1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650 sähköposti

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Buffy, 22/6/03.

1. Buffy

Tykkäykset:
    0
    Miksen pysty lukemaan sähköpostia,sihen tulee sellanen teksti:"internet palvelinta ei löydy!"lähettämään pystyn ihan hyvin,mutten lukemaan..???

2. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Operaattorisi?
    Mitä asetusten vast.ottava palvelin:-kohdassa lukee?

3. Buffy

Tykkäykset:
    0
    Sonera.
    Mistä katon sen mitä lukee??En löydä mitään kohtaaa.

4. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Viestit -> Asetukset -> Sähköpostiviestit -> Postilaatikot -> *postilaatikon nimi*

Tuolta "Lähettävä palvelin" kohdassa pitää olla POP tai IMAP palvelimen osoite, tarkista sähköpostintarjoajaltasi oman palvelimesi osoite. Esim. mulla mail.kolumbus.fi.

"Vast.ottava palvelin" kohdassa pitää olla SMTP-palvelimen osoite. Esim. mulla smtp.kolumbus.fi.

Sitten sun pitää valita Postilaatikon tyypiksi joko IMAP tai POP, ihan kummasta ite tykkäät (eroja näillä on ja helpoiten erot löydät vaikka Googlesta) ja kumpaa sähköpostintarjoajasi palvelin tukee (useimmiten molempia).

Tarkista myös, että onko palvelimellasi suojaus-asetukset käytössä, jos on, sun pitää muuttaa sekin puhelimeen. Myöskin tarkista, että sulla on määritetty _internet_ yhteys sinne puhelimeen, esim soneralla wap-asetukset ei riitä (asetukset löydät joko Soneran sivuilta tai vaikka foorumin haulla).

Lähtevän postin osalta saattaa olla, että matkapuhelintarjoaja (tässä tapauksessa Sonera) ei anna käyttää muita, kun tiettyjä postipalvelimia (tästä en Soneran osalta ole aivan varma).

5. Buffy

Tykkäykset:
    0
    Mulla on lähettävä palvelin kohdassa mail.inet.fi ja vast.ottava palvelin on imap-005.luukku.En tiedä mistä mä noi piarasin.Mulla on luukun sähköposti.

6. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    http://www.mtv3.fi/liittyma/kaytto/sahkoposti/

Tarkista ton sivun alapäässä olevalla lomakkeella sun postipalvelimet.

Jos tuota oikein tulkitsin, niin sun pitäisi yhdistää sinne sähköpostipalvelimelle maikkarin internet-liittymän kautta, toisinsanoen et pystyisi katsomaan Luukun sähköposteja kännykkäsi kautta. En tosin ole ollenkaan varma tästä, joku muu luukun käyttäjä voi korjata, jos olen puhunut aivan potastaa.

7. Buffy

Tykkäykset:
    0
    Voihan kakka!mitkä muut mailit voi kattoo kännyllä?

8. mv

Tykkäykset:
    0
    Luukku.com toimii ihan hyvin, ainakin soneralla ja dna:lla, kunhan tarkistaa noi palvelimet tuolta mistä Esa Vuolas kirjoitti. Palvelimet ovat mallia:

imap-###.luukku.com (vastaanottava) ja
    smtp-###.luukku.com (lähettävä)

Kun käyttää GPRS yhteyttä pitää lähettävä palvelin kuitenkin olla operaattorin, eli esim.

soneralla smtp.inet.fi ja
    dna:lla smtp.dna044.com

9. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mulla ainakin toimii Soneran liittymässä kolumbuksen oma smtp-palvelin smtp.kolumbus.fi. Voi olla tosin, että Sonera on ennaltamäärännyt joukon "luotettavia" palvelimia, joita pystyy käyttämään.

10. mv

Tykkäykset:
    0
    jepjep, näin taitaa olla, ainakaan ennen ei toiminut luukun oma lähettävä palvelin.

11. Jyrbae

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Voisko joku viisas kertoo miten telian asetukset saa laitettua?

12. MJ

Tykkäykset:
    0
    Taitaapi olla toisin päin. Lähettävä- eli SMTP-pslvelin on seim. tuo smtp.kolumbus.fi ja Vast.ottava on mail.kolumbus.fi

13. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Sähköpostia varten?
    Siihen käy kun otat oletusasetukset, vaihdat yhteysosoitteeksi internet. Tai jotain ;)

14. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Oletusasetukset? Oliko tuo huuli?

No APN:n nimi on kyllä varmaan internet (tai ainakin oli vielä silloin, kun itse Teliaa käytin), mutta suosittelisin, että asetukset tilattaisiin tekstarilla joko Telian webistä tai asiakaspalvelulusta saatavilla ohjeilla, jota ennen kannattaa kaikki gprs-asetukset poistaa puhelimesta. Kaikkein helpointa. Toisaalta, löytyy ne sieltä webistä, jos haluaa naputella käsin.

15. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    öö, siis eihän operaattorit lähetä muita asetuksia tekistiviestillä kuin wap ja mms asetukset, noi aidot netti asetukset pitää aina kaivaa jostain operaattorin sivuilta...

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    öö taisin muistaa väärin, eli vain wap- ja mms-asetukset tulee tekstarina, internet-asetukset täytyy naputella käsin. Niitä ole niin montaa, etteikö useat meistä selviytyisi siitä, kunhan saa kaivettua oikeat tiedot.

Jaa tämä viestiketju