1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650 Mikä syö akkua?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Peurasaari, 7/9/03.

1. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Mikäs tossa 3650 syö akkua? Akku kestää päivän tai pari. Käytössä on bluetooth vain välillä ja kun en sitä käytä niin bluetooth on kiinni. Mikäs tossa siis syö akun... eilenkin illalla laitoin puhelimen hyllyyn ja akku oli puolillaan. Aamulla yks tolppa jäljellä. Ainoa ylinmääräinen ohjelma joka on päällä on blacklist mutta ei kait se akkua syö? Onko akulla takuuta koska toihan on ilmeisesti paska, kun pitäs muka kestää 100-150 h.

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    jos olet saanut iksinkertaisesti pas*an akun.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itellä kesti aikoinaan tasan yhden päivän ja mä sain puh yhtiöltä viikoksi testiin toisen akun ja mun käytöllä sekin kului yhtä nopeesti joten akun vika ei ollut.

iso värinäyttö ja kamera vie todellapaljon virtaa. itsekki pelailin aika paljon ja kuvia otin joten siitä tod. näköisesti johtui sillä ihan perus tilassa etten edes puhunut niin kesti 4päivää kun en ees koskenu kännykkään.

itteeni se ei haitannut koska totuin siihen että joka ilta alitan lataukseen.
    nyt sampan s300m:n kevyt akulle on luvattu 75h eli pyöreet 3päivää mutta mulla se kestää 4päivää ja sitä oonkin ihmetelly ku noihin nokian arvoihin minä en oo koskaan päässy ja sit ku ostin tän sampan niin mulla kestää akku kauemmin mitä on luvattu

4. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mulla kestää akku nykyään muutaman päivän kun kuvaus on jäänyt vähemmälle.

5. k7v

Tykkäykset:
    0
    Mullakin on sama juttu. Akku kestää tasan päivän. Tosin joka päivä olen asennellut ohjelmia ja kokeillut puhelimella kaikkea... Ja bluetooth yhteys on koko ajan päällä. Onneksi akun lataus ei kestä kuin pari tuntia.

6. Peurasaari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Jep

Todennäköisesti säätämisestä johtuu akun nopea tyhjentyminen. Nyt voinkin jättää luurin testiin että kauan se pysyy päällä kun pitäs mennä viiden päivän kertauksiin. Ei vaan millään totu siihen että akku loppuu kun käytän toisena puhelimena 6310i ja siinä akku kestää ikuisuuden.

7. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Onko sulla GPRS käytössä? Mulla joskus jostain syystä tulee "henkselit" sen G-merkin päälle ja luuri ei osaa enää "palata takaisin" GPRS:ään. Sillon kun noi henkselit eli se viiva on vedetty G:n yli, akku kuluu nopeasti koska tyhmä luuri yrittää epätoivosesti saada "yhteyden" takas grps:n piiriin. Buutti auttaa.

Olipa vaikeesti selitetty, toivottavasti joku tajusi jotain. =)

8. jason

Tykkäykset:
    0
    bootti auttaa kaikkeen ;)

SmartLauncherin sanotaan aiheuttavan akun tyhjentymistä ennenaikaisesti, mutta sitäkin on korjailtu uudemmissa versioissa.
    Itse käyttämäni versio 1.05 ei ole ainakaan vaikuttanut akun kestoon.

9. SukaS

Tykkäykset:
    0
    puhelimen käynnistäminen vie virtaa. Olen nyt pitänyt puhelimen päällä koko ajan (yölläkin) ja akku kestää paljon kauemmin...

10. Peurasaari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    SmartLauncheri

mulla on versio 1.02. sehän voisi olla syypää. täytyypä kokeilla uudempaa.

11. jason

Tykkäykset:
    0
    Päivityksen saa käsittääkseni ilmaiseksi, jos on aiemman version ostanut..

12. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Jep

Käy ostamassa SPR (Suomen Punainen Risti) veivattava kännykkälaturi, 15€. Se on juuri omiaan tuollaiseen metsäkeikkaan. Se toimii myös taskulamppuna. Vähän askartelemalla niistä ylimäärärisistä liittimistä rakentaa neppariparistolle jännitteenalentimen kautta myös paristovarmistuksen.

http://www.redcross.fi/

Niillä oli sellaisia myynnissä vielä viime kuussa, mutta ellei nyt sitten taas ole loppuun myyty kuten alkukesällä. Soittamalla varmistuu.

13. zeizei

Tykkäykset:
    0
    Paljonko sulla on näytönsäästäjän viive? Miten lyhyempi --> sitä kauemmin akku kestää.

14. ykii

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Käyppä päivittämässä softasi 3.16 versioon. Itselläni akku kestää nyt huomattavasti pidempään ja muitakin "lapsuuksia" on softasta korjattu.

15. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Sellaiseen olen pari kertaa törmännyt, että kun on automaattinen sähköpostn lataus päällä, niin luuri ei saa katkaistua yhteyttä, vaan teksti "katkaistaan yhteyttä" jää näytölle ja akku tyhjenee vauhdilla puhelimen yrittäessä saada yhteyttä katkaistua.

16. Julli

Tykkäykset:
    0
    Onko muuten jollakin muita "näytössäästäjiä" kuin tavallinen kello/päiväys. Itselläni oli hetken liikkuva kuva ja se vei akkua niin, että kesti juuri yhden päivän. Nyt ei sitä enään käytössä ja nyt kestää 3-5 päivää.

17. Peurasaari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Sodat on sodittu

Kertaukset on lusittu ja nyt ehdin taas palata tämän akun hyytymiseen. Softa on 3.16. SmartLauncher on pois käytöstä niin akku kestää... vika piili siis siinä.

18. zeizei

Tykkäykset:
    0
    Jeps nuo ulkoiset näytönsäästäjät ei säästä virtaa yhtään toisin kuin Nokian oma.

19. Julli

Tykkäykset:
    0
    Ne muut "näytönsäästäjät" vain kuluttavat enemmän akkua... harmi homma, koska jotkut ovat aika hienoja.

20. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    kuluttaako se enemmän akkua, jos on valokuva taustakuvana siinä valmiustilassa?

Jaa tämä viestiketju