SIM-Kortin rekisteröinti epäonnistui???

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Panda, 13/9/07.

  1. Panda Vieras

    On ollut jossakin, muistan kun toimitusehdoissa oli jollain operaattorilla maininta että kuluttaja-asiakkaan luottoraja on x. Mutta jotta tämäkin kommentti olisi turha, kerrottakoon että en muista mikä operaattori on kyseessä/oli kyseessä.
     
  2. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    puuta heinää. gsm-liittymissäkin on luottoraja. et ole vissiin kovin tarkkaan lukenut sopimusehtoja? ei vissiin siis yksikään näistä op:sta ole kovin ammattitaitoinen.

    tässä poimintoja kolmen op:n toimitusehdoista, jotka löytyvät jokaisen nettisivuilta:

    "5.5 DNA:lla on oikeus rajoittaa liittymän käyttöä myös, jos kuluttaja-asiakas ylittää luottorajan."

    "8.5 Jos asiakas ylittää sovitun luotto- tai käyttörajan tai maksuja kertyy laskutuskauden kuluessa poikkeuksellisen paljon, Elisa voi lähettää asiakkaalle laskun ilmoitetusta laskutusajankohdasta poikkeavasti."

    "Mikäli asiakas ylittää sovitun luottorajan tai maksuja kertyy laskutuskaudella
    poikkeuksellisen paljon, Sonera voi lähettää asiakkaalle laskun normaalista laskutusaikataulusta
    poikkeavasti"
     
  3. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin liittymää ei kuitenkaan saada sulkea/estää käyttöä enää niin kuin "ennen vanhaan". Sit kun liittymä on mennyt kiinni saakka maksamattomien laskujen takia, liittymää ei avata ennen kuin rästit/velat on maksettu.
     
  4. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    niin hassulta kun se kuulostaa niin sattumoisin viime viikolla tuli vastaan tilanne missä linja oli menny kiinni ennen kuin oli tullu yhään laskua, koska luottoraja oli puhuttu yli ja tehty niin pirusti laskua. ja ainakin tuosta dna:n lainauksesta voi lukea niin mahdollista se on edelleenkin. joku joka töikseen näitä vatvoo niin voinee varmistaa tämän mutta näin oli ainakin tässä tapauksessa...
     
  5. J.J-75

    J.J-75 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Johan on vedetty vaikeeksi taas... Eix ois helpompaa puhua normaali liittymään, maksaa laskunsa normaalisti ja elää kunnolla?
     
  6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42690
    Tykkäykset:
    364
    Mitä tarkoitat?
    Normaalista liittymästä kai nyt puhutaan, ja laskujen maksamisesta ajallaan.
     
  7. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    ihan normaaleista joo. JJ on vissiin ite muissa liittymissä :)
     
  8. JPW™ Vieras

    Kai mäkin vedän tänne oman kokemukseni operaattorin luottorajasta.
    Viime vuonna tuli jonkin verran soiteltua tonne etelä-Amerikkaan päin ja yks kuukaus sitten tipahti postiluukusta lasku:vähän yli 1000€. Liittymää ei oltu suljettu, ei edes minkäänlaista ilmoitusta tullut operaattorilta, että olis jo tämän ja tämän verran laskua kertynyt jne... Noh sain luotonvalvonnasta sovittua sen, että maksan osissa. En tiedä operaattorin tämän päivän tominta mallista, muutakuin sen, että taitavat tänä päivänä ilmoitella viestillä, jos paljonkin laskua yllättävästi pääsee kertymään, liittymän sulkemisesta en osaa sanoa. Operaattorini oli/on Saunalahti.
     
  9. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    13576
    Tykkäykset:
    1992
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Jälleenmyyjä tai standi-kauppias on myynyt liittymän ja kytkyn, ja operaattorin jälkikäteen tehdessä esim luottotietojen tarkastusta liittymä päätetään sulkea määräaikaisesti ja vaaditaankin takuumaksua?

    Tuokin lienee mahdollista, asiasta enemmän tietävät voisivat valaista lisää?
     
  10. Virtsu Bannattu

    Liittynyt:
    18/8/07
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    tarkistin saldon... eli oli perkeleen iso :( noin 500e kun olin käyttänyt puhelinta että pääsin nettiin. Ihmettelen vain kun ensin käytin ison "session" puhelinta, niin tuli viesti että 80% datasiirto jutusta käytetty. no yksi tämmöinen lisää niin lasku olikin se 500e. Sitten laitoin tästä asiakaspalveluun viestiä ja sulkivat liittymän.

    sain nyt tämmöisen sähköpostiviestin:

    Hei,

    kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.

    Luotonvalvontamme on päivittänyt liittymäsi käyttökieltoon väärinkäyttöepäilyn
    takia, koska liittymän saldo on kasvanut paljon lyhyessä ajassa. Jotta esto
    voidaan poistaa, tulisi sinun käydä minkä tahansa Sonera kauppiaan luona
    henkilöllisyyspapereiden kanssa. Kauppias on tämän jälkeen yhteydessä
    luotonvalvontaamme.

    Kun olet saanut laskun, voit neuvotella sille maksuaikaa soittamalla
    Asiakaspalveluumme puh. 0800 17000 (ma-pe 8-21, la 9-16.30). Lasku lähetetään
    sinulle 4.10.2007.


    Kiitos kaikille vastauksista, mutta syy selvisi :)
     
  11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4927
    Tykkäykset:
    17
    Näinhän se menee. Jos liittymän saldo pompsahtaa yhtäkkiä korkeisiin lukemiin, pannaan se tilapäiseen sulkuun. Tämä tehdään ihan sen takia, että estetään laskun kasvu entisestään, mikäli liittymä on väärissä käsissä.

    Ja nyt, kun syy selvisi, kannattaa aloittajan varmaan kysellä mihin hintaan oma ja muut operaattorit tarjoavat kiinteähintaisia rajoittamattomia tiedonsiirtopalveluita... Niillä välttää tällaisten yllättävien laskujen kertymisen, mikäli käyttää liittymää tietokoneyhteytenä.
     
  12. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    näin juuri vaikka jotain muuta täälläkin kiven kovaa väitettiin. ja varmaan tuollaisen laskun jälkeen tulee kilpailutettua datahinnatkin :)
     
  13. Hemsky

    Liittynyt:
    25/8/07
    Viestit:
    4
    Tykkäykset:
    0
    Niin eli sama ongelma täälläkin, ostin juuri kytkypuhelimen ja vaihdoin liittymän Tele Finland --> Sonera ja puhelin tuli tänään postista. Pitääkö minun odottaa, että Sonera aktivoi korttini ja puhelin löytää verkon? Vai miten kannattaa toimia.
     
  14. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Mukana tulleessa kirjeessä on ohjeet kortin aktivoimiseksi.
     
  15. Hemsky

    Liittynyt:
    25/8/07
    Viestit:
    4
    Tykkäykset:
    0
    Kirjeessä lukee, että se olisi heti käytettävissä, mutta verkkoa ei löydy automaattisesti tai manuaalisesti. Kuitenkin vanhan liittymän sim-kortti toimii vanhassa puhelimessa. Soitanko vain asiakaspalveluun ja kyselen sieltä miten homma etenee?
     
  16. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista. Mukana nimittäin pitäisi tulla ohjeet uuden kortin aktivointia varten. Asiakaspalvelu pystyy toki myöskin tekemään aktivoinnin.
     
  17. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    5778
    Tykkäykset:
    165
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Missä Masteri, Siniviiva jne, kai he saavat sen auki?
     
  18. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Kukas löikään jutun taas OT:ksi ja asiattomuuksiin.. samat naamat kesät talvet.
     
  19. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    5778
    Tykkäykset:
    165
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    sanos muuta...
    He tuntuvat tietävän TS: asiat hyvin, osaavat neuvoa oiken nuo asiat. ts osaavat asiansa, ei osaa kaikki......
     
  20. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    782
    Tykkäykset:
    30
    Itselläni ainakin N6131 "ominaisuuksiin" kuuluu että
    puhelin imoittaa toisinaan "Sim-kortti hylätty" ja
    on poistunut verkosta.

    Toisinaan kapula taas ilmoittaa "Puhelimen käyttöä
    on rajoitettu. anna rajoituskoodi" ja on poistunut verkosta.
    Laitteen käyttöopas ei ole moisesta koodista kuullutkaan
    mutta joka kerta auttaa kun vain sammuttaa kapulan
    välillä ja käynnistää uudelleen.

    Tapaan pitää kapulaa päällä yötäpäivä mutta Nokialaiset
    ei tunnu siitä tykkäävän vaan vaativat kerran viikossa
    boottausta ;)