1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

2*Radiolinja ja numeron vaihtaminen sekä toisen sulkeminen

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Xenonit, 16/12/02.

1. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    1. Vanha Rl noin 5v. 2. Nyt uusi noin 2viikkoa. Pistän vanhan Rl:n kiinni viikon päästä ja siitä 3päivän kuluttua pyydän Rl:ää siirtämään mun vanhan numeron tuohon kamppis numeroon eli liitymään nro 2. Saan siis vanhan numeron ja 5v puheajat,eikö?

2. MasaT

Tykkäykset:
    0
    Jo viikon päästä kiinni aiheuttanee puheajan menetyksen koska kampanja on yhä voimassa.

3. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    En vielä ole sulkemassa vaan odotan kärsivällisesti kahdella syötillä kamppiksen päättymistä!!

Vanha numero säilyy ja vain pari päivää käytän uutta numeroa

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Teeppäs meille kaikille palvelus ja kysy tuota AsPasta. Itsekin olen nimittäin asiaa miettinyt...
    Jotakin siitä joutuu varmasti maksamaan - ehkäpä nuo hinnastossa mainitut:
    - Numeronvaraus, jos asiakas itse valitsee numeron Radiolinjan määrittämästä numeroavaruudesta 50,46 €
    - GSM-liittymänumeron vaihto 7,89 €

??

5. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Väitettiin että joudun menemään tekee uuden sopparin..
    Sehän nyt ei missään nimessä pidä paikaansa kuten ei sekään että rl:llä maksaa soitonsiirrot lankaan. Ei ne tiedä mitään mistään..;(*pistää vihaksi*
    Sitä paitsi hain liitymän 600e kampanjan aikana ja nyt menee uusi kampanja joten olisin valmis jo tekemään siirtoni.

Vanha irtisanottavaksi ja kolmen päivän kuluttua 600e kamppis numeroon uusi vanha gsm-numero =)..

Mä oon nero kuten jo aikanaan kun ensimmäsiten joukossa keksin soitonsiirron muihin operaattoreihin ja sit soitamalla omaan numeroon.

Sitä ei kaikki tiennetkään että vuonna 1996 se oli Soneralla täysin ilmaista! Sonera ei osannut velottaa puheluita jotka oli soitettu omaan numeroon

6. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän RL->RL soitonsiirrot pitäisi olla ilmaisia.

Mäkin olen mittinyt tuota, mutta ainakin joskus oli puhetta että kun puhelinnron sulkee se menee puoleksi vuodeksi kiinni, niin ettei sitä saa kukaan käyttöönsä... tai ainakin pitäisi mennä - kai siitä oli jotain hässäkkää kun vanha numero oli myyty samantein.

7. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kyllä se mun mielestä on niin, että kun puhelinnumeron sulkee, sitä pidetään se kuusi kuukautta varattuna edelliselle omistajalle. Eli jos haluaa, voi saada sen vielä takas.

8. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Kyllä se mun mielestä on niin, että kun puhelinnumeron sulkee, sitä pidetään se kuusi kuukautta varattuna edelliselle omistajalle. Eli jos haluaa, voi saada sen vielä takas

Näinhän se just on!

9. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Silloin kun suljin Soneran liittymän (joskus vuosi-pari sitten), niin kysyivät erikseen että haluanko pitää sen numeron varattuna itselleni puolen vuoden ajan. En kyllä tiedä, kuinka nopeasti se olis laitettu kiertoon jos olisin sanonut että älkää varatko.

10. sand

Tykkäykset:
    0
    Onnistuiko tuo kikkailu vai ei? Mulle ainakin aspa väitti ettei toi oo mahdollista mutta kuka niitä nyt uskois... :p
    Väittivät että numeron saa vaihdettua vain johonkin randomilla valittuun numeroon niin että puheajat säilys...
    Ois vaan kiva tietää onko kenelläkään onnistunu ja jos on niin miten...?

11. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Edelleen vaiheessa!! Kyllä onnistuu! Lupaan sen.. Siinä ei ole mitään perusteita miksei se onnistuisi..

Koko homma on nyt vain siitä kiinni että pääsisin joko Kamaan tai Mäkitorpapan käymään ja hakemaan uuden Sim-kortin. Tämä "lypsyliittymä" ei ole saman numeroinen kuin tuo jonka otan "taas" uudestaan käyttöön ja saan siihen "lypsyliittymän" kylkiäiset.

Kuluja vanhaa rahaa n.100mk (uusi Sim ja numeron vaihtaminen vanhaan minun nimelläni varattuun numeroon)

12. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Nys se on sitten haettu! Nyt vaan odotellaan että uusi vanha numero aukeaisi.

P.S. Juuri myymälässä ollessani joku toi uuden Erkki R600 vaihtoo(sanoi että jo 3puhelin kahden viikon sisällä, samalta henkilöltä).Ei mennyt uuteen vaihtoon vaan pistettiin rakkinen huoltoon. Kyselin siinä sivussa myyjättäreltä ja hän sanoi että ei edes Nokia anna enää uutta puhelinta vanhan tilalle vaikka puhelin olisi tunti sitten ostettu. Ei muuta kuin aina huoltoon raijaamaan ja ilman kapulaa about. 2viikkoa =(.. Mahtavaa palvelua!!!

13. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Se on nyt tosi! Nyt on vanha uusi numero ja siinä "Lypsyliittymä" eli 600e arvosta ilmaisia herkkupaloja!

JESH!

Vielä yksi liittymä samalla lailla ja homma kuosis

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Laitappas vielä tänne eriteltynä, mitä kuluja syntyi - jos vain viitsit.

15. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Eli ensimmäisen liittymän haku 0e + 600e puheaikaa.
    Vanhan liittymän irtisanominen 050-544xxxx.
    Viikko edellisestä ja myymälään vaihtamaan lypsyliittymän numeron takas 050-544xxxx numeroksi.
    Kulut 8. jotain + 8. jotain (uusi sim + uuden numeron vaihtomaksu)

yht 16+risat euroa

16. sand

Tykkäykset:
    0
    Pitää vielä varmistaa tää enneku vaihdan kans numeroo... tarkistitko aspasta etteivät vaan nollanneet tota 600euron puheaikaa numeron vaihdon yhteydessä?

17. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Tarkistettu!

Ei mitään oikeuksia siihen koska liittymäsopimus on edelleen sama! Vain yksi maksullinen lisäpalvelun muutos(numeron vaihto)

18. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis jo tolla 8 euron vaihtomaksulla saakin itse valita sen numeron eikä vasta sillä huomattavasti kalliimmalla? Eikä ole siis mitään pelkoa siitä, että joku muu nappaa oman numeron tolla väliajalla?

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Jos irtisanot liittymän, numero on sinulle varattuna halutessasi puoli vuotta. Sinä aikana sitä ei luovuteta muille.

Jos vaihtaa vanhaan liittymään numeron, joka on itselle varattuna tai ottaa normaalilistalta uuden numeron, vaihto maksaa 7,89 euroa.

20. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli voisinkos mä nyt sitten vaikka irtisanoa tänään tuon RL:n ykkösliittymäni ja käydä esim. jo maanantaina vaihtamassa tuon ihan viime vuoden lopulla otetun kolmosliittymän (150 e puheaikaa) numeroksi ton vanhan ykkösliittymän numeron (05050505XX). Ja saisin sitten voittoa noin 130 e ja en montaa päivää joutuisi operoimaan ilman tuota vanhaa hyvää numeroani. :)

Jaa tämä viestiketju