1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3650 idesann myyntihinta näkyy olevan 499€

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jartzoni, 14/1/03.

1. jartzoni

Tykkäykset:
    0
    hinta ei vaikuta kovin pahalta(suositus 565€)

tuosta jos vähän tippuu(parin kk aikana) ja puhelin käteen mahtuu niin pitää harkita vakavasti

2. mle

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5
    Niin tiedä sitten milloin 3650 saadaan myyntiin, itse kuulin että vasta huhtikuun alkupäivinä olisi luuri kaupoissa...

3. jartzoni

Tykkäykset:
    0
    Niin tiedä sitten milloin 3650 saadaan myyntiin, itse kuulin että vasta huhtikuun alkupäivinä olisi luuri kaupoissa...[/quote]

oh hoh miten se niin kauan voi kestää?? ...oliko luotettavaa tietoa vai enemmän mutua tai sitten on jotain isompaa hämminkiä vielä olemassa

4. mle

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5
    Virallinen tieto Nokialta on 1. vuosineljännes 2003. Eli Maaliskuun lopussa saadaan ensimmäisiä (harvoja) kappaleita kauppoihin. Olen aika pessimistinen näiden Nokian uutuuksien markkinoilletuloaikojen suhteen, vrt. esim. 7210 tai 6610.

5. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    minä olen taas kuullut että olis kauppojen hyllyllä helmikuun puolesvälissä...

6. dr650

Tykkäykset:
    0
    minä olen taas kuullut että olis kauppojen hyllyllä helmikuun puolesvälissä...[/quote]

Kyllä tuon puhelimen kaiken järjen mukaan pitäisi tulla ajallaan, pohjautuuhan se lähes täysin 7650:n tekniikkaan. Vaikka ei sitä kyllä tiedä jos vaikka saavat tuotannossa näppiksen narskumaan niin, että ei kehdata kauppoihin tuoda.

7. jari

Tykkäykset:
    0
    Helmikuussa se tulee... I hope so.

Hiillostakaa matkapuhelinmyyjiä kysymyksillä 3650:n myyntiajankohdasta. Silloin matkapuhelinmyyjät puolestaan hiillostavat tukkureita, jotka taas Nokiaa... Kyllä sieltä vastaus tulee.

Alkuvaiheessa 3650:siä ei tule näkymään paljoakaan kauppojen hyllyillä, ennakkotilaajat vievät ensimmäiset.

Näppäimistö ei varmasti narsku myyntimallissa. Laitteita on jo valmina useita satoja tuhansia kappaleita. Nokia vaan lisää mielenkiintoa puhelinta kohtaan. Jännitys tiivistyy kun myyntiaika lähenee...

8. karkar

Tykkäykset:
    0
    En ymmärrä miksei 3650 olis kaupanhyllyllä jo ens kuussa, koska se on jo Kiinan markkinoilla. Joten on ainakin tuotantolinjat käynnissä.

9. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Joo, ja minä tästä lähtien SE:n puhelimien markkinoille tuontiin, vertaa P800.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Nokiallahan on ideana aina maailmanlaajuinen (tai ainakin markkina-alueen) julkistus, joten noita puhelimia joudutaan tietysti tehtailemaan jo kuukausia aikaisemmin varastoon kivoja kasoja ennen myyntiintulopäivää.

Tämä ei tietysti aina ihan onnistu, sillä pieniä eriä pääsee näköjään vuotamaan markkinoille jotain kautta ennen varsinaista H-Hetkeä. Varsinkin niissa maissa missä ohjeiden ja soppareiden noudatus on vähän heikompaa tasoa kuin Suomessa.

11. mle

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5
    Nyt 3650 hinta Idesanissa 484€, 7650 569€. Mielenkiintoista...

Lohenette 3650 475€, 7650 560€.

Mikähän tossa 7000-sarjassa oikein maksaa?

12. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6631
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    No se on se 7000-sarja joka maksaa. 7650 on enemmänkin bisness mallia kun taas 3650 on teinimallistoa

13. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Perin mielenkiintoista. Vois tuota 3650:ä harkitakin ehkä. Ois ainakin integroitu kamerakin. Tiedä sitten onko laadullisesti hyviä ne kuvat.

14. puhelin

Tykkäykset:
    0
  15. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä nuo 7650:llä otetut kuvat hakkaa, vaikka hieman kuvat kangasteleekin. Itse asiassa todella hyvän laatuisia kuvia.

16. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6631
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
  17. puhelin

Tykkäykset:
    0
    on nuo kuvat parempia ku 7650:lla. Oon kyllä nähnyt laadukkaampiakin(3650:lla otettuja) kuin nuo. Ihmeen hyvä laatu vaikka kameroissa sama resoluutio. 3650:ssa on kyllä parempi polttoväli ku 7650:ssa(mahtuu kuvaan enemmän)

18. Aero

Tykkäykset:
    0
    Amerikan malli se on. Oliko nyt joku TX95 tjsp.

Kyllä nuo 3650:lla otetut kuvat ovat jopa laadukkaita, paljon parempia mitä esim GD87:lla, mutta koska puhelimen kameralla otetut kuvat eivät tule albumiin, niin pansun laatu riittää vallan mainiosti.

19. traktori

Tykkäykset:
    0
    On se kyllä edelleen uskomattoman vaikeata ymmärtää, ettei tuo resoluutio kerro kuvan laadusta juuri mitään! Eniten kuvan laatuun vaikuttavat

a) linssi (noissa kameroissa se on halkaisijaltaa erittäin pieni ja muovia, joista suurimmaksi osaksi tuo värien epämääräisyys ja kuvan sumeus johtuvat)
    b) kennon laatu (taas kamerapuhelimissa se on fyysiseltä kooltaan mahdollisimman pieni, jotta polttoväli saadaan lyhyeksi, ja näin kameraosa mahdollisimman pieneksi, ja laadultaan halvin mahdollinen CMOS-kenno, jossa eri pikseleiden välinen vahvistus on todella epätasaista)

Alla on kuva, joka on kuvattu "hieman" parempilaatuisella CMOS-kennoisella kameralla (Canon EOS D60 + Sigma 70-200 EX f/2.8) ja pienennetty vastaamaan kamerapuhelimien kuvaa (640x480 pix, ~10 kB). Siinäkin kuvan ankarasta pakkauksesta näkyy jo selviä virheitä, mutta vertailuksi pistin vähemmän pakatun kuvan, kooltaan ~30 kB, eli tuosta puhelimesta saatavan parempilaatuisen kuvan kokoa vastaavan. Se löytyy tuosta http://koti.mbnet.fi/anttisaa/640_480_esim2.jpg

Jaa tämä viestiketju