1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Älypuhelimen synkkaus (osoitekirja, kalenteri jne.) SyncML

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja DaniB, 22/8/06.

1. DaniB

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Otsikon aihepiiristä löytyy näiltä foorumeilta vain vähän keskustelua, joten laitetaanpa juttua tulille.

Pidän ideasta käyttää älypuhelinta ajanhallintaan sen sijaan, että raahaisin paksua paperikalenteria mukanani. Laitetta kannattaa samantien käyttää koko rahan edestä! Minua kiinnostaa ajatus siitä, että voisin käyttää N73:ni kalenteri, osoitekirja, tehtävä yms. -toimintoja puhelimeni lisäksi myös netistä käsin. Jälkimmäinen siksi, käyttöliittymä on paljon mukavampi ja sitä voi helpommin päivittää missä vain. Netistä muokatut kalenterikohteet tallentuisivat sitten palvelun omaan synkkiin tai molemmista johonkin keskitettyyn, esim SaunaSynciin. Tällöin olisi kai mahdollista liittää vielä oman koneen iCalkin mukaan tähän hikiseen synkkausralliin. :)

Olen viimeaikoina käyttänyt Zyb.comia, joka on ehdottomasti tutustumisen arvoinen palvelu kaikille tehokäyttäjille. Zyb on vielä beta-vaiheessa ja siitä puuttuu vielä läjä ominaisuuksia. Zybistä ei löydykään täältä vielä juttua, mutta osa sen jo varmasti tietääkin.

Laittakaa tietoa kiirimään hyvistä palveluista! :)

http://www.zyb.com

2. hookoo_

hookoo_ Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    31
    Hmm, tästä olisikin kiva kuulla tosiaan lisää. Itse käytän Outlook 2003:a töissä ja kotona kalenterin ja yhteystietojen hallintaan. Olisikin kiva päästä tästä ohjelmasta eroon, mutta olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että tällä hetkellä ei ole juurikaan muita vaihtoehtoja kun synkkaus ei ilmeisesti toimi juuri muiden kanssa. Olisi siis kiva kuulla jos joku korjaisi tuon oletuksen vääräksi :D

3. Onslow

Tykkäykset:
    0
    Sykronointi nettikalenterien kanssa toimii vähän eri tavalla kun koneella fyysisesti olevan kalenterin sykronointi. Perinteinen sykronointihan tapahtuu kytkemällä kapula piuhalla koneeseen ja esimerkiksi nokialaisissa pc-suiten kautta. Nettikalenterit ja yhteystiedot taas synkataan datayhteyden yli puhelimessa olevalla sykronointisovelluksella.

Tuntuu olevan ihan toimiva näin äkkiseltään. Paljon kaipailemani useamman laitteen synkronointi samaan kalenteriinkin toimii.

4. kranken

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju