1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ärsyttävää "kehitystä"

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja J.J-75, 18/10/02.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kyllä ei Nokialla ole ajateltu taas käytön sujuvuutta. Erityisen ärsyttävää on että 6310:ssäni tekstiviestien kirjoituksen "pyyhi" toiminto ei ole järkevä. Nythän jos haluan näytöstä kaiken tekstin pois, etsin joko valikosta pyyhi teksti tai jotain jotta näyttö tyhjenisi kokonaan, tai vaihtoehtona "rullaan" kursoria takasin...Ite kun kirjotan 2000-2500 tekstaria/kk, asia otti päähän heti. Sama homma muissakin malleissa. Ei kiitos...

Toinen juttu on tämä T9, hidas kuin mikä. Sanakirja ei lähde päälta periaatteessa ollenkaan... liikaa toimintoja näppäimessä #...

3. pisteen jälkeen joka jumalan kerta iso kirjain... nopeasti vaihto käy joo, kun tottuu. Mut suorastaa rasittavaa... kun paljon kirjottaa.
    Se mikä siinä on ärsyttää.
    Vaikee ilmaista se mut kokeilen tässä metelissä...

Mikä ero HALIA, Halia tai halia...

tekstistä tulee liian tunne kylmää, tai siis neutraalia. Tunnetta on hankelempi ilmaista.

nää nyt oli esimerkkejä... mitä inhoan ja suorastaan vihaan nykykännyissä.

6150 vanha softa ja 6110look ja valkoset näppäimet. :) nopein mulle ja mukavin.

Onko muilla samantyyppisiä ajatuksia... muista puhelimista tms.

2. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Valikkojärjestys tekstarissa

Minua ihmetyttää valikkojärjestys tekstiviestivalikossa. Miksi on ensin kirjoita viesti ja sitten on chat ja sitten vasta saapuneet viestit. Mielestäni järjestys pitäisi olla: Kirjoita viesti, saapuneet viestit ja sitten vasta chat. No muutoin olen tuohon tekstiviestihommaan ihan tyytyväinen. Minusta sanakirja ja t9-toiminto ovat ok.

3. Hollentser

Tykkäykset:
    0
    Itse kyllä pidän T9 vaikka aina tuntuu että sen muisti ei riitä!
    Vanha tapa oli helv. kamalaa (koitin juuri).

Ja tosta tekstin poistamisesta, ite painan vaan c (tai pyyhi näppäin) pohjaan ja hokkus, kaikki poissa....

On kyllä huomattavan vaikeaa kun haluaa tunnetta mukaan...

4. Ostakaa Pansu. Siinä yksi tähden painallus aloittaa seuraavan sanan isolla ja kaksi painallusta pistää caps lockin päälle.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Varmaan ihan hyvä kone, varisinkin niiden T9 :)
    Onko sillä nyt sitten väliä tuleeko ne isot kirjaimet #lla vai *llä

6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itse en myöskään erityisemmin pidä siitä, että kirjoitetun tekstin poistamiseen ei riitä 6310(i)-mallissa pelkkä "pyyhi"-näppäimen pitkään pohjassa pitäminen. Myös minä haluaisin, että saapuneet viestit olisivat heti viestin kirjoituksen jälkeen valikon alussa, eikä vasta sähköpostin kirjoituksen jälkeen.

7. kiuze

Tykkäykset:
    0
    Tämä on todella raivostuttava, varsinkin kun "clear text" on vasta neljäntenä viestieditorin valikossa.
    Miksi sanakirja pitää ottaa pois päältä? Jos sanaa ei tunneta, niin sen voi sitten lisätä kun puhelin sanoo ettei tunne. Ja eihän tuota # näppäintä tarvitse painaa kun 2 kertaa niin sanakirja lähtee pois. Ja päälle samaten kahdella painalluksella.

Piste päättää lauseen, ja uusi lause alkaa isolla kirjaimella.

HALIA on huutamista, Halia voi olla lauseen ensimmäinen sana tai erisnimi, ja halia on normaali sana.

8. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    66-83 tekstaria/vrk?? Huhhuh... 8)
    (Mielenkiinnosta: mikäs liittymätyyppi sulla on?)

Muistaakseni/käsittääkseni tuossa ei ollut ennakoivaa tekstaria ollenkaan? Voithan ottaa sen 6310:stäkin pysyvästi pois päältä... ;)

Myönnettäköön, että valmiista tekstarista poistuminen on hieman aikaavievää 6310(i)ssä: itse yleensä etsin valikosta Poistu, jolloin kirjoitettu viesti tallentuu Omat viestit-kansioon. Mun muutaman kymmenen kuukausittain lähetetyn tekstiviestin määrillä se ei haittaa, vaan voi päinvastoin olla välillä hyödyksikin ("Mitäs sitä tuli eilen kännissä viestiteltyä...?) :D

Ennakoiva tekstinsyöttö on jumalainen keksintö ;) Ilman sitä en varmaan kirjoittelisi sitäkään vähää mitä nykyään... kerran kun on makuun päässyt. Ja nykyään kun se muistaa sanojakin aika hyvin (tästä on ollut täällä aikaisemminkin juttua, että vanhemmissa puhelimissa itse lisättävien sanojen määrä oli muhkea 20(!) - nykyään varmasti enemmän.)

6310(i)ssä Pyyhi-näppäintä täytyy painaa p i t k ä ä n . . .

9. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin 6210:ssä teksti tyhjenee, kun pitää hetken pyyhi-nappia pohjassa.

10. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ja niin tekee mm. 3210:ssä & 3310:ssä, muttei 6310i:ssä (ja ilmeisesti ei 6310:ssäkään)! Näissä Pyyhi ottaa kirjaimia yksi kerrallaan pois, toki kiihtyvällä vauhdilla, mutta ei siis samalla tavalla yhtäkkiä tyhjentäen.

11. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Elkää nyt, sillä R600:n eZi alkaa raivostuttamaan. Taitaa tulla ens vuoden alkuun puhelinhankinta allekirjoittaneelle eteen. T9 on kyllä loppuen lopuksi paremmin tehty kuin eZi.

12. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Tuota itsekkin ihmettelin kun tässä viimeviikolla kokeilin 6310i:llä tekstarin kirjoitusta.. Toisaalta, suht nopeasti se rullasi tekstin pois, mutta ehkä tuolla vain on koitettu estää se harmillinen sattuma, jota tapahtuu joskus tosi harvoin, että on poistamassa yhtä kirjainta, mutta painaakin hivenen liian kauan ja koko viesti pyyhkiytyy..

Jep Tälläistä juuri tarkoitin.

13. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä tuo nykyinen pyyhkimis homma on parempi kun vanha.Meinaan oli aika ikävä esim.3310 kun oli kirjoittanut reilun 400merkkiä ja alkoi pyyhkiä lopusta jotain ja yhtäkkiä pamahti kaikki pois.Näin kävi itselle aika useasti joten otan tuon uudistuksen ilolla vastaan,eikä se valikosta pyyhi tekstin valitseminen kumminkaan ole niin iso asia.Ainakaan minulle..

14. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uudet mallit onkin erikseen. Mun mielestä uusi systeemi on todella hyvä jos haluaa pyyhkiä vaikka puoli viestiä.

15. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei missään uudemmissa luureissa oo tota vanhaa ominaisuutta. Siis esim. 6510, 8310, 6310i, varmaan myös 7210, 6610 jne.

16. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Enpä huomannut että Jace oli aiheesta maininnut,ehkä mun pitäs ottaa silmät käteen ennen kun kirjoitan.

Siis en nyt oo varma käsitinkö oikein mitä meinasit mutta 7210 on tämä uudempi systeemi..

17. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    -Juuri näin. Käytän kyllä noita kaikkia muotoja tapauksesta riippuen.

Hups. Meni vähän pieleen tuo lainaus. Eli mun kommentit on myös tuolla valkoisella alueella. Nuo, joissa on ranskalaiset viivat alussa.

18. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    [/quote]
    Siis en nyt oo varma käsitinkö oikein mitä meinasit mutta 7210 on tämä uudempi systeemi..[/quote]

Juuri näin.

19. Degree

Tykkäykset:
    0
    Automaattinen iso kirjain on vitun kätevä, kunhan siihen aluksi vain tottuu. Ei tarvitse itse vaihtaa sitä ollenkaan, jollei kirjoita esim. lyhennettä isolla yms.

Eipäs kuin ensin Kirjoita viesti, sitten Saapuneet ja sitten Omat viestit. Vanhoissa kännyissä oli aina noin. Esim. 6310i:ssä ärsyttää kun "Kirjoita sähköpostiviesti" on heti toisena. Ja kun vaikka muokkaa tallennettua tekstiviestiä, niin pitää ensin valita että muokkaatko tekstiviestinä vai sähköpostina. Hyvä jos voisi vaikka kytkeä nuo sähköpostit-jutut kokonaan valikoista pois päältä.

6150:n softa ainakin oli perseestä mitä tekstiviesteihin tuli. Hidastui viestin lopussa haittaavan paljon. Siis suorastaan oli aivan tuskallista kirjoittaa.

Sen disabloiminen ei onnistu kokonaan. Voi sieltä valita "Ei käytössä", mutta risuaitaa painamalla se menee taas päälle...

Siis poistuminen minne? Kokonaan pois valikoista vai? Eiköhän se ainakin onnistu punaisella luurilla nopeiten. :)

Itse en ole koskaan ymmärtänyt sen toimintaa. Kirjoituksesta ei kyllä meinaa ainakaan default-sanavarastolla tulla yhtään mitään. Mieluummin kirjoitan itse jolloin näytölle tulee ainakin juuri sitä mitä haluaakin.

Juu, tuo tapahtui harmittavan usein 6150:ssä.

20. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo, mutta silloin aloittaessasi myöhemmin uuden viestin kirjoittamisen, bonusyllärinä saatkin edellisen kirjoittamasi viestin pohjaksi! :)
    Eli se tyhjentämisruljanssi on sitten taas edessä... :(

Jaa? Käytät varmaan paljon murre/slangisanoja? Minä taas olen aina ihmetellyt, millaista "taikuutta" ne Nokian insinörtit ovat luoneet, kun puhelin lukee ajatuksiani... :) (No aina välillä joutuu tietysti lisäilemään sanoja, mutta silloin ongelma poistuu ko. sanan kohdalla.)

Jaa tämä viestiketju