1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3510i:llä javapelien lataus => "tuntematon tiedostom

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Nickers, 23/3/03.

1. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Mikäköhän on ongelmana, kun yritän GPRS:n kautta ladata *.jad - päätteisiä tiedostoja, niin aina pamahtaa ruutuun ilmoitus "tuntematon tiedostomuoto"? Olen yrittänyt ladata monilta palvelimilta varmasti juuri tälle puhelimelle tarkoitettuja sovelluksia ja pelejä, mutta joka kerta sama juttu. Kaikki tavalliset wap-sivut toimivat normaalisti, ongelma ilmenee vain, kun yritän ladata javasovelluksia. Olen buutannut puhelimen pari kertaa, mutta tuloksetta. Taitaa olla pakollinen huoltokäynti edessä, softan päivittämisen merkeissä, lähtisi varmaan pari muutakin bugia veks. Muutenkaan ei ole kovin varmatoiminen tuo wap-selain, buuttailee itsensä jatkuvasti ja jumiutuu yms. Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaisia ongelmia? Puhelimena siis 3510i ja liittymänä Sonera Privat Duo - GPRS-perusominaisuus.

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tuo ei välttämättä riipu puhelimesta, vaan liittymästäsi. Ainakin DNA liittymillä ei ole pystynyt kunnolla lataamaan mitään .jad tai .sis tiedostoja. Samaiset tiedostot on onnistunu samasta paikasta samalla puhelimella kylläkin lataamaan Radiolinjan liittymällä.

Tämä perustuu mun testiin ja ihmettelen tätä. Silloin vika ainakin oli liittymässä. Koita tunkea jonkun Radiolinjan kortti sisään ja koita sitten ladata.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä pääsäntöisesti pitäisi tulla jad. jar. tiedotot Soneran liittymällä. Ongelmana voi olla että palvelin päässä ei ole määritelty ko tiedostoille content tyyppiä oiken tai ollenkaan.

4. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin ladata erästä peliä samasta paikasta, josta olin jo kerran sen joskus ladannut. Silti tuli tämä sama virheilmoitus. Täytyy koittaa jonkun muun liittymän kortilla, kun siihen on mahdollisuus. Taidan muutenkin viedä puhelimen päivitykseen ensi viikolla, myös noiden muiden selaimessa ilmestyneiden bugien vuoksi.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos useassa tälläisessä eri paikassa on tullut ongelmia ja aikaisemmin toiminut vaikuttaa että wap yhdyskäytävää on säädetty huonompaan suuntaan. Mutta jjos noi paikat on warez paikkoja niin niillä on taipumus olla lyhyt ikäisiä.
    Kokeilin Soneran yhdyskäytävää ja ei ollut ongelmia java softien imuroinnissa.

6. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Ei tosiaankaan ole warez paikkoja, joista olen yrittänyt latailla, en harrasta moista. Ihan freeware-pelejä olen yrittänyt latailla, mm. h-tetristä, siinä onnistumatta. Kaverillani on sama puhelin ja Telian liittymä, mutta hänelläkin herjaa usein tuota samaa, mutta minun tapauksestani poiketen, hänellä ei aina.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    onko jokin salainen paikka, ei muuten mutta voisin kokeilla. Midlet.org on tunnetusti vähän vaikea paikka imuroida WAPin yli.
    Kannattaa kokeilla toimiiko Nokian Softakaupan wap sivut ja saako sieltä imuroitua.

8. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Etsin ko. sovelluksen nyt ja yritin ladata sitä eri paikasta, kun viimeksi ja sain latauksen onnistumaan. Mutta voiko ongelma johtua pelkästä palvelimesta? Kaverini oli siirtänyt noita pelejä omille sivuilleen latausta varten, hänellä oli toiminut, minulla nyt ei. No onneksi löysin nyt monen pelin alkuperäispaikan ja sain latailtua.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Palvelin pitää olla kohdallaan, muuten päätelaite/wap yhdyskäytävä ei tiedä mitä tavaraa siellä on tulossa, ja voi luulla sitä pelkäksi tekstiksi tai WML koodiksi, jolloin ei siitä tietenkään saa tolkkua. Jossain ketjun vaiheessa voi olla sen verran teko älyä että tuolla viimeisellä kolmella merkillä päättelee mistä ehkä kyse, tästä se etu että toimii paikata missä asetukset pielessä, mutta saattaa haitata oikein rukattuja juttuja, joissa ei välttämättä nuo tiedoston päätteet olekkaan käytössä.
    Jos aikaisemmin toiminut niin ihan mahdollsta että Soneralla on tiukennettu vähän asetuksia.
    DNAlla on vieläkin sitä ongelmaa ettei tue HTTP pyynnön edelleen siirtoa, eli selain ei kaikissa palveluissa pääsekkään lopulliseen osoitteeseen, muuta jos sen jostain saa tietää niin käsin kirjoittamalla toimii.

10. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Huh, luulin jo, että luurini on mennyt sököksi, mutta onneksi tuo lataaminen sitten lopulta onnistui. Luulen, että on silti järkevää viedä luuri päivitettäväksi, jos vaikka nuo selaimen muut "ominaisuudet" olisi korjattu. Kiitoksia paljon avusta, olen todella kiitollinen.

Jaa tämä viestiketju