1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3330 ja epämääräinen kuuluvuus

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja a3, 3/6/04.

  1. a3

    Liittynyt:
    3/6/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Olisiko täällä mitään käsitystä seuraavasta ja varsin ärsyttävästä ongelmasta. Kotona ollessani 3330 kuuluu miten kuuluu, yleensä ei ollenkaan. Tällä seudulla ovat muutkin havainneet kuuluvuusongelmia, vaikka kaiken luulisi olevan kunnossa, Tampereen keskustaan matkaa n. 6 km eikä lähistöllä ole mitään korkeita maastoesteitä.

    Lisään tähän vielä sen, että kuuluvuusongelmia on esiintynyt monilla muillakin puhelimesta tai liittymästä riippumatta.

    Yleensä ongelma ilmenee niin, että kaveri toisessa päässä ei kuule minua ollenkaan, mutta minä kuulen hänet normaalisti. Puhelun katkeaminen on hyvin tavallista. Joskus puhelin menettää täysin yhteyden verkkoon. Viimeisin (ja ***tumaisin) havaitsemani piirre on se, että luuri näyttää täyttä kenttää, mutta yhteyttä puhelimeen ei synny. Viestit eivät tavoita puhelinta, eikä siihen soitettaessa tapahdu mitään. Mittari näyttää lähes jatkuvasti täyttä neljää tolppaa (paitsi ollessaan poissa verkosta) eikä silti välttämättä kuulu lainkaan. Puhelin kuuluu mielestäni aivan normaalisti muualla, joten ainakaan pelkästään siinä ei vika (kai) ole. Toisaalta myös täällä ongelma-alueella jotkut puhelimet toimivat normaalisti.

    Onko 3330:n antenni tai lähetystehot niin heikkotasoisia, että se yhdessä huonosti toimivan verkon kanssa aiheuttaisivat tällaista? Vaiva on vain pahentunut aivan viime aikoina, ja nyt alkaa mennä jo siedettävyyden rajan huonommalle puolelle.

    Liittymä on ACN, ja soitto sinne ei (yllättäen ;) ) tuottanut mitään tuloksia. Tekniikka kun ei varsinaisesti ole heidän ongelmansa. Soitto Soneralle auttoi oikeastaan vielä vähemmän; kiinnostus asiaa kohtaan loppui täysin, kun ilmoitin, etten ole heidän asiakkaansa. Mielestäni asia kyllä heille ilman muuta kuuluisi.

    Kaikenlaiset hypoteesit kuunnellaan kiinnostuksella, tästä harmista olisi jo erittäin mukava päästä eroon.
     
  2. alkkarit

    Liittynyt:
    15/12/02
    Viestit:
    166
    Tykkäykset:
    0
    3330 huoltoon? tai kokonaan uus
     
  3. jontteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1065
    Tykkäykset:
    0
    Yksi tuttavani vaihtoi Sonerasta ACN ja väitti että puhelin teki samaa eli näytti kenttää mutta yhteys ei muodostunut ja vieläpä että eniten ongelmia oli ACN --->ACN välillä . Esim kerran oli yrittänyt kaverilleen kaksi tuntia saamatta yhteyttä ja ottanut sitten dna:n kortin ja sillä yhteys oli tullut kerrasta. Vastaanottajalla oli ACN . Samoin väitti että puhelimet huusi myös varattua näissä ACN keskinäisissä puheluissa vaikka ei olisi ollut puhelua päällä.

    Ihmeeltähän nuo tuntuu mutta kuitenkin palattuaan soneralle oli ongelmat kadonneet!?
     
  4. a3

    Liittynyt:
    3/6/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista. Tänään juuri tuohon puhelimeen oli yritetty toisesta ACN:n liittymästä turhaan yhteyttä useaan kertaan tunnin aikana. Oikeastaan tämä olikin se viimeinen pisara, joka sai minut tänne kyselemään.

    Mutta minun tapauksessani tuo ei kuitenkaan ole ainakaan koko ratkaisu, koska puhelimeeni ei aina saa yhteyttä edes lankaverkosta. Myöskin muista liittymistä on yritetty soittaa, ja puhelu ohjautuu aina vastaajaan, vaikka oma luurini kuvittelisi olevansa täysin pelissä mukana. Lisäksi vaikka yhteyden saisikin, kuuluvuus voi olla todella heikkoa.

    Onko mahdollista, että Soneralla on jotenkin verkko jaettu niin, että ACN:n käyttäjillä on joku oma rajattu kaista käytettävissään, ja se olisi sitten toisinaan tukossa? Tätä teoriaa ei kyllä tue se, että vaimolla oleva 5110 (myöskin ACN:n kortilla) pelittää pääsääntöisesti ilman ongelmia.

    Niin ja tuohon huoltoon / uuden hankintaan liittyen, huollossa tuota voisi kyllä käyttää, mutta toisaalta oireet viittaisivat siihen, että puhelimessa ei ole vikaa. Sehän siis kuuluu muualla hyvin.

    Nimim. "Lankapuhelinko ratkaisu" :D
     
  5. jamo2001

    Liittynyt:
    10/12/03
    Viestit:
    457
    Tykkäykset:
    0
    Kannattaisikö pysyä valta operaattoreissa?
    Ehdottaisin operaatrtorin vaihtoa.
    Voithan koittaa vielä *#3370# koodia puhelimeen.

    t:Jamo
     
  6. Guest Vieras

    Kokeile Elisan tai Finnetin verkossa pihisevää liittymää jos et ole syvästi kiintynyt ACN:ääsi.
     
  7. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=27181

    Itsellä oli ihan samanlaista ongelmaa Sauniksen kanssa, nyt ei ole vähään aikaan (ainakaan tietääkseni) tuota tapahtunut. Ja syy jäi ikuiseksi mysteeriksi. Tosin nykyään boottaan puhelimeni lähes joka päivä, tiedä sitten auttaako...
     
  8. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    En usko et vika johtuu verkosta. Luultavimmin pääteaste tai diplex rikki ja vaihto maksaa n.40€ eli ei kauheesti järkee...
     
  9. a3

    Liittynyt:
    3/6/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Tänään viimeksi on nyt tapahtunut useaan kertaan sitä, että soittaessani puhelin on vähän aikaa täysin mykkä, kunnes lopettaa yrittämästä (piippaa kolmesti). Ja jälleen mittari näyttää täyttä kenttää. Voisiko verkko olla niin tukossa?

    Itse alan pikkuhiljaa uskoa siihen, että vika muodostuu jotenkin "yhteistyössä" puhelimen sekä verkon/operaattorin kanssa. Tätä tukee myös se, että ongelmia tuntuu olevan muillakin puhelimilla sekä operaattoreilla. Ja edelleen, joillakin puhelimilla myös ACN kuuluu ihan hyvin.
     

Jaa tämä viestiketju