1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3gp videon laatu

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja matuu, 12/9/05.

1. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Eli kun tässä on tullut laitettua jos jotakin pikkupätkää kännyyn, niin milläs te muutatte videot luuriin sopivaks?

Ite oon kokeillu ainaki ImToo 3gp converteria ja se on helppo ja iha hyvä mut laatu on kyl karkee. Toine on mpegable ja sillä kun muuttaa niin laatu on taas niin hyvä ettei mun puhelin edes toista sitä :p

Eli mitä haen täs ni et millä saisin hyvälaatusta videoo joka kuitenkin toimis puhelimessa asti viel? Jollain muulla ohjelmalla tai mitä asetuksia pitäis noilla käyttää?

PS. en tosiaan aio maksaa mistään sit :p

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Riippuu luurista, eli selvitä luurisi rajat, ruudunkoko pikseleiänä, frame määrä, bittivirtamäärä, kun rajat selvillä niin voi alkaa optimoimaan vähän halusta ja meteriaalisti riippuen.

Jos valmistajalta ei selviä tarkkoja speksejä tai niissä ehkä softaversiosta tai käytännöstä johtuvaa vaihtelua, niin kokeilemalla. Jotain luurin tukemisesta kuitenkin löytyy (jokin toimiva pätkä varmaan löytyy), että pääsee liikkellee tuetuilla pakkaustavoilla.

Ohjelmaksi mielellään sellainen jolla voi esim videokuvaa rajata jne. ja tietenkin esim piksel koon määrätä jne

3. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Tiiän kyl tasan tarkkaan mitä tää vehje toistaa ja maksimit jne...
    Ja kännys on todella hyvälaatusta pätkää mut ne ei oo mun tekemiä. Ja vaikka laitan kummalla tahansa ohjelmista samalla tavalla kaikki setit ni lopputulos on jotai ihan muuta :D

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mikä luuri, mitä laitat meneen? mitkä sen hyvän tavaran speksit on?
    Voihan se toki olla niin että heillä on ollut parempaa laatua tekevät ohjelmat ja paremmin opitmoidut, tosin yleensä kyllä ihan luurien demojen tasoista on mahdollista tehdä suh helposti.

5. Joni88

Tykkäykset:
    0
    Itse oon käyttänyt nokia converter ohjelmaa... voi valita laadun ja koon

6. Pry-

Tykkäykset:
    0
    Jos sinulla on W800i, niin sen pitäisi toistaa mp4-videoita (parempia kuin 3gp). ainakin imTOO MPEG Encoderilla pystyy pakkaamaan varsin hyvin.
    Video size: 176x144
    Bit rate about 160
    framerate 15
    audio varmaan sieltä huonoimmasta päästä.
    Muut voi pitää niin, miten ne on valmiina.

Tuo ohjelma ei tosin taida olla ilmainen.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En ole asiantuntija, ja en tuon mainitun mallin oikutuksia tunne, mutta ymmärtääkseni laite ei tue sen enempää riippumatta siitä sattuuko tiedoston pääte olemaan .3gp tai mp4 (ymmärsin että lähinnä tiedostopäätteistä puhuit), eli 3gp tiedosto voi olle MPEG nelosta.

Mutta toki jos laite tukee jotain rankempaa niin perun sanani.

8. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Mulla tosiaan on SE W800i niinku joku salapoliisi jostai jo arvas (taitaa näkyy mun joka viestis) ja tää tukee 174x144 resoo ja näyttää mpeg4:sta ja 3gp pätkää. Oon koittanu bitratee väleilt 40-400 ja fps:ssää 10-30.
    Noiny oli iha perustietoi, ei oo viel kukaa kertonu mitää uutta. Howardforumilta kyl luin jotai mut niillä ohjeil tulee just sitä liian hyvälaatusta pätkää sit :D
    Oon ymmärtäny et perusideana on mpeg4=vähä parempi, mut onko näi? Ainakin kaikki nää parhaat mitä mul on ni tukee väitettä.

9. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    fps on sitten kiva juttu. Aina puhutaan 30:stä, mutta kun eihän Suomessa käytettävässä PAL-järjestelmässäkään ole kuin 25. Elokuvissa on vielä vähemmän (24).

10. Invicta

Tykkäykset:
    0
    Viimeksi kun noilla leikin, niin ensin ajoin videon avisynthin läpi virtualdubiin. Avisynth croppasi laajakuvasta reunat pois ja pienensi oikeaan kokoon, virtualdub pakkasi materiaalin uudestaan korkealla bitratella. Sitten muunsin Nokian omalla ohjelmalla perusasetuksilla hyvälaatuisen ja oikean resoluution videon luurin 3gp formaattiin (15 fps). Kaksivaiheinen muunto ja videosoittimen huonot ominaisuudet ei kuitenkaan innostanut jatkamaan videoiden katselua puhelimessa.

11. halojaa

Tykkäykset:
    0
    Testailin juuri ohjelmaa Xilisoft 3GP Video Converter K750i:n kanssa. Kokeilin ensin laittaa bit rateksi 400, muutin avin 3GP muotoon ja siirsin puhelimeen. Kuvan laatu oli hyvä mutta video pätki pahasti ja äänet eivät kuuluneet joka kohdassa.

Sitten pienensin bit raten 100, jolloin video toimi hyvin. Viimeiseksi kokeilin bit rate 200 joka toimi yhtä hyvin.

Voiko tämä bit rate vaikuttaa siinä mielessä että puhelimesta loppuu "vääntö" jolloin video pätkii ja äänetkään eivät kuulu kunnolla?

En juurikaan ole kikkaillut näiden videojen kanssa enkä enempää jaksanut testailla kun kerran sain videon toimimaan puhelimessa. Olisi kyllä mukava tietää tällaiset "optimoidut" asetukset ko. puhelimelle.

12. Pry-

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitin nyt kuitenkin, että se kannattaa pakata MPEG-4 formaattiin, eikä 3GPP.
    Edellytyksenä videon näkymiselle on tuo reso. Eli jos se on liian suuri, niin ei kuulu kuin ääni. Suosittelen laittamaan 15 fps, niin videot pyörivät huomattavasti paremmin. SE:n oma esittelyvideo on 15 fps.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    3gp video on MPEG-4 tai H.263. joita siis luurit yleensä tukee.

Ymmärtääkseni tiedosto pääte mp4, voi olla MPEG-4sta, tai jotain muuta, ääni vaihtoehtoja on useita, joita luurit eivät välttämättä tue.

14. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa kokeilla frameraten puolitusta. Joskus on auttanut paljonkin, ettei frameja tarvitse tuplata. Eli 12,5 ratea kannattaa kokeilla.

E:riippuu siis lähdemateriaalista.

Jaa tämä viestiketju