1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

*Älypuhelin' jossa Win CE / 5.00 -käyttis?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja JPT, 7/8/06.

1. JPT

Tykkäykset:
    0
    Morjens!
    Ensiksi pitää oikein kiittää palstan kirjoittajia / kommentoijia asiallisesta sivustosta ja sitten itse aiheeseen: eli

Olisi haussa sellainen laite joka toimisi hyvin sekä puhelimena että kämmenmikrona? Käyttäkokemusta jonkun verran QTekin 2020i:stä ja sen ominaisuudet olivat riittävät, ainoastaan toiminta puhelimena ei ollut kovin hyvää! Kaiuitin ääni aika heikko ja muutenkin viimeistely ei ihan parhaimmasta päästä. Nytpä utelenkin muun merkkisiä laitteita jotka täyttää seuraavat kriteerit:
    - GSM -puhelin
    - GPRS / EDGE tms
    - mahdollisimman suuri näyttö
    - laite pienempi kuin QTek 2020
    - Windows -pohjainen käyttis
    - Prosessoritehoa 'pyörittää' sovelluksia
    - muistia riittävästi ( muistikortilla lisättävissä esim. 512 Mb / 1 Gb)
    - hyvin toimiva jälleenmyyntiverkosto / huolto jota ei toivottavasti tarvita?

Löysin ainakin seuraavia malleja joiden käyttökokemuksia kaipailen:
    - Samsung SGH-i320, (i700)
    - HP iPaq HW 6510/6515, (H6340)
    - Fujitsu-Siemens Pocket Loox T-series (T810/T830)

Haaveena käyttää mm. NetOpia joten siksi Windows -käyttis ( Liekkö vielä NetOp:lta tukea Win Mobile 5.00?) mutta tulollaan kai kuitenkin?

kiitokset etukäteen

2. CPUzer0

CPUzer0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    OP3
    Hmph... Olisin vastannut jo aamulla jollei netti olisi mennyt tukkoon...

Mutta minkä ihmeen takia Windows CE puhelin?! Juu, kyllä minä(kin) olen sitä mieltä että Windows CE on tähänmennessä paras kämmentietokone Windows (pöytä windowsin kaltaisuuden vuoksi), mutta en usko sen soveltuvan hyvin puhelinkäyttöön...

Ainut Windows CE PDA puhelin kosketusnäytöllä mitä tiedän on Axia A108 ja se on onneksesi kolmitaajuus GSM puhelin. Sitten Windows mobile 5 käyttiksellä varustettuja hyviä PDA puhelimia on muunmuassa Eten M600(nelitaajuus GSM, toimii suomessa), Qtec 9000( GSM kolmitaajuus UMTS puhelin VGA näytöllä) ja i-mate JAMin(pienin&kevyin Windows mobile 5 pda-puhelin Toiselta nimeltään myös Qtec S200). Itse katselin tämmöistä, mutta todellakin harmi ettei siitä ole ilmeisesti GSM900/1800MHz verkoissa toimivaa versiota. Jos on niin kertokaa minullekin!

3. MarkusM

Tykkäykset:
    0
    Qtek 9100 nimellä löytyy sama laite(Ei CDMA) ihan lähikaupan hyllyltä suomestakin, tosin kannattaa varmaan panostaa suoraan tämän korvanneeseen HTC TyTn malliin http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=57704&start=0

4. Peppokani Vieras

Tässä olisi tuosta mallista vähän höpötystä

5. JPT

Tykkäykset:
    0
    moro!

Kiitoksia vastauksista mutta lisää kaivataan...

No tuo windows -pohjainen käyttis pitää olla juurikin tuon NetOp:n ohjelman takia kun se ei tue toistaiseksi symbian -käyttiksiä. Ja tietty windowsista saisi olla se uudempi eli Winmobile 5.

Onkos kellään käyttökokemuksia tuosta samsungin sgh-i320 mallista? Koittelin etsiä 'söörtsillä' vaan ei just tuon mallin osumia tullut kovinkaan paljon?

haku jatkuu....

6. CPUzer0

CPUzer0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    OP3
    No eipä taida olla sama laite eri nimellä (olisipa ollut...), Tuossa Qtek 9100 mallissa on tehottomampi prosessori, huonompi näppäimistö ja "halvemmat" kuoret. XV6700 suurin ero muihin WinMobile 5 laitteisiin oli kyllä paras PDA näppäimistö ja tyylikkäät kuoret (no ei tietenkään voita HPC laitteiden näppiksiä). No minun pitänee katsella jos jostain irtoaisi halvalla I-mate JAMin PDA/puhelinta(minun kriteerit PDA/puhelimelle: WinMobile 5, Wlan,Bluetooth,muistikorttipaikka ja mustat kuoret =P )

7. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikös Palmiltakin pitänyt tulla Win-pohjainen Treo tässä jossain vaiheessa? Onko kukaan nähnyt mitään aiheeseen viittaavaa?

Jaa tämä viestiketju