1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Älypuhelin 50+ naiselle

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja MeeGo, 6/1/12.

1. MeeGo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Otsikko kertoo asian

Eli äitini vanha N97 hajosi viimein. Uutta puhelinta mietittäessä hän ei haluaisi palata aivan perus kapuloihin vaan on sitä mieltä, että puhelimella saisi päästä kunnolla facebookkiin yms.
    Kokemukset N97 eivät olleet arvatenkaan kovin positiiviset, mutta silti hän tykästyi osaan so called älykkäistä ominaisuuksista. Koska hintahaarukka on melko matala ja puhelimen pitäisi olla kytkyllä about 12€ kuussa max. olin ajattelut Samsung Galaxy S+ ja nyt pälkähti Nokia Asha 303. Käytön helppous olisi pääasiallinen ajatus jonka takia Android epäilyttää kyllä hieman vaan niin tekee myös tuon Touch&Type teknologian sisäistäminen, koska kuten arvata saattaa opettelu on työlästä =) (ei sovinismia!)

N97 fyysistä qwerty-näppäimistöä hän ei alaknut käyttämään sen tunnottomuuden vuoksi joten en usko sen puuttumisen olevan niinkään iso kompastus kivi puhelinta hankittaessa.
    Nokian muut halvat kosketusnäytöt eivät oikein houkuttele, vai onko Symbian muuttunut Bellen mukana oikeasti helppokäyttöiseksi?

Anteeksi hieman epäselvästä tekstistä, mutta kiitän jo etukäteen mahdollisia ehdotuksia ja mielipiteiä :)

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    iPhone 4 16GB Tele Finland 12 euroa x 24kk. Ei paha mielestäni ja takuulla helppo käyttää.

Oho, näyttääkin olevan loppu tuo malli, mutta 8GB versio on euron kalliimpi/kk ja sitä on varastossa. Myös Samsung Omnia W näyttäisi olevan sopivassa hinnassa ja kaiketi helppokäyttöinen+erinomainen facebook integrointi.
    Symbian Belle on muuten jokseenkin Android-kopio, mutta ei yhtä hyvä.

3. Delli

Delli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Kun Nokian käyttö on 'selkäytimessä' tuon N97:n ansiosta niin Nokian kanssa pääset varmaan helpoimmalla.
    Jos uuden opettelu ei ole este niin minä lähtisin myös tuonne Omnia W suunnalle.

Nimimerkki:
    Tänään yhden Omnia W ottanut käyttöön tuon ikäiselle, muut älypuhelimet eivät ole aikaisemmin kiinnostaneet.

4. Desirehd

Tykkäykset:
    13
    Belle on hyvä, joten 701 Nokiaan menisin kauppaan kokeilemaan.

5. MeeGo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    iPhone kyllä kuulostaisi hyvältä, mutta toisaalta kun katson Soneran/TeleFinlandin liittymiä...

6. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Muualta ei taida enää saada iPhone 4 kytkynä ja lukottomana tai 4S on taas kalliimpi. Eli sitten kai järkevin saattaisi olla Omnia W, joka on muuten dna:lla 11 euroa x 24 kk.

7. Pretz

Pretz

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s gold & iPhone 5 Black
    Onko noi puhelimet muka lukottomia? Eiköhän ole ihan lukollisia Telefinlandin ja Soneran liittymiin?

8. 45996 Vieras

Kyllä 50 vuotias on vielä niin nuori, että pystyy itsekkein hankkimaan puhelimensa. Vielä vaativamman ja monipuolisimman, mitä joku nuori nörtti osaa käyttää. Sen ikäisellä on yleensä säästössä sen verran rahaa että pystyy ostaa kalliinmankin puhelimen. Itse ostin 7-vuotiaalle sukulaistytölle Nokia Asha 300 puhelimen pari päivää sitten jonka itse valitsin. Hyvin osaa tyttö käyttää puhelinta kun vähän neuvoi sitä. Puhelimen ostin Veikon Koneen nettikaupasta. Maksoi 98 euroa + toimituskulut noin 3.90 euroa. Väri on punainen, kun se tuli tytölle. Muistaakseni Veikon Koneen sivulla puhelin löytyy Nokia 300 nimellä ilman Ashaa. sama puhelin kuitenkin on kyseessä. Toinen väri oli musta, joka sopii pojalle.

9. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    No eivät ole lukottomia, enkä niin väittänytkään.

10. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Tästä oli aloittajalle varmasti paljon apua!

Itse kanssa suosittelisin nokian belle puhelimia, toimii sutjakasti ja puhelinominaisuudet kunnossa.

11. MeeGo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Joo tuo Samsung Omnia W tuli erittäin vahvasti peliin kun sain kuulla tuosta DNA tarjouksesta ja huomasin, että hänen yleensä joka paikassa toimimaton työsähköpostinsa synkkasi Windows Phone kanssa ongelmitta.

Ja onhan hänellä rahaa sen verran että kalliimmankin saisi, vaan ei ole halua/kiinnostusta ottamaan kovin hintavaa. Itse en viitsi alkaa ätisemään, että ei se lisä 12€ kuussa sinua tapa. Joo Omnia W taitaisi olla ellei kenelläkään mitään suuria "ei kannata" syitä olisi? Koska itse pidän Titanistani kovasti joten voisi laittaa vahingon kiertämään.

12. Pretz

Pretz

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s gold & iPhone 5 Black
    Pitää kyllä sanoa, että oma n. 50 vuotias äiti osaa hädintuskin käyttää perus nokialaista, jossa näppäimistö ja ominaisuudet karsittu minimiin. Toiseksi, vaikka rahaa olisi kuinka, ei kaikki välttämättä halua käyttää sitä juuri puhelimeen.

13. _speedster_

Tykkäykset:
    0
    Jahah, minä en 54-vuotiaana taida sitten osatakaan enää käyttää näitä erilaisia puhelimiani. Täytynee luopua androidistanikin, kun olen näin vanha ja tumpelo...

14. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    758
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Heh, mullakin lähestyy kriittinen ikä...

Jaa tämä viestiketju