1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

200e:n känny..

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Tumpeloinen, 6/9/03.

1. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Juu eli uutta puhelinta pitäis hommata tuo Siemens M50:en tilalle.. 200e:n hintaluokassa ei varteenotettavia vaihtoehtoja ole löytynyt kuin Siemens M55 ja Samsung C100. Nuista arvosteluja lukemalla olen saanut käsityksen että Samsung olisi parempi.

Mitäs olette mieltä? Kumpiko on parempi? Ja jos löydätte muitakin apaut 200e maksavia kännyjä, niin tietty saa ehdottaa.

Vaatimuksia olisi ainakin:
    - Hyvä värinäyttö
    - Polyfooniset äänet
    - Kohtuu pieni koko
    - n. 200e hinta

Hyviä ja huonoja puolia olen kattellut:

Siemens M55
    - Huono näyttö
    - Huonot äänet
    - Painavampi
    - Ei IrDA:aa
    + Lisävarusteena kamera
    + Build in HF
    + Ulkonäkö
    + Koko
    + MMS

Samsung C100
    + Paljon parempi näyttö
    + Paremmat äänet
    + Kevyempi
    - Ei saa kameraa edes lisävarusteena (?)
    - Ei Build In HF:ää
    - Ulkonäkö
    - Isohko
    - Ei MMS:ää
    - Ei niin tunnettu merkki, ei saa varusteita paljon mistään

Kyllä taidan kallistua tuon Samsungin puolelle, koska sen soittoäänet kuullostaa aikas hemmetin hyviltä ja näyttö on paljon parempi verrattuna Siemensiin.

Mitäs tuolla MMS:ällä muuten käytännössä tekee? Kun sitä ei ole Samsungissa..

2. FCB

Tykkäykset:
    0
    Itse ottaisin noista m55:sen, mutta ei toi c100 huonokaan ole!

3. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Miten olisi Nokia 3100? Täyttää ainakin seuraavat ominaisuudet: kohtuuhyvä näyttö, polyfooniset soittoäänet, pieni koko ja sopiva hinta.

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Noista kahdesta ottaisin M55:n, mielestäni hienompi ja ominaisuudet riittävät käyttööni. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla myös Nokia 3100, joka maksaa esimerkiksi Puhelinkioskissa 199 euroa.

5. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Nokia on niin törkeän näköinen ettei tuommoista viitsi ostaa.. Enkä kyllä muutekaan pahemmin välitä nuista Nokioista..

Kyllä tuo Samsung vaikuttaa minusta paremmalta.. Näyttö on ihan toista luokkaa kun Siemenssissä.. =)

6. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    C100 rokkaa 3100 ja M55 suohon.

7. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    ja kaiken lisäksi siihen saa kameran.

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa lukaista Pinkoodin laaja arvostelu C100 ja samalla on myös suurempi kirjoitus M55:stä. Henkilökohtainen mielipiteeni on että jos et MMS-ominaisuutta tarvitse, niin osta ehdottomasti C100 (upea puhelin tähän hintaan). M55-lisävarustekameraa tuskin tulet ensimmäisten kahden viikon jälkeen raahaamaan mukanasi, sillä se on irrallinen ja se kaiutinpuhelukaan mikään hääppöinen ole.

9. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    [OT]Onko siin pinkoodissa mitään Nokiasta(siis arvosteluja)??[OT]

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse olen siemenssii ja samppaa koittanu ja ehdottomasti samsung. ja ei toi samppa ole mikään iso vaan käteensopiva ja erittäin kevyt. ja toi keveys teki sen vaikutelman että se ois paljon pienempi kuin onkaan.
    siitä on jopa suurinosa kirjoitusvirheistä korjattu sitten s300m:n.
    näyttö on todella tarkka ja soittarit on uskomattoman hyviä.
    siemenssin soittarit on jotenkin "latteat" ja hiljaiset, näytö on ok mutta mun mielestä ei pääse edes nokian 4k näyttöjen tasolle vaikka väreily puuttuukin. omaan makuun sopii joko perus "ylös alas" valikko tyyli tai s60 käyttiksen tyyli mutta sitten taas minä en tykkää yhtään näistä 7250i:n t610:n ja vastaavien rakenteesta eli siitä kuvake pohjaisesta joka myös tossa siemenssissä on.

itsellä ku oli 7210 ja 3650 niin kaiutinpuhelua käytin, mutta kun niistä vaihdoin pois niin ei oo ollu edes ikävä sitä ominaisuutta eikä oikeastaan edes 3650:n käyttistä ja kameraakaan.

samppoihin saa vaikkapa netistä aika helposti lisävarusteita sillä esim raision Myllyn kauppakeskuksessa on muistaakseni oisko ollu 4-6 liikettä ja vain yhdessä ei myyty samsungeja. jopa mustassa pörssissä myydään nykyään ja tietysti netistä saa helpoiten

Mielipide: samppa on luonnossa hienompi ku toi M55

MMS:ä on vielä nykypäivänä näillä hinnoilla suht turha ja toi MMS on esim samsungin S300M:ssä (päivitetty versio s300:sta eli täs on toi mms) mutta itse olen ihan testimielessä koitellut sitä ja ennenmmin otan sellasen puhelimen jossa muut asiat "natsaa" kuin se että siin ois MMS koska en oo kertaakaan "käyttänyt" MMS:ää (testejä ei lasketa)

sit yks juttu on mikä minua tossa M55:Ssa hamitti oli ne "valikko näppäimet" siinä keskellä ku siin oli kaikki näppäimet niin poienessä tilassa et meinas kaikkii painaa kerralla

PS. anteeksi jos tuli hiukan paljo tekstii taas

11. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    No minähän tuossa kysäisin ekassa viestissä että mitä sillä MMS:ällä ylipäätänsä tekee?

Kyllä mulle on tärkeimpiä asioita hyvä näyttö ja hyvät soittoäänet, ja nuitten perusteella on C100 ehdottomasti parempi.

12. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Kyllähän tämä C100:en ihan näppärä on. Soittoäänet, näyttö ovat erinomaisia. Ainoa huono puoli on tuossa tekstiviestin kirjoittamisessa, se kun tahtoo olla niin pirun hidasta, kun sanojakaan ei voi lisätä T9:iin.

13. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse sit taas kirjoitan sampalla paljon nopeammin (s300m ja c100) kuin esim 3310:llä
    mutta se johtuu siitä etten ole koskaan ees nokiaan niitä sanoja lisäilly vaan nuolinäppäimillä leikitellyt

14. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ensi numero on suurempi testinumero ja N-Gagen piti tulla jo tähän ensimmäiseen, muttei keretty sitä saada niin oli pakko paikata jollain (nokialla ei ole nyt mitään muita uudempia arvostelun ansaitsevia malleja).

15. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    no eikös 3100:n ja 6600:n arvostelut olis voinu laittaa??

16. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    OT mut missäs toi pinkoodi nyt sitten on luettavissa ?? Vois tyhmempi päätellä että se olis jo julkastu.

17. Aero

Tykkäykset:
    0
    ei saatu kait konetta tms, koska nokian pr:llä on kuulemma tietty määrä laitteita mitä voivat lainata ja heidän aikataulu ei sopinut meidän aikataulun mukaan -> ensi numeroon jää nuo.

18. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Jepjep, eli taidampa tilata tuon Samsungin tässä kunhan saan tuon oman Siemens M50:eni myytyä pois..

Mutta mitäs ihmettä! Kattelin nuita netissä olevia kännykkäkauppoja, niin eihän niistä voi edes tilata postiennakolla! Ei mulla ole nettiin tunnuksia, enkä kyllä pankkiinkaan lähde tuommoisen asian takia rahaa siirtämään.. Törkeetä sanon minä! =F

19. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    No sitten vielä kysymyksiä:

Pystyykö tuo Samsung soittelemaan samallalailla waveja ja midejä kuin Siemenssikin? Kun jossain luin että omia äänitettyjä ääniä voi ainakin M55:een iskeä.

Onko tuo Samsungin Javasovellutuksille oleva muisti todellakin vain 0.3mt? Kun Siemenssissähän se on kai 1.6mt?

Kannattaako tuota Siemensiä ostaa vaan sen takia kun siinä on parempi näyttö ja äänet? Voittaako Siemens ominaisuuksissa?

Kuinka "huono" tuo Siemensin näyttö on verrattuna vaikka Nokia 6610 tai Samsung C100?

20. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän nuihin joku kuitenkin osaa vastata..

Jaa tämä viestiketju