1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Älä tee virheitä väärään aikaan, sillä silloin..

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 9/1/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Käy niin, että saat odottaa seuraavaan päivään.

    Minä erehdyin maksamaan Elisan matkapuhelinyhtiön tilille liikaa rahaa ja soitin oitis asiakaspalveluun. kello lähenteli kahta iltapäivällä.

    Selitin asiani. Asiakasneuvoja kertoi, että ostovelkareskontra palvelee puhelimitse klo 12-12, eivätkä edes henkilökunta voi soittaa sinne, vaan asiat pitää hoitaa sähköpostilla. No sähköpostia asiasta laitettiinkin. Ongelmaksi muodostuu nyt se, etten saa tietää asiasta ennenkuin huomenaamuna ja asialla olisi ollut kiire.

    Mitenkähän tuollainen on mahdollista, ettei edes henkilökunta saa/voi soittaa ko. paikkaan ja tarkistaa asiaa.

    Mielestäni on aika erikoista??

    Onko kukaan törmännyt moiseen?
     
  2. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Helpoiten asia selviää, kun odotat seuraavaa laskua, jossa ylimaksu hyvitetään. Jos Elisa olisi "törttöillyt", niin voisit vaatia välitöntä palvelua. Nyt teit virheen itse, joten voinet odottaa palvelua jonkin aikaa.
     
  3. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Vaikka vika olis operaattorissa, niin tuskin sieltä mitään kuuluisi, ainakaan nopeasti..

    Sellaista on palvelu nykyään ;)
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos oikein ymmärsin että maksoit väärin väärälle tilille ja ongelma on siinä että eivät heti rahoja takaisin maksa?

    (Yleistäen) Jos saat rahat takaisin viikossa niin silloin toiminta on ollut varsin reipasta ja plussat operaattorille. enkä edes häätääntyisi vaikka kestäisi muutamanviikon.
    Joissain tapauksissa voi pankkia pyytää (heti) apuun, varsinkin silloin on tärkeää toimia näin jos vahingossa tuntemattomalle tilille siirtänyt rahaa.

    Tilanne on ilman muuta ikävä jos tekee sellaisen virheen ette se horjouttaa sen hetkistä omaa maksuvalmiutta merkittävästi.
     
  5. Lende

    Liittynyt:
    3/12/05
    Viestit:
    67
    Tykkäykset:
    0
    Miten ton noin voi ymmärtää?

    Merzy, elisan kokoisella firmalla tilien käsittely ja sinne siirrettyjen rahojen käsittely ei ole ihan yhden ihmisen työ, eikä todellakaan yksinkertaista. Mutta ylimääräiset rahat tosiaan hyvitetään seuraavalla laskulla, viimeistään.
     
  6. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Ei mitenkään erikoista, sillä edellisessä työpaikassa reskontran hoitajat olivat NIIN tärkeitä ihmisiä, ettei heitä saanut puhelimella hätyytellä. Meilillä piti kysymykset pistää ja arvaappas jos jätit jonkun pikkuseikan meilistä, niin johan tuli pumerangina takaisin. Niin ja kyseessä ei ollut Elisa, joten kyllä tuo käytäntö on muuallakin käytössä.
    Jos hyvin käy niin rahat palautuvat viikon sisällä, mutta parikin viikkoa voi mennä helposti. Tilanne on kiusallinen jos on maksanut viidenkympin laskua ja unohtanut pilkun välistä. Tililtä on lähtenyt 5000e ja pitäisi jotenkin elää ja maksella muitakin laskuja...
     
  7. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Sinähän rikas olet. Jos tililtä moinen summa lähtenyt, uskoisin sinne jääneen mukavan siivun vielä muihin laskuihin ;)
     
  8. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Loppu hyvin, kaikki hyvin.

    Sitkeän tappelun jälkeen rahat palautuivat haluamalleni tilille seuraavana päivänä iltapäivällä, eikös olekin erikoista.. ;)
     
  9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Erittäin kiva kuulla, tuo on iso plussa Elisallan toiminnalle.
     
  10. Panda Vieras

    Mikäs tämä "sitkeä tappelu" sitten oli vai onko se liioittelu vaan yksinkertaisesti niin kivaa?
     
  11. yellow Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/8/02
    Viestit:
    2919
    Tykkäykset:
    0
    Nopeasti Elisa tosiaan asian hoiti.

    OT
    Aiheesta tulee mieleen juttu mikä tapahtui aikoinaan kun olin pankissa kesätöissä. Henkilö tuli tiskille ja ilmoitti maksaneensa automaatissa sähkölaskunsa väärin. Tarkoitus oli muistaakseni maksaa noin 140mk mutta olikin livahtanut 1400mk. Hän pyysi minua perumaan maksun mutta ilmoitin, että pankista ei pysty perumaan automaatilla tehtyjä laskuja (en tiedä mikä on tilanne nykyään). Pyysin häntä ottamaan yhteyttä sähköyhtiöön ja pyytämään palauttamaan ylimääräisen. No kävi ilmi, että ko henkilö oli velkasaneerauksessa ja yhtenä velkojana oli juuri tuo sähköyhtiö. Myöhemmin kuulin, että sähköyhtiössä oli suhtauduttu varsin kireästi rahojen paulauttamiseen ja rahat oli siis jäänyt sinne. Velkaa jäi vielä niidne jälkeenkin. Tarkkana kannattaa siis olla.
     
  12. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    No ensimäisen kerran, kun soitin asiasta Elisaan siellä tätönen yritti soittaa ostovelkareskontraan. Totesi sitten minulle, että ovat koulutuksessa, eikä heitä sinä päivänä tavoita.

    Jätin asian sikseen ja soitin kuitenkin uudelleen. Toinen tätönen vastasi ja esitin asian uudelleen. Hän kertoi, ettei sinne voi soittaa klo 12 jälkeen edes henkilökunta ja asiakkaiden puheluita sinne ei yhdistetä ollenkaan, ainoastaan sähköposti on heilläkin käytössä.

    Käskin tätöstä kirjoittamaan sinne, että rahoilla on KIIRE takaisin.

    Jäin ikäänkuin "langalle" puoleksi vuorokaudeksi. Rupesin aamulla asiaa selvittämään uudelleen ja taas uudelleen, kunnes keksin jättää soittopyynnön jollekin esimietsasoiselle henkilölle, sekään soittopyyntö ei välittynyt minnekään, vaan jouduin "naama punaisena" karjumaan puhelimeen, että käskekää soittamaan minulle ja HETI, sillä nyt on kiire.

    Kun sieltä viimein joku soitti, hän oli ainoa järkevänkuuloinen ihminen, joka todella kuunteli. Kerroin koko tarinan hänelle ties kuinka monennen kerran.
    Hän lupasi hoitaa asian ja, kas kummaa rahat olivat saman iltapäivänä tililläni.
     
  13. Ruutiveijari

    Liittynyt:
    26/10/04
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    Eli rupesit karjumaan vaikka kyseessä oli oma virheesi?

    Näitä en ikinä ymmärrä.
     
  14. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Itse aiheutettu moka, niin turha ruvata mesoamaan siitä syyttömille ihmisille.
     
  15. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Alkaa varmaan olla tämän ketjun asia aika lailla loppuun kaluttu.
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju