Ärsyttävä ominaisuus foormilla

Jussi

Vuoden Foorumilainen 2004
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
Onko muilla vastaavaa onglemaa, vai löytyykö vika selaimen asetuksista:

Tulen foorumille. LUkemattomia viestejä on joka aluella mutta kuten äsken: IE pahannainen kaatui. Nyt kun tulen uudelleen, niin kaikki on merkattu luetuiksi. Argh.

JPJ

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Ei oo samaa ongelmaa.. Joskin tosta tajusin yhtään mitään.. ;o) Varmaan krapula sulla.... =)

Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
JPJ sanoi:
Ei oo samaa ongelmaa.. Joskin tosta tajusin yhtään mitään.. ;o) Varmaan krapula sulla.... =)
Ei oo krapulaa, kun kuumetta. Anteeksi sekavuuteni.

Tarkoitan, että kun foorumilta poistuu, niin foorumin kaikki lukemattomat viestit muuttuvat luetuiksi. Kun sitten seuraavan kerran tulen takaisin, niin enhän minä enää tiedä mitä olen lukenut ja mitä en.

Esa Isopahkala

Ylläpitäjä
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
4094
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
En ole kuullut, että muilla IE kaatuilisi tällä foorumilla. Poistumisen yhteydessä viestit muuttuvat luetuiksi eikä sitä tietääkseni voi muuttaa.

Itselläni IE ei kaadu täällä, mutta koska se joskus kaatuu muilla sivuilla, vähennän kaatumisesta ja siten luetuiksi muuttumisesta aiheutuvaa haittaa lukemalla viestejä suunnilleen aikajärjestyksessä (vanhimmat ensin).

O.J.

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
131
Onhan tuo IE(6.0) joskus mulla kaatunut tällä foorumilla ja sitten kaikki ketjut ovat luettuja. Samaan aikaan on ollut muita ikkunoita auki, joten en tiedä, että mistä sen kaatuminen johtuu.

*Tutkimattomia ovat IE:n tiet*

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
610
Jussi sanoi:
Tarkoitan, että kun foorumilta poistuu, niin foorumin kaikki lukemattomat viestit muuttuvat luetuiksi. Kun sitten seuraavan kerran tulen takaisin, niin enhän minä enää tiedä mitä olen lukenut ja mitä en.
Tiedän mitä tarkoitat. Todella ärsyttävä ominaisuus. Joskus (harvoin) tosiaan selain kaatuu tai sen joutuu muusta syystä sulkemaan. Jos on ehtinyt kirjautua foorumille, niin kaikki lukemattomat viestit ovatkin muuttuneet luetuiksi...

Vanha(t) foorumi(t) olivat tässä suhteessa parempia, muutenhan tämä nykyinen on toimiva ja hyvä.

personal jesus

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
O.J. sanoi:
Onhan tuo IE(6.0) joskus mulla kaatunut tällä foorumilla ja sitten kaikki ketjut ovat luettuja. Samaan aikaan on ollut muita ikkunoita auki, joten en tiedä, että mistä sen kaatuminen johtuu.

*Tutkimattomia ovat IE:n tiet*
Prkl...kaatuilee mulla kerran viikossa. Samoin käy mulla ja myös paljon ikkunoita auki. Eniten harmittaa viestistatuksen nollaantuminen täällä foorumilla. Ystävällinen W2k tarjoutuu sitten raportoimaan ongelmasta M$:lle ja käynnistämään uuden selainikkunan...

Olen aika ajoin muistanut päivittää W2k SP:t ja välillä muutkin päivitykset, kun tuo autoupdatewizard niitä ehdottelee. Nyt on ollut vähän aikaa päivittämättä.

Ewert Oktan

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
112
IE 6.0 ei kaatuile kyllä itselläni, mutta olen huomannut saman ilmiön:

kun saapuu foorumille lukemattomat viestit on keltaisina, mutta kun poistuu ja seuraavalla kerralla tulee takaisin on nekin viestit joita en lukenut merkitty luetuiksi.

Conda

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Mulla kaatuilee IE 6 vähän väliä. Yleensä kyl auttaa Ctrl+Alt+Delete ja sit mikä tahansa näppäin ja sit peruuta.

Ja usein jos on kaksikin selainikkunaa auki, tulee "ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" ja sit toinen ikkuna häviää. Tämä on kiusallista esim. sähköpostiohjelmissa, joissa viestin kirjoittaminen tapahtuu erillisessä ikkunassa.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
ewert sanoi:
IE 6.0 ei kaatuile kyllä itselläni, mutta olen huomannut saman ilmiön:

kun saapuu foorumille lukemattomat viestit on keltaisina, mutta kun poistuu ja seuraavalla kerralla tulee takaisin on nekin viestit joita en lukenut merkitty luetuiksi.
Tässä on nyt selvästikin juututtu väärälle alueelle siinä mielessä, että selaimen kaatuminen tai edes selaintyyppi ei ole se oleellinen seikka miksi käy niin että edellisellä kerralla lukemattomat viestit ovatkin luettuja seuraavan session aikana.

Syy on siinä, että jos etsii lukemattomia viestejä etusivulla olevan "Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit" -linkin kautta, niin totta maar tietenkin näytetään VAIN aiemman uloskirjautumisen ja uuden sisäänkirjautumisen välillä jätetyt uudet viestit! Tämä ei ole mitenkään vika, vaan juurikin tuon toiminnon tarkoituskin.

Tässä oleva huono puoli tulee esiin juuri silloin, jos meneillään oleva käynti menee poikki jostain syystä eikä silloin olla vielä ehditty lukea kaikkia uusia viestejä, koska niiden status muuttuu uudesta vanhaksi.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Jace on tätä ongelmaa kovasti valitellut ircissä. Itselläni tuota ei ole tapahtunut.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
blueice sanoi:
onko pakko käyttää IE:tä.. :)
Sieltä se tuli! :)
Itse kyllästyin IE:n kaatuiluun vähintään kerran päivässä ja vaihdoin Mozillaan, siitä ei selain paljoa parane.

Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
topiz sanoi:
blueice sanoi:
onko pakko käyttää IE:tä.. :)
Sieltä se tuli! :)
Itse kyllästyin IE:n kaatuiluun vähintään kerran päivässä ja vaihdoin Mozillaan, siitä ei selain paljoa parane.
Hyvin samanoloinen kuin opera 6 josta pidän. Mutta kuitenkin tuo luetuksi merkkaantuminen oli tällä kertaa ongelmani, ehkä kielellinen ilmaisuni olisi voinut olla selvempi...

Jollemi

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Kaikenlaisia kapuloita
Kertaakaan ei oo IE 6.0 mulla kaatunu...

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Joo ite käytän opera 6:sta eikä toi 7 betakaan ole vielä kaatuillut.
Testattua on tullu myös Netscapet ja Mozillat jne. mutta aina on operaan tullu palattua. Joskus joutuu IE6:sta käyttään kun ei muuten näy.. Herää vaan kysymys että luuleeko sivujen tekijät että kaikki käyttää IE:tä..**kele.

nhk_

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
blueice sanoi:
Herää vaan kysymys että luuleeko sivujen tekijät että kaikki käyttää IE:tä..**kele.
Siinähän se onkin, kun IE taitaa olla se hallitseva tällä hetkellä, niin pienemmät kärsii väkisinkin. Itse käyttäisin mieluiten operaa, mutta ei kuulema tarvitse asentaa työkoneille, eli IE:llä on pakko mennä... *prkl*

Jace

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4
Puhelinmalli
N95, iPhone SE, E71, V3, 7610, 8850....
Jussi sanoi:
Onko muilla vastaavaa onglemaa, vai löytyykö vika selaimen asetuksista:

Tulen foorumille. LUkemattomia viestejä on joka aluella mutta kuten äsken: IE pahannainen kaatui. Nyt kun tulen uudelleen, niin kaikki on merkattu luetuiksi. Argh.
Jep tuo on todella ärsyttävä ominaisuus. IE viimeaikoina kaatunut vähemmän, mutta kun aloin käyttää mozillaa niin johan alkoi kaatua oikein urakalla selain =( ...

Kyseinen ominaisuushan on, että uusi foorumi näyttää tosiaankin lukemattomat viestit viimekirjautumisesi jälkeen, kun vanha kunnon foorumi tarjosi kaikki lukemattomat viestit.

Jace

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4
Puhelinmalli
N95, iPhone SE, E71, V3, 7610, 8850....
Noniin, juuri kun pääsin sanomasta. Koko päivän olin lukematta viestejä. Nyt kun äsken kirjauduin tänne sisään luin asian vierestä, ylläpito ja puhelinkioski -palstat ja kun olin menossa lukemaan matkapuhelinosiota
"Mozilla on aiheuttanut virheen kohteessa GKLAYOUT.DLL. Mozilla suljetaan. "
...että kehukaa vain mozillaa.. ei ollut yhtään muuta ikkunaa auki edes..

Jollemi

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Kaikenlaisia kapuloita
Mulla on toiminu IE tosi hyvin. Ihmettelen kyllä sitä kun on niitä ongelmia ennen ollu. Mutta eipä tarvi toista selainta asentaa kun IE toimii niin hyvin ja ajaa asiansa läpi. Linux puolella sitten on netscape mitä yleensä käytän...

Top Bottom