1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

3,5mm-->2,5mm adapterin tekeminen

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tonza19, 28/3/04.

1. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eli mulla olisi tässä nuo kaksi plugia, mutta en tiedä että miten ne pitäisi kolvailla että saisin 3650:ssä äänen kuulumaan molemmista nappikuulokkeiden napeista. Jos 5510:n alkup. adapteria käyttää, niin kuuluu vaan toisesta napista koska 5510:ssä on ne stereoäänet jotka toivoisin että 3650:ssäkin olisi.

Kuva plugeista: http://www.bikepics.com/pictures/126723/

Kiitos avusta!

2. Webu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95 + Saunalahti
    Tietääkseni Nokia 3650/3660:ssa on monoäänet.

3. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Lueppa tuo minun kirjoittama teksti tarkemmin ;)

4. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Multa löytys tällainen itse tehty adapteri. Se on nimenomaan 3650:lle tehty. Kiinnostaikos?

5. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No eipä se kiinnosta jos en ilmaiseksi saa, ku itellä löytyy nuo tarvikkeet, jos joku vaan vähän auttais tuossa tinaamisessa.Kerroppa sä miten tinasit.

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Oi voi teet siitä johdosta monoäänisen. Ei se sen vaikeempi ole, mut eipä ole mukavaa käyttää stereota tukevissa laitteissa.

Kysyt viellä miten laitat sen, yhdistä vaan ne 2 johtoa, siis mitkä tulee jomman kumma plugin yläosaan, siis siihen missä on 2 samanlaista uloketta johon johdot juotat. Mono plugista ei ole hyötyä, koska sitten kuulokkeista kuuluu vain toisesta.

E: Kuvassa näyttäs olevan kummatkin stereo plugeja.

7. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin ne onkin stereoplugeja molemmat. En ole aikonutkaan käyttää tuota muussa laitteessa kuin 3650:ssä joka on mono. Näen tuossa kuvassa yht. 6 uloketta, että voisitko vielä vääntää rautalangasta että mitä kolvaan ja mihin?

8. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    millasta johtoa sulla siihen on?

9. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei oo muutaku "tavallista sähköjohtoa" :D
    Älä naura mulle!

10. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ei pidä paikkaansa, koska mulla on tuo mono plugi ja jos sillä kuuntelee niin kuuluu kummastakin kuulokkeesta.

11. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Just sen takiahan mä ton teenkin, koska tottakai käyttäisin 5510:in adapteria muttaku sillon ei kuulu ku toisesta.

12. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No siinä tapauksessa otat parieuroa mukaan ja kävelet lähimpään komponentti liikkeeseen ja osta stereokaapelia eli sellasta kun kuulokkeissa on, siin on 2 johtoo vierekkäin ja kummassakin johdossa on 2 eri johdinta, elikkä yhdessä kaapelissa on 4 johdinta. Muuten hommast ei tule mitään.

13. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Voinko katkasta jostain vanhoista kuulokkeista johtoa?

14. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Hymm, mielenkiintoista, no hyvä et pelaa, ittel oli tollanen 3" telkkari ja sii oli mono lähtö ja jouduin tekee siihen sellasen viritelmän et sais kummastakin kuulokkeest kuuluu. Mut johto on tos pöydäl, mut telkkari lähti varkaiden mukana, oli autossa sillon ku auto pöllittii.

15. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Voit sä kai katkasta ja rikko kuulokkeet, kuhan siellä on 4 johdinta sisällä. Lähes poikkeuksetta kaikis kuulokkeis kyl on.

Mut kun et asiasta paljon näytä tietävän, osaatko kolvata?

16. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Lisätään vielä että äsken yritin kuunnella tolla mono plugilla 5510:llä niin ei kuulunut mitään, mutta taas 3650:lla kuuluu.

17. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ootko varma että kaikki johdot on "oikein" siellä? :D Mut hyvä että pelaa, aina ei pelaa.

18. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Osaan kolvata, älä vittuile.

e: Mistä helvetistä mä voisin noista tietää, sä oot varmaan amiksen sähköpuolella? Väitän kuitenkin että tiedän esim. kakstahti koneista enemmän kuin sinä.

19. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Nyt taas toimi 5510:llä, äsken ei toiminu koska adapteri ei ollut kunnolla kiinni.

20. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Mikä sua nyt oikeen risoo? koitan sua neuvoa parhaani mukaan ja sit sä alat huutaa että älä vittuile. Hyvä että osaat kolvata, vaikka aika helppoa se loppujen lopuks on, jos on hyvät vekottimet. Toisin emmäkään ole mikään loistava kolvaaja, edelleen voi tulla suutareita, toisin kolvin kärki on 5 kertaa ainakin liika iso. :D

Emmä kyllä ole amiksen sähköpuolella, ollut 7kk mut siellä mitään järkevää koskaan tehny ja niistä mitään vielläkään tajua. Kyllä mä nyt moottoreista jotain tiedän ja tajuan. Mutta korjaajaksi en rupea, en sähkölaitteiden, enkä autojen. Sähkölaitteita on kiva käyttää ja autoa on kiva ajaa, mutta kumpaakaan ei ole kiva korjata tai ainakaan itse en tykkää kummastakaan. Joku onnek pitää siitä, muuten hukkuisimme romuautoihin. :D

Jaa tämä viestiketju