1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650:n hinta?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja PoGelius, 25/10/02.

1. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Niin mitäköhän toi 3650 tulee maksaan?

2. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
    625e

3. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 & Sonera
    Ihan mutua, mutta jos jotain on pakko sanoa niin menee päälle 600 euron.. 625?

4. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
  5. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Varmuudella ei voi pitää ovh:na tuota 625€ sillä se on vain arvaus ovh:sta ja nokia ilmoittaa kyllä ajallaan sen lopullisen ovh:n 3650:lle.

6. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Niin, viimeistään silloin kun puhelin löytyy kaupoista.. ;)

7. Samy

Tykkäykset:
    0
    Luulis että vähän kalliimpi kuin 7650 kun on kerran parempikin. Oma arvaukseni on että ovh tulee aukeamaan siinä 725,00...tosin nettikaupat ja Gigantti varmaan antaa parin kuukauden jälkeen 599,00...

8. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Katsos, kun 7000 sarja on ns. "kallis ja huippu -sarja", ja 3000 sarja on ns. "halpa ja teini -sarja", niin ei Nokia voi laittaa teini puhelimelle rajumpaa hintaa kuin 7000 sarjalle. Vai miten sen nyt selittäis...

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Toisaalta tuo 3650 erottuu kyllä täysin edukseen kaikista muista 3000-sarjalaisista tähän mennessä ja jos ovh menisi 3000-sarjan mukaan tulisi 3650 maksamaan alle 300€. Veikkaan, että vähintäänkin tuplat tulee hintaa lisää.

10. Samy

Tykkäykset:
    0
    Tuossa tapauksessa ei kukaan ostaisi 7650aa, jos halvemmalla saisi paremman.

Antaako Nokian historia aihetta olettaa että he käyttäisivät tällaista ihmeellistä strategiaa? Minkä muitten mallien kanssa asia on ollut niin että kehittyneempi, feature-rikkaampi versio on ollut halvempi kuin vanhempi ja huonompi? Esim. 6310i maksaa enemmän kuin 6210.

Ehkäpä 3650aa ei olekaan suunnattu teineille vaan businesskäyttäjille. Ei tuollaista puhelinta yksinkertaisesti VOI myydä teinix-hintaan. Ja featuretkin ovat aivan muuta kuin teiniä. 7650kin sopii paremmin featureittensa puolesta teiniluokkaan kun on noin 'riisuttu' malli verrattuna 3650aan.

11. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Niin, mutta tämähän onkin ns. "rikkaiden teinien" puhelin, joten ei tämä välttämättä mene nykyisen 3000 sarjan mukaisesti. Itse veikkaan ~500 euroa.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä ton pilaa 3xxx...Ihan jonkun muun numeron olisi voinut kehittää tohon =/

13. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Arvaukseni vain, mutta uskon 7650:n hinnan laskevan nopeasti viimeistään 3650:n julkaisun tienoilla.

Toiseksi uskon, että 7000-sarjaan tulee aika nopeasti uusi ns. lippulaiva korvaamaan 7650.

t. tero

14. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Totta. 3650 on suunnattu 17-vuotiaasta eteenpäin johonkin 25-vuotiaille ihmisille, jos muistan jälkimmäisen iän aivan oikein, mutta aivan sama, sillä olisi voinut olla edes 5:lla alkava mallinumero. Ei tuota voi pitää minään teini-luurina, kun katsoo ominaisuuksia. Ihan liikaa teineille ominaisuuksia.

15. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Eihän se käy laatuunsa, että 7650 puhelimen hinta laskisi paljon, sillä sittenhän 7000 -sarjan maine huonontuisi.
    Itse veikkaan, että kun 3650 julkaistaa, niin 7650 puhelimen valmistaminen lopetetaan, ja sen tilalle tehdään 7650i tai 7750 tai joku muu vastaava, missä on jotain parempaa kuin 3650:ssa, ja näin on 7000 -sarjan maine taas hyvä.

16. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikö olisi parempi antaa asiakkaiden itse päättää mistä haluavat maksaa ja mistä eivät? 3650:ssa on paljon ominaisuuksia, joiden uskoisi juuri nuoria kiinnostavan, esmes mahdollisuus asentaa oikeasti järkeviä pelejä ja ohjelmista vaikka se MP3-toisto-ohjelma, värinäyttö, kamera kuvia ja videoita varten, melodiset soittoäänet jne. Nuoret nimenomaan tutustuvat tällaisiin uusiiin mahdollisuuksiin ennakkoluulottomimmin. Ja jos kerran kohderyhmä ovat 17-25-vuotiaat, voisi puhua vaikka "nuorista aikuissta".

En muutenkaan ymmärrä tätä fanaattista teinipuhelinasennetta. 3xxx-sarjan puhelimet ovat suosittuja yleensäkin peruspuhelimina eli helppokäyttöisinä ja edullisina laitteina, joilla voi soittaa puheluita ja lähettää tekstviestejä, eli sitä mitä suurin osa matkapuhelimien käyttäjistä puhelimelta odottaakin.

t. tero

17. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Toki jokainen saa itse valita oman puhelimensa ja ei mulla oo mitään sitä vastaan todellakaan. Eikä haittaa todellakaan, että 3000-sarja on hyvä menekki noksulle. Monethan ostavat juuri jonkun 3000-sarjalaisen koska se kattaa heidän tarpeensa ja vieläpä suht. edullisesti. Silti sanon, että kyllä 3650 on täysin erinlainen, kuin muut aiemmat 3000-sarjalaiset ja hyvä niin.

18. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli toisin sanoen kommenttisi "ihan liikaa ominaisuuksia teineille" oli tyhjänpäiväistä lätinää?

Ei tarvitse myöntää ääneen, jos tekee tiukkaa. ;)

t. tero

19. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Olen täsmälleen samaa mieltä. Itse olen 15 -vuotias, ja minua kiinnostaa eniten MP3 -toisto-ohjelma, värinäyttö, kamera+video ja erilaiset ohjelmat. Tosin SE:n P800 puhelin on myös harkitsemisen arvoinen, sillä siinä on juuri samat ominaisuudet kuin 3650:ssa, mutta parempi näyttö (?) ja isompi näyttö. Ja on siinä vielä vähän muutakin lisäominaisuuksia. Paitsi että nyt en muista, että onko P800:ssa videon otto mahdollisuutta. Päätös tulee olemaan vaikea sittenkun molemmat puhelimet ovat markkinoilla. Toivoisin näistä puhelimista paljon testejä.

Minäkin vihaan tätä sanontaa: "teinipuhelin". Itse olen (niinkuin äsken mainitsin) 15 -vuotias, ja minulla sattuu olemaan 3310, joka on "teinipuhelin", koska silloin kun ostin puhelimen (n.3 vuotta sitten), niin ei oikein ollut tarpeilleni vastaavaa parempaa puhelinta. Ja nyt on tuo 3000 sarjasta käytetty teinipuhelin nimitys jäänyt päähäni, kun lähes kaikki käyttävät sitä.

Ja nyt kun Nokia tekee vielä hyvän puhelimen (3650) 3000 -sarjaan, niin joudun taas ostamaan "teinipuhelimen".

20. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Nimenomaan! Hyvin sanottu! Minunkin ystäväpiirissäni (jotka siis eivät enää ole teinejä) suurimmalla osalla on nimenomaan 3xxx-sarjan nokialainen. Ja he käyttävät sitä - kas kummaa - puheluihin ja tekstiviesteihin! Eli vaikkapa massaluuri olisi parempi nimitys, jos sellaista halutaan välttämättä käyttää... (Eikös 3310 ole maailman eniten myyty matkapuhelin?)
    Ehkäpä Nokian numeroimiskäytäntö tässä tapauksessa viittaa juuri tähän: he ovat suunnitelleet 3510i:tä ensimmäiseksi värinäytölliseksi ja 3650:aa ensimmäiseksi kameralliseksi massapuhelimeksi..?
    Ja jos massoja halutaan miellyttää, niin hinnan täytyy olla tai vähintäänkin tippua pian melko edulliseksi... eli tällä logiikalla 3650 ei saisi (ainakaan pitkään) olla kovin kallis.

Jaa tämä viestiketju