1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3G:n hakeminen Google Maps Mobilen avulla

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja anttut, 2/9/09.

1. anttut

Tykkäykset:
    0
  2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Eikös tuo otsikko voisi olla ihan mainoksensa mukainen: Google Maps Mobile löytää mobiililaajakaistan

3. anttut

Tykkäykset:
    0
    Kyllä. (Se siitä huumoriyrityksestä.) Otsikko nyt muutettu.

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jep, osuu paremmin kun käyttää hakua ja visualisoi otsikoita.

5. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Josta seuraava lainaus:
    Eli voiko tosiaan suunta-antenni auttaa näin paljon? Ja mikä on maksimietäisyys (suora näköyhteys), että suunta-antennin käytöstä voisi olettaa olevan käytännön hyötyä?

Mutta mielenkiintoinen artikkeli ja helppo tapa hakea lähin 2G-/3G-tukiasema!

6. 3G-antennit.fi

Tykkäykset:
    0
    Tässä linkki sivulle missä keskimääräiset kantomatkat 2100MHz:n taajuusalueella on näytetty eri antennityypeille havainnollisena kuvana. 900MHz taajuudella matkat voi suunnilleen tuplata. Riippuu sitten ihan siitä mitä käyttöpaikan ja tukiaseman välille jää kuinka pitkälle yhteyden saa kulloinkin toteutettua.

Sitten omista käytännön kokemuksista, itse olen saanut yhteyden toimimaan luotettavasti yli 1Mbps nopeudella 10,5km päässä tukiasemasta (2100MHz). 3G-kuuluvuusaluen reuna on 7,5 km päässä. Käyttöpaikka on mäellä joten väliin ei jää maastoesteitä. Samassa paikassa kilpailevan operaattorin 900MHz:n verkossa nopeus vaihtelee 2,5-3,5Mbps välillä, tukiasemaan tulee suunnilleen sama matka, ehkä vähän lyhempi. Jälkimmäinen yhteys jäi käyttöön. Testissä käytetty antenni on 9-11dB vahvistava suunta-antenni.

- Mikko

7. NHi

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Ykkösluuri Nokia E90, Kakkosluuri E71, kolmoskapula Samsung Omnia7
    Eikös Google kerää noita tukiasemien paikannustietoja GPS yhteyden kautta itse kunkin puhelimesta? Muistelen sanotun käyttöehdoissa, että keräilevät. Olisikohan operaattorit luovuttaneet tietoja? Tuskin.

Anyhow. Kokeilin täällä maaseudulla.

Piste kartalla on minulla nyt täsmälleen päivastaisessa suunnassa kuin masto. Masto olisi tämän mukaan yli 30 metriä korkeiden kallioiden takana, eikä tuolla avoimen järven puolella. Solun perusteella tiedän, että masto on tuolla järven takana.

Ei siis toimi täällä, mutta jossakin varmaan pelittää.

8. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Juuri näin. Näppärä ominaisuus, kun ei ole GPS-käytössä. Vaikka tukiasemapaikannus on kaupunkioloissakin tietyssä määrin summittainen, niin suht hyvin esim. pk-seudulla pystyy katsomaan suurin piirtein esim. millä kadulla liikkuu.

9. Lehto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Korkeus vaikuttaa todella ratkaisevasti miten pitkälle signaali kantaa. Mulla itselläni on ennätys ~25km josta olen päässyt 3g tukariin (2100Mhz) kiinni. Siis pelkällä mokkulalla (e220) ilman lisäantennia. Muutaman kerran putosi verkosta mutta suurimman osan ajasta oli hienosti kiinni HSDPA (elisa) verkossa. Nopeuskin ihan kiitettävä.

Käyttöpaikka oli Metsähallituksen autiotupa ~200m merenpinnan yläpuolella ja lähin tukari tosiaan jossain 25km päässä. Kuuluvuusalueen reuna kartan mukaan jossain 15km päässä. Paneeko kukaan paremmaksi? ;)

10. -VJ- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6, iPhone 4S
    www.zircle.com Saunalahden ja Elisan liittymällä kertoo missä tukiasemassa laite on kiinni. Ja näyttää tukiaseman paikan kartalla.

Jaa tämä viestiketju