1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

128Mb:n MMC -> nokia 6600

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja FIN-Karhu, 26/4/04.

1. FIN-Karhu

Tykkäykset:
    0
    Törö!

Olen tilaamassa kitupiikki.net hieman tavaraa ja tuolta listoilta osu silmiin Infineon / Hitachi 128 MB MMC -kortti, joka käsitykseni mukaan pitäisi istua omaan nuukialaiseen.

Onko tuo 51 egee paha hinta ...ja onko tuolle merkille vastaanpuhujia? (muistaakseni jonkun merkin kortit ei ole skulannu nokiassa kovinkaan hyvin)

2. Tee

Tykkäykset:
    1
  3. J.J.Luoma

Tykkäykset:
    0
  4. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Kaikki MMC kortit ainakin 256 Mb asti pitäisi "istua" nokialaisiin, mutta formatointi voi tuottaa ongelmia. Tässä sutjakka formatointiohjelma http://www.n-gage-help.com/downloads-cat2.html , mutta vaatii rekisteröitymisen. Hyvä ohjelma, jollei omista digikameraa tai Palmia, jolla formatoinnin voisi tehdä.

5. semi

Tykkäykset:
    0
    Testasin 1 GB MMC-korttia 6600:ssa ja hyvin näytti toimivan. Merkki taisi olla NCP ja muistikortin tiedoissa vapaana näytti olevan 980 Mb!

6. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Hyvä, näyttäisi tämä MMC Medic tukevan aina 1 Gb korttiin saakka formatoinnit Fat16:ksi. Joku voisi tietenkin testata, itse en omista näin isoa korttia.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla on 128mb Kingston muistikortti ja ihmetytti sellainen seikka,kun tarkistelin korttini muistimäärää,niin siinä oli 122mb ja tämä alustamisen jälkeen. Miten voi Kingstonilla heittä 6megaa luvatusta muistimäärästä(128-122mb)??
    Kommuihin pelittää tämä merkki hyvin, joten eiköhän 6600n myöskin. Malminkartanossa kortti maksoi 35eur.

8. sotka22

Tykkäykset:
    0
    Perinteisesti kilotavu on ollut 1024 tavua ja megatavu 1024 kilotavua. Tämä on ollut käytännöllistä binäärimaailmassa, 2^10 = 1024.. Näin megatavut ja kilotavut ilmaistaan mm. tietokoneiden keskusmuisteissa ja muistin osoitteistus menee helposti.

Mutta muistikorteissa ja myös kiintolevyissä kilotavu onkin 1000 tavua ja megatavu vastaavasti. Näin saadaan myytyä "128MB" asiakkaalle, mutta tuotteessa on 122MB, säästöä 6MB:n hinta!

Eli: (128*1000*1000)/(1024*1024) = 122

Puhelin luultavasti käyttää megatavun mittana 1024*1024 tavua.

9. X

Tykkäykset:
    0

Aivan, meitä "huijattiin" samalla tavalla digikameran muistikortin kanssa. "Tässä on 128 muistikortti ja tulee mukana." Lopulta tarkistettuani se oli 122mb. Gigantista ostettiin, mutta se oli varmaankin Canonin omia juttuja. (Ostettiin siis Canon A75)

10. feenixx

Tykkäykset:
    0
    muistin ilmoittaminen megabitteinä (Mb) megatavujen (MB tai Mt) sijaan
    on yleisesti käyttetty markkinointi kikka, jolla ostajia 'johdetaan harhaan' :)

samaa esiintyy lähes kaikkien massamuisti komponenttien kanssa,
    muistkorteista kovoihin.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse yllätyin ,että heitto voi olla noinkin suuri(6megaa) Mun mielestä tuo 6 megaakin on paljon muistia hukkaan heitettäväksi.Ajatelkaapa,jos esim Nokia ilmoittaa puhelimen muistimääräksi 8 megaa ja löytyykin kaksi.Onneksi tuo puhelinten muistimäärä on pitänyt aina paikkaansa.Itseasiassa puhelimissa on löytynyt enemmänkin joissakin malleissa,kun on sanottu.

Jaa tämä viestiketju