1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650:ssa bugi

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Boomerang, 1/4/03.

1. Boomerang

Tykkäykset:
    0
    Ekstrat->kello->asetukset->autom. ajan päivitys

Elikkä, latoin ton automaattisen ajan päivityksen päälle, ennen kun kelloa siirrettiin 1h eteenpäin. Aamulla kello oli siirtynyt automaattisesti tunnilla eteenpäin. Mutta, KAIKKI kuvat jotka olin puhelimella ottanut - niiden kuvausaika oli siirtynyt 3:lla tunnilla eteenpäin. Kumma juttu..

2. Tee

Tykkäykset:
    1
    Ohhoh! :O

3. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla ajanpäivitys ei taas tainnut toimia ollenkaan - tai sitten olin säädellyt jotain väärin...

4. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    RL ei taida tukea tuota toimintoa.

5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Radiolinjan verkossa ei tosiaankaan ole automaattista ajanpäivitystä.

6. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ei kuulosta "vakavalta" vialta mutta mulla oli 3510i:ssä semmonen vika et automaattinen ajanpäivitys ei toiminu vaikka oli käytössä liittymä oli telia ja nykyisin telia nykysessä puhelimessani (5100) kyllä toimii.

7. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Telia käytti aiemmin RL:n verkkoa.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Toimiiks DNA:ssa automaattinen kellonpäivitys?

9. simeoni

Tykkäykset:
    0
    Ei ole bugi. Tiedostojärjestelmässä tiedostojen päiväys on ns. universaaliajassa. Puhelimen aikavyöhyke on normaalisti (siis ilman ajan päivitystä verkosta) GMT+0. Kun laitoit automaattisen ajan päivityksen päälle, puhelin siirtyi aikavyöhykkeelle GMT+3.

"Bugi" on itse asiassa siinä, että lokaali aika ja universaali aika olivat samat. Kun ennen aikavyöhykkeen vaihtoa puhelimen kello näytti esim. 16:00 ja otit tällöin kuvan niin tiedoston ajaksi tuli 16:00 GMT. Kuvat-sovellus näyttää tiedoston ajan kuitenkin ns. lokaalina aikana, mutta et tällöin huomannut vielä eroa, koska lokaali aika ja universaali aika olivat samat, eli 16:00 GMT. Kun lokaali aika siirtyi 3 aikavyöhykettä eteenpäin, ohjelma näyttääkin samalle tiedostolle aikaa 19:00 (eli 16:00 +3.00)

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kuulin täältä joskus aikaisemmin että vain soneralla on toi auomaattinen päivitys juttu mutta ihmettelen että miksi mun dna:lla se toimii ja se myös siirsi itse tunnilla eteenpäin

11. Boomerang

Tykkäykset:
    0
    Asia selvä. Kiitän spesifistä vastauksesta, "simeonbubblegum". Kuvien todellista kuvaamisaikaa ei varmaan näin jälkeenpäin pysty muuttaman, mutta ei sillä kai niin väliä..

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta MUN mielestä DNA käyttää Soneran verkkoa?

13. mobiilisti Vieras

No ei todellakaan. 2G:n verkko on käytössä.

14. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ainakin yhdessä vaiheessa oli kauheesti juttuu kun dna osti omia mastoja ja vuokras niitä rl:lle ja soneralle...nykystä tilannetta en kyl tiiä

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ok.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No ei nyt tuollaisesta ole ollut juttua. Paikalliset puhelinyhtiöt ovat omistaneet RL verkon käyttämiä mastoja ja palikoita, joita RL/Elisa osti itselleen. RL:n verkkoa rakentaessa siis paikalliset puhelintyhtiöt ovat rakentaneet mastoja lisukkeineen, ja näistä paikoista on vuokrattu tilaa mm. Tele/Soneralle. 2G omistaminen yhtiöiden mastoja/tiloja/cityverkon osia on käytetty ensisijaisesti 2G:n verkon rakentamisessa, mutta toki ovat vuokrallakin laajalti muiden omistamissa mastoissa, kuten kaikki muutkin verkko operaattorit, jos tilaa on niin vuokraamisesta ei voi kieltäytyä. Eihän mitään järkeä olisi samalle alueelle rakentaa neljää eri tolppaa yksi kullekkin operaattorille.

Mutta varsinaiset verkkokomponentit ovat kullakin omansa, eli tilat ovat yhteiskäytössä.

17. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyllä todellakin sillon ku dna tuli markkinoille niin ne osti aika paljon niitä mastoja mut sit ne myi ne myöhemmin pois ja nyt kaikki käyttää samoja mastoja

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mitä nyt oikein tarkoitat? kuka osti ja mitä ja kuka myi ja kelle?
    DNA ei ainakaan ostanut mitään mastoja.
    Paikalliset puhelinyhtiöt ovat omistaneet mastoja ietajat (GSM:n alusta alkaen). Enemmän ovat myyneet kuin ostaneet toisilta. Toki ovat uusiakin rakentaneet. Toki Finettin sisäisesti on voitu omistusjärjestelyjä tehdä.

19. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    sillon joskus kun minäkin otin dna:aan niin siinä oli iso juttu siitä että dna oli ostanut omia mastoja vaikka kuinka paljon...mutta sitten myöhemmin kuulin että ne myivät ne pois ja nyt he ovat vuokralla

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis kuulit, minäkin olen kuullut kaikennäköistä.
    Ensinnäkään DNA ei ole omistanut mitään mastoja.
    Suomen 2G on verkko-operaattori joka taasen jo voisi omistaa mastoja.
    Jos puhutaan yleisellä tasolla finettiä (mitä varmaan tuolla DNAlla tarkoitit) niin kiinnostaisi tietää keltä se on niitä ostanut? ja kelle se on niitä myynyt? Ja onko myynnissä ollut kyse rahoitusjärjestelystä. Ja mistä tieto peräisin.

Jaa tämä viestiketju