä ei siis ole ihan sitä mitä mainosteksti lupaa...

Travel guide sovellukselle ois ollut käyttöä kun tuli reissattua uusissa paikoissa ja osoiteapua oli tarpeen. Mutta sovellus ei toimi. Synkronointi etäpalvelimeen ei onnistu.
    Sama ongelma tuntui olleen jollain muullakin.

Täytyy viedä puhelin huomenna liikkeeseen ja kysyä sieltä apua.

Btw, saako puhelimeen otettuja kuvia siirrettyä PC:lle esim jollain datakaapeli yhteydellä?

Kiitos

6. AMG

Tykkäykset:
    0
    TG

Hei, tarkistitko travel guiden yhteysasetukset?
    Mulla teki samaa eli ei synkannut palvelimen kanssa. Eli meet sinne valikkoon missä travel guide on, valitset sen, muttet avaa sovellusta. Valinnat painikkeella pääset muuttamaan/vaihtamaan yhteysasetuksia. (jotenkin noin se muistaakseni meni)
    Ja kyllä, datakaapelilla saat kuvat siirtymään peeceelle. Ja PC Suite pitää olla mielellään siinä tietokoneessa.

7. Marko A

Tykkäykset:
    0
    Jatketaan vielä. Em. ongelmiin kävin kyselemässä apua laitteen myyneeltä liikkeeltä. Antoivat hetken pohdittuaan uuden kuoren tilalle,
    koska vikaa tuntui olevan.
    Uudella kuorella samat oireet. Välillä jumiutuu siinä vaiheessa kun käynnistää GPS sovelluksen. Ainoastaan virran katkaisu auttaa asiaan.
    Samaten yhteys on mielestäni erittäin epävarma.
    Välillä toimii jopa taskussa ollessakin, mutta sitten kun yhteys katkeaa
    niin sitä tahdo saada pelaamaan (reittitietokone).

Toisaalta kun aiheesta on lukenut ja keskustellut niin nämä vaikuttaa olevan "toimivan" laitteen ominaisuuksia. Olen todella pettynyt tuotteeseen. Onkohan kauppaa mahdollista purkaa? Ostosta on kulunut
    reipas viikko? Vai pitääkö vain yrittää elää tän asian kanssa ;)
    Vastaavia kokemuksia?

8. kekes

Tykkäykset:
    0
    5140i + gps kuoret

Joo samaa vikaa mullakin kun sain itseni paikallistettua,lähdin ajamaan ja kohta puhelin tilttasi,palas alkuu ja kysyi pin koodia.
    tätä on tehnyt muutama kerran ja sit välillä jää vain Travel guiden logo näkyviin,eikä mee siitä eteenpäin.
    No kaverilla samanlainen mutta se vanhempi 5140,vaihdettiin kuoria,sama vika jatkui,no vein SCF-huoltoon Treella,ja hain tänään.
    "Kuoren liittimet puhdistettu ja testattu OK."
    Siinä mitä oli tehty,nyt en ole kerinnyt vielä paljoa testaamaan,mutta tuntus kummalliselta jos liittimet olis likaantuneet kun puh ostettu 7.7.
    Joten liikkeessä annettiin "valohoitoa",tuntuu että vika on puhelimessa ei kuorissa,eiköhän siihen ole mitään ohjelmisto päivitystä?
    Onko kukaan yrittänyt ottaa yhteyttä suoraan Nokiaan?
    Vaikka Club Nokian sivulta.

9. t65

Tykkäykset:
    13
    Olen hankkimassa kyseistä yhdistelmää, ja mistään en löydy tietoa kuinka paljon gps käyttää datasiirtoa karttojen lataukseen eli tuleeko käyttö kalliiksi?

10. viikate

Tykkäykset:
    0
    Eilen otin moisen paketin käyttöön ja ihan toimiva peli tuntuu olevan. Kävin maastossa fillaroimassa ja laite oli repussa. Koko ajan oli taltioinut menoa ja muutenkin ihan ok peli. Pieniä ongelmia käyttöönotossa mutta ainahan noissa on :)

Kerran heitti herjan kuori ei paikallaan. Buuttaus auttoi.

11. t65

Tykkäykset:
    13
    Ja lisää kymysyksiä:) Kuinka käyttökelpoinen laite on auto käytössä? Eräästä puhelin kaupasta kuulin väitteen että laite ei kerkeäisi ladata karttoja auton liikkuessa? Millaisia autoteline ratkaisuja olette käyttäneet puhelimen kanssa?
    Tiedän että navicore olisi hyvä laite autoon mutta meikäläisen käyttömäärään nähden se on aivan liian kallis.

12. AMG

Tykkäykset:
    0
    GPS

Se riippuu mikä datapalvelu sulla on käytössä. Tai onko sellaista?
    Sellaisessa normikäytössä mulla meni muistaakseni n. 200kt keskimäärin dataa kerralla. Siis reitillä paikasta A paikkaan B.
    Joskus saattoi mennä reilusti enemmänkin, riippuen reitin pituudesta. Harmi kun se puhelin ei ota koko reittiä kerralla muistiinsa vaan lataa tarpeen mukaan karttapohjia...olis ehkä halvempaa niin.
    Joku sellanen kiinteähintainen datapalvelu kannattaa siis ottaa. N. 20 Mt kuukaudessa riittää ilmeisimmin sun käyttöön?
    Autossa se toimi kyllä. Pienin varauksin...
    Eli ikkunalla signaali oli ok ja kartta latautui vaivoitta, mutta kun sen otti käteen lähempää tarkastelua varten, usein yhteys katkesi.
    :(

13. mtp

Tykkäykset:
    0
    Ostin 5140i:n ja siihen GPS -kuoret reilut pari viikkoa sitten enkä ole vielä saanut Travel Guidea kertaakaan käyntiin. Joka kerta tulee ilmoitus "Pakettidatan todentaminen ei onnistunut" ja "Ei voi synkronoida etäpalvelimen kanssa jne...." Mulla oli aluksi Saunalahden liittymä ja luin keskustelupalstoilta että monilla on ollu suunnattomia vaikeuksia saada softaa pelaamaan Saunalahden liittymällä. Vaihdoin sitten Soneraan kun sillä kuulemma oli muutkin saaneet homman toimimaan mutta eipä ollut mun tapauksessa mitään apua. GPRS yhteys kyllä muuten toimii. Mistähän noita asetuksia pääsis muokkaamaan ? Sovelluksissa Travel Guiden valintojen kohdalla on vain Poista, Siirrä, Tiedot ja Päivitä versio. Poistin jo softan, asensin uudestaan, päivitin version (oli kylläkin sama versio kuin vanha) mutta mikään ei tunnu auttavan.

14. ike-88

Tykkäykset:
    0
    gps-kuoret

mulla täysin sama ongelma ku edellisellä..... APUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15. varis

varis

Tykkäykset:
    0
    5140i +gps

Hyvä tietää eipähän tarvi laittaa satasta paskaan!

16. kekes

Tykkäykset:
    0
    Nyt mulla ko.laite on toiminut ihan hyvin.
    En tiedä mistä syystä se tökki.
    Ehkä kun käytin stä huollossa,tekivät sille jotain muutakin,vaikka selosteessa luki,että liittimiet putsattu.

17. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Onko tuohon ongelmaan löytynyt ratkaisua?

18. kekes

Tykkäykset:
    0
    No kyllä on tominut tämä kombinaatio nyt sitten alkuvaikeuksien jälkeen.
    Tosin kun vähään aikaan ei ole käyttänyt,täytyy tehdä kännykälle bootti
    eli virrat pois ja takaisin.

19. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Minä en ole vielä saanut toimimaan.
    Wapit ja netit kyllä pelittää mutta en ymmärrä mikä asetus minulla on väärin.
    Pitää varmaan alkaa Nokialta kyselemään ohjeita.

Jaa tämä viestiketju