Äänikirjat ja e-kirjat

Avantasia

Konkari
Palaute - 100%
83   0   0
Reaktiopisteet
1855
Puhelinmalli
Vaihtuva
En haulla löytänyt kuin foorumin kirjatoukat osion niin ajattelin että äänikirjojen suosion kasvaessa vois olla hyvä perustaa oma ketju niille ?

Poistakaa jos tällänen jo löytyy.

Mulla on käytössä Supla+ tällä hetkellä kun sai aamulypsy koodilla 30 päivää ilmaiseksi. Aiemmin ollu Nextory jonka käyttöä jatkankin tämä ilmaiskuukauden jälkeen.

Toivoisin että tänne tulis suosituksia kirjoista ja palveluista, sekä jonkinlaisia arvosteluja kirjoista.

Mulla on nyt kuuntelussa

Hermo
Murharyhmän mies

Legendaarisen murharyhmän ex-pomo, rikosylikomisario Juha ”Hermo” Rautaheimo, ehti ennen eläkkeelle jäämistään työskennellä 40 vuotta Helsingin poliisin väkivaltarikosyksikössä. Hänen uransa varrelle mahtuu useita suomalaisen rikoshistorian tunnetuimmista tapauksista, aina vuoden 1997 poliisisurmista Herlinin hissisuvun miljoonaperijättären sieppaukseen ja Bandidos-moottoripyöräkerhon varapresidentin ampumisesta koko Suomea järkyttäneeseen raakaan taksisurmaan.

Muistelmateoksessaan Rautaheimo käy läpi työvuosiltaan vahvimmin mieleen jääneitä tapauksia, kertoo kiinnostavasti ja jännittävästi niiden selvittelytyöstä ja poliisin tutkintatavoista. Hänen teoksestaan saa elävän kuvan poliisin toiminnasta 1970-luvulta tähän päivään, lukija pääsee seuraamaan, kuinka nahkalaukussa olalla kannettujen radiopuhelimien aikakaudesta on siirrytty DNA-testien nykytodellisuuteen.

”Suomalaisen pimeimmän puolen asiantuntijaksi” luonnehditun Rautaheimon teos on täynnä hengästyttäviä rikostarinoita - yhdistettynä asiantuntemukseen ja näkemykseen, jota kenelläkään muulla tässä maassa ei ole.

Kirja vaikuttaa ensimäisen tunnin jälkeen todella hyvältä ja mielenkiintoiselta.

Kuuntelulista:
- Alexi Laiho kitara, kaaos & kontrolli
- Jere
- Auschwitzin Apteekkari
- Auschwitzin Tatuoija

kaßu

Åbol
Palaute - 100%
65   0   0
Reaktiopisteet
13465
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini❤️
En haulla löytänyt kuin foorumin kirjatoukat osion niin ajattelin että äänikirjojen suosion kasvaessa vois olla hyvä perustaa oma ketju niille ?

Poistakaa jos tällänen jo löytyy.

Mulla on käytössä Supla+ tällä hetkellä kun sai aamulypsy koodilla 30 päivää ilmaiseksi. Aiemmin ollu Nextory jonka käyttöä jatkankin tämä ilmaiskuukauden jälkeen.

Toivoisin että tänne tulis suosituksia kirjoista ja palveluista, sekä jonkinlaisia arvosteluja kirjoista.

Mulla on nyt kuuntelussa

Hermo
Murharyhmän mies

Legendaarisen murharyhmän ex-pomo, rikosylikomisario Juha ”Hermo” Rautaheimo, ehti ennen eläkkeelle jäämistään työskennellä 40 vuotta Helsingin poliisin väkivaltarikosyksikössä. Hänen uransa varrelle mahtuu useita suomalaisen rikoshistorian tunnetuimmista tapauksista, aina vuoden 1997 poliisisurmista Herlinin hissisuvun miljoonaperijättären sieppaukseen ja Bandidos-moottoripyöräkerhon varapresidentin ampumisesta koko Suomea järkyttäneeseen raakaan taksisurmaan.

Muistelmateoksessaan Rautaheimo käy läpi työvuosiltaan vahvimmin mieleen jääneitä tapauksia, kertoo kiinnostavasti ja jännittävästi niiden selvittelytyöstä ja poliisin tutkintatavoista. Hänen teoksestaan saa elävän kuvan poliisin toiminnasta 1970-luvulta tähän päivään, lukija pääsee seuraamaan, kuinka nahkalaukussa olalla kannettujen radiopuhelimien aikakaudesta on siirrytty DNA-testien nykytodellisuuteen.

”Suomalaisen pimeimmän puolen asiantuntijaksi” luonnehditun Rautaheimon teos on täynnä hengästyttäviä rikostarinoita - yhdistettynä asiantuntemukseen ja näkemykseen, jota kenelläkään muulla tässä maassa ei ole.

Kirja vaikuttaa ensimäisen tunnin jälkeen todella hyvältä ja mielenkiintoiselta.

Kuuntelulista:
- Alexi Laiho kitara, kaaos & kontrolli
- Jere
- Auschwitzin Apteekkari
- Auschwitzin Tatuoija

on kyllä tuo Hermo todella hyvä kirja? Ja mukava ääninen lukijakin.

Avantasia

Konkari
Palaute - 100%
83   0   0
Reaktiopisteet
1855
Puhelinmalli
Vaihtuva
on kyllä tuo Hermo todella hyvä kirja? Ja mukava ääninen lukijakin.

Todellakin.

Hieman aloitin tuota Jereä mutta Ville Tiihosen lukemana taitaa jäädä kuuntelematta ?

Wanted: Janne Nacci Tranberg oli kirjana alempaa keskiluokkaa mutta lukija oli todella hyvä niin jaksoi kuunnella loppuun.

kaßu

Åbol
Palaute - 100%
65   0   0
Reaktiopisteet
13465
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini❤️
Todellakin.

Hieman aloitin tuota Jereä mutta Ville Tiihosen lukemana taitaa jäädä kuuntelematta ?

Wanted: Janne Nacci Tranberg oli kirjana alempaa keskiluokkaa mutta lukija oli todella hyvä niin jaksoi kuunnella loppuun.

juu ton Nacci kirjan lukija on myös suuressa osassa noista Komisario Koskinen kirjoista ja tykkään todella.

ite kuunnellu varmaan kaikki uudehkot true crime kirjat kuten Hermo ja nää muut. Kultainen vasikka kirja todella mielenkiintoinen, siinä vaan lukijana Ville Tiihonen? ite kyl tykkään hänestäkin.

Avantasia

Konkari
Palaute - 100%
83   0   0
Reaktiopisteet
1855
Puhelinmalli
Vaihtuva
juu ton Nacci kirjan lukija on myös suuressa osassa noista Komisario Koskinen kirjoista ja tykkään todella.

ite kuunnellu varmaan kaikki uudehkot true crime kirjat kuten Hermo ja nää muut. Kultainen vasikka kirja todella mielenkiintoinen, siinä vaan lukijana Ville Tiihonen? ite kyl tykkään hänestäkin.

Ookkos tämän kuunnellu? ? Tää on mulla jonossa.

Liitteet

• 20200404_231524.jpg
    20200404_231524.jpg
    450.9 KB · Katsottu: 53

kaßu

Åbol
Palaute - 100%
65   0   0
Reaktiopisteet
13465
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini❤️
Ookkos tämän kuunnellu? ? Tää on mulla jonossa.

oon? ja hyvä oli toikin.

ainoat mitkä jäänyt kesken on Vesku Loirin elämäkerta ja sit Joku vakuutuspetoksista kertova kirja. Ihan hyviä nekin ja täytynee joskus kuunnella loppuun mutta eivät vetäneet mukaansa samanlailla kuin toiset kirjat.

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
16   0   0
Reaktiopisteet
4799
Puhelinmalli
Note 20 Ultra
Todellakin.

Jere oli mulla eka äänikirja minkä kuuntelin ja mä nimenomaan tykkäsin tuosta lukijasta, jotenkin fiilis ihan kuin olisi Jere itse äänessä.
Kiekkopersoonat jos kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti kuunnella Marko Jantusesta kirjoitettu teos, se oli todella mielenkiintoinen ja paljon juttuja mitä ei julkisuudessa ole ollut. Todella pohjalla on kaveri käynyt ja täysin käsittämätöntä miten tuo on voinut kiekkoa pelata samaan aikaan. Hurjempaa menoa kuin Jerellä.

Tällä hetkellä kuuntelussa Sami Yaffan kirja, jossa äänessä hän itse. On myös todella mielenkiintoista ja mukavaa kuunneltavaa.

LIAHU

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
93
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Meidän taloudessa on äänikirjapalveluna käytössä Bookbeat, rouva on innostunut äänikirjoja sen kautta kuuntelemaan paljon ja lisäksi lapset tykkää kuunnella iltasatuja, tuolla on aika hyvä valikoima niitä. Itse jonkun kirjan yrittänyt myös kuunnella mutta se ei vaan ole mun juttu. Mä tykkään enemmänkin lukea, joten käytän pääasiassa Elisa Kirjan E-kirjoja.

Mulla on reilun pari vuotta ollut lukulaitteena Pocketbookin Touch Lux 3, siitä tykkään kyllä todella paljon. Nuorempana luin paljon kirjoja, mutta ne jäi lasten jäljiltä todella vähälle. Nyt sitten olen tän reilun parin vuoden aikana (ostanut ja) lukenut varmaan pikkuhiljaa jo liki sata kirjaa. Mulla on tuo Elisa Kirjan kuukausitilauspalvelu, joten sitä kautta tulee haalittua kuukausittain kaksi hyvinkin sopuhintaista kirjaa, ja ostelen lisäksi silloin tällöin muutenkin. Tuo kuukausitilaus maksaa 7,90 €/kk, tosin taitaa olla nykyään uudelle käyttäjälle 8,90 €/kk. Tuolla saa kaksi kredittiä, jolla voi sitten lunastaa kuukausitilausvalikoimasta kirjoja. Eli yhden kirjan hinnaksi mulla tulee 3,95 €. Rahalla ostaessa kalleimmat kirjat kuukausitilausvalikoimassa taitavat olla pitkälle yli 20 euroakin kappaleelta, joten ihan kohtuullinen alennus tuolla kuukausitilauksella tulee verrattuna ihan rahalla ostamiseen.

Tuo on kätevä kun laitteessa kestää akku pitkään, koko kirjasto kulkee mukana ja esimerkiksi matkustaessa ei sillä kuluta puhelimen akkua ollenkaan, kun luuria voi reissun päällä tarvita johonkin muuhunkin. Onhan tuo laite aika kevytkin, ja näyttötekniikan ansiosta se ei väsytä silmiä samalla tavalla kuin puhelimen näytöltä lukeminen, kokemus on ihan sama kuin paperilta lukiessa. Toki siinä jää paitsi siitä kirjan tuoksusta ja sivujen pläräämisestä, mutta varsinkin fiktiota lukiessa se ei ongelma ole. Jotain tietokirjoja on tietysti paperilla helpompi lukea, jos tarvitsee paljonkin pomppia sivujen välillä, mutta aika vähäistä ainakin itsellä on tuon kaltaisten kirjojen lukeminen.

Arvo

VIPin näköinen mies
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4343
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10
Meidän taloudessa on käytössä Bookbeat. Itse aloitin sieltä Matti Röngän Uskottu mies- kirjan, Matti Röngän itsensä lukemana. Olen kuunnellut sieltä myös tietokirjoja, kuten esimerkiksi Stockmann Yard ja Kuinka olla piittaamatta paskaakaan. Molemmmat luki loistava Aku Laitinen.

Meillä myös 9- vuotias esikoinen kuuntelee sieltä lasten kirjoja ja vaimo lukee kirjoja puhelimen näytöltä.

Meillä kun tuo esikoinen on erityislapsi, niin sain kirjastosta käyttöön Celian äänikirjat ja asensin Pratsam readerin, mutta se on jäänyt käyttämättä koska puhelin ei jaksa pyörittää sovellusta pelkällä mobiilidatalla. Pitäisi olla aina wi-fin lähellä.

Coypu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
325
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro Max 256, Samsung Tab S4,
Aikanaan aloin lukemaan e-kirjoja sillä Nokian pikku tabletilla, joku meegoko se oli, N700 jotain. Nyt on menossa jo toinen Kindle. Edelliseen tein reiän näyttöön vahingossa. Luen nykyään kirjoja pelkästään englanniksi. Ehkä lähtenyt siitä, että luen scifiä eikä niitä edes käännetä suomeksi.
Vähän tekisi mieli ostaa uusi Kindle, tarvetta ei ole, mutta tuuma lisää näyttöön kiehtoo.

Äänikirjojakin on kulunut lähinnä työmatkaliikenteessä ajaessa, joten nyt on aika hiljaista. Salillakin ja lenkillä tulee kuunneltua ennemmin äänikirjoja kuin musiikkia.

Lukijan ääni ja maneerit on kyllä herkkä juttu. Esim Stephen Fryn Harry Potter ajoi raivon partaalle alle 5 min. Ei saa olla liian persoonallinen mutta ei mikään monotoninenkaan.

Avantasia

Konkari
Palaute - 100%
83   0   0
Reaktiopisteet
1855
Puhelinmalli
Vaihtuva
Meidän taloudessa on äänikirjapalveluna käytössä Bookbeat, rouva on innostunut äänikirjoja sen kautta kuuntelemaan paljon ja lisäksi lapset tykkää kuunnella iltasatuja, tuolla on aika hyvä valikoima niitä. Itse jonkun kirjan yrittänyt myös kuunnella mutta se ei vaan ole mun juttu. Mä tykkään enemmänkin lukea, joten käytän pääasiassa Elisa Kirjan E-kirjoja.

Mulla on reilun pari vuotta ollut lukulaitteena Pocketbookin Touch Lux 3, siitä tykkään kyllä todella paljon. Nuorempana luin paljon kirjoja, mutta ne jäi lasten jäljiltä todella vähälle. Nyt sitten olen tän reilun parin vuoden aikana (ostanut ja) lukenut varmaan pikkuhiljaa jo liki sata kirjaa. Mulla on tuo Elisa Kirjan kuukausitilauspalvelu, joten sitä kautta tulee haalittua kuukausittain kaksi hyvinkin sopuhintaista kirjaa, ja ostelen lisäksi silloin tällöin muutenkin. Tuo kuukausitilaus maksaa 7,90 €/kk, tosin taitaa olla nykyään uudelle käyttäjälle 8,90 €/kk. Tuolla saa kaksi kredittiä, jolla voi sitten lunastaa kuukausitilausvalikoimasta kirjoja. Eli yhden kirjan hinnaksi mulla tulee 3,95 €. Rahalla ostaessa kalleimmat kirjat kuukausitilausvalikoimassa taitavat olla pitkälle yli 20 euroakin kappaleelta, joten ihan kohtuullinen alennus tuolla kuukausitilauksella tulee verrattuna ihan rahalla ostamiseen.

Tuo on kätevä kun laitteessa kestää akku pitkään, koko kirjasto kulkee mukana ja esimerkiksi matkustaessa ei sillä kuluta puhelimen akkua ollenkaan, kun luuria voi reissun päällä tarvita johonkin muuhunkin. Onhan tuo laite aika kevytkin, ja näyttötekniikan ansiosta se ei väsytä silmiä samalla tavalla kuin puhelimen näytöltä lukeminen, kokemus on ihan sama kuin paperilta lukiessa. Toki siinä jää paitsi siitä kirjan tuoksusta ja sivujen pläräämisestä, mutta varsinkin fiktiota lukiessa se ei ongelma ole. Jotain tietokirjoja on tietysti paperilla helpompi lukea, jos tarvitsee paljonkin pomppia sivujen välillä, mutta aika vähäistä ainakin itsellä on tuon kaltaisten kirjojen lukeminen.

Meillä lapset käyttää Lukulumoa. ?

Lukulumo on kaikille lapsille maksuton nyt koronakriisin ajan.

ArTTu83

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
46
Puhelinmalli
iPhone XR
Meillä kun tuo esikoinen on erityislapsi, niin sain kirjastosta käyttöön Celian äänikirjat ja asensin Pratsam readerin, mutta se on jäänyt käyttämättä koska puhelin ei jaksa pyörittää sovellusta pelkällä mobiilidatalla. Pitäisi olla aina wi-fin lähellä.
Celian äänikirjathan saa ladattua Pratsam Readeriin, niin tämän jälkeen ei tarvitse mobiilidataa eikä wifi yhteyttä.

Arvo

VIPin näköinen mies
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4343
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10

Remetrius

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
117   0   0
Reaktiopisteet
1275
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini
Kuunteletteko kirjoja normaalilla nopeudella vai nopeammin? Jostain syystä on pakko kuunnella vähintään 1.2X nopeudella riippuu tosin lukijasta myös.

Mulla käytössä bookbeat vielä lokakuuhun kun tuli ostettua blackfridayna vähän enemmän kuunteluaikaa..

kaßu

Åbol
Palaute - 100%
65   0   0
Reaktiopisteet
13465
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini❤️
Ite kuuntelen aina normaalilla. Ei ole käynyt edes mielessä toi nopeuttaminen mutta joidenkin lukijoiden kohdalla voi toimiakin.

Haralde

Harrastus tämä missä muutkin
Palaute - 100%
79   0   0
Reaktiopisteet
1338
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini 🥰
Yleensä aina 1x, mutta hitaiden lukijoiden kohdalla 1.25x. Esim Michelle Obaman kirja englanniksi oli mielekkäämpi hieman nopeampana.

Remetrius

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
117   0   0
Reaktiopisteet
1275
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini
Seuraava kirja on yksi suosikeista tavallisena paperisena kirjana (suomeksi käännettynä versiona.) Papillon. Sitä ei ole ainakaan bookbeatissa suomeksi joten täytyy testata miten käy kun koittaa kuunnella englanniksi. Onneksi tarina on ennestään tuttu

Tuli tuossa kuunneltua monta Markku Ropposen Kuhala dekkaria. Ovat oikein viihdyttäviä ja lukijaa Arttu Kurttila on lukijana oikein mainio.

Arvo

VIPin näköinen mies
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4343
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10
Odotan, että Mikko Porvalin Karelia noir- trilogia tulee kokonaisuudessaan kuunneltavaksi BookBeatiin. Olen lukenut nuo kaikki fyysisinä kirjoina, mutta olisi hauska myös kuunnella nuo.

Top Bottom