1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650 vai 7210/6610?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja mikko-, 24/7/03.

1. mikko-

Tykkäykset:
    0
    Vanha kännykkäni Siemens C45 alkaa pikkuhiljaa olla aika huonossa kunnossa ja tarkoitus olisi nyt ostaa uusi matkapuhelin. Jonkin verran olen pääasiassa Nokian malleja tutkinut ja miettinyt ostopäätöstä nyt lähinnä Nokian 3650:n ja 7210:n/6610:n välillä. Erot kahden jälkimmäisen välillä on siis lähinnä ulkonäössä?

7210 maksaa esim. Puhelinkioskissa noin 115 euroa vähemmän, eli kannattaako tuota 115 euroa maksaa Symbianista, kamerasta, Bluetoothista, isommasta muistista jne? Vastaavasti taas huomasin, että 7210:ssa on radio, joka ilmeisesti taas 3650:sta puuttuu? 3650:aan taas voi kai asentaa mp3-musiikkia, mutta voiko myös 7210:aan?

Olen ymmärtänyt, että 3650:aan pitää ostaa lisäksi joko myös jonkinnäköinen Bluetooth- tai infrapunalaite, jotta voi siirtää ohjelmia/dataa tietokoneen ja kännykän välillä. Pitääkö siis myös 7210:aan ostaa myös jonkinlainen kaapeli/infrapunalaite samaa tarkoitusta varten vai onko siinä tarvittava laitteisto jo mukana? Jonkin verran olen Nokian sivuja tutkinut, mutta tämä nyt ei vielä ihan selväksi tullut.

Budjetti nyt ei hirveästi ylimääräistä anna periksi, eli 3650:n ostaisin, jos ero sen hyväksi on ihan selvä. Ensimmäinen viestini muuten täällä :).

2. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    http://www.nokia.com/phones/compare...&language=EN&phone=3650&phone=6610&phone=7210

tuolla voit verrata noita puhelimia keskenään.

-minä maksaisin 115 euroa symbianista

-3650:ssä ei ole radiota, ja tuo MP3 soittimenakin toimiminen on hieman kyseenalaista (kyllä se toimii mutta laatu on kuulemma huono)

-infrapuna tai BT-laite täytyy ostaa tietokoneeseen, 6610 ja 7210 riittää datakaapelikin (3650 sellasta ei saa) ja kaikki puhelimet tulevat ilman kaapeleita ja IR tai BT-sovittimia.

itse ottaisin ulkonäön puolesta 6610 mutta ominaisuuksien puolesta 3650.

3. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Kyllä, softa on sama.

3650:aan saa MP3 soittimia, mutta puhelimessa vain mono ulostulo, joten laatu ei ole mitenkään parasta, 7210:iin ei saa.

Datakaapeli pitää ostaa erikseen.

Ominaisuuksissa 3650 voittaa molemmat 7210/6610:n heittämällä, paitsi että 7210/6610:ssä on radio. Ulkonäössä toki 6610/7210 voittaa.

4. Buffy

Tykkäykset:
    0
    Kannnattaa ostaa 7210,se on hieno ja ihan ok.
    3650 karmee halko ja muutenki hankala känny.

5. MasBe

MasBe

Tykkäykset:
    0
    Toi taas on ihan mielipidekysymys.. ittellä 6610 ja mielestäni se on ihan pätevä mutta kyllä 3650 on omalla tavallaan aikas nätti.. näppäimistö kyllä vaatii hieman totuttelua, mutta se kyllä siihenkin tottuu..

itse asiaan.. se nyt riippuu ihan mikshasta ittestään että tykkääkö enemmän pienistä puhelimista joissa on vähemmän ominaisuuksia, vai (vähän) isommasta, josta taas löytyy huomattavasti paljon enemmän ominaisuuksia.. sinäänsä jos kallistut 3650:n puoleen ni kannattais ehkä oottaa viel vähän aikaa ja ostaa sit 6600.. mut tää on vaa mun mielipide

6. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    En nyt rupea kaikkia eroja luettelemaan, mutta itselläni on N6610 ja olen täysin tyytyväinen ollut siihen.

- aluksi kuulokkeen rätinä häiritsi hieman
    + sisäänrakennettu hf (eli vähän niinkuin kommarityylinen)
    + radio+hf, kuuluu musa todella selkeästi ja yleensä vielä STEREONA.

--kpn

7. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    6600 arvioidulla 700e hinnalla taitaa kyllä ylittää budjetin?

8. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    tämä sama toiminto löytyy myös 3650:stä.

9. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Mistä kukin pitää. Omasta mielestäni 3650 sekä 7210 eivät ole kauniita, mutta ei rumiakaan. 6610 mielestäni vie voiton.

Juu, aluksi tuntu ettei opi millään, mutta enään ei ole minkään näköistä ongelmaa näppäimistön kanssa.

Sitten kun 6600 tulee, voikin jäädä odotteleen seuraavaa (jne.) ja sitten ei sakkaan koskaan ostettua... Sama homma tietokoneiden kanssa.

10. mikko-

Tykkäykset:
    0
    Jooh taitaa kyllä ylittää :). Sitten täytys varmaan odottaa ens vuoteen, mutta niin kuin jo sanottiinkin, niin sitten olis taas uusia malleja tulossa jne.

Noista kyllä toi jälkimmäinen, eli tykkään periaatteessa enemmän ominaisuuksia sisältävästä puhelimesta, jos ei nyt mikään hirveä halko ole :). Omasta mielestä kyllä 3650 on kanssa ihan nätti, ja alankin kyllä pikkuhiljaa kallistua sen suunnalle. Näppäimistöstäkään tuskin tulee mitään isoa ongelmaa :).

Jooh ja kiitos vielä vastanneille.

Jaa tämä viestiketju