Samsung Galaxy S käyttöohjeita

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Tumppi76, 4/8/10.

1. Tumppi76

Tykkäykset:
    0
    Aloitan uuden ketjun jossa voi kysellä puhelimen käyttöön liittyviä kysymyksiä ja toivottavasti joku osaa niihin vastata.

Itse sain puhelimen pari päivää sitten ja melkosen sekasin oon vielä mut eiköhän tuon käytön opi. Symbiania on haukuttu sekavaksi mutta kyllä tuo Touchwiz:kin on aika sillisalaattia. Jotkut USB asetukset löytyy vasta About phone-valikon takaa josta niitä ei kyllä heti tajua etsiä.

Enivei, muutama kysymys askarruttaa; Sain tehtyä synkkauksen MS Exchangeen ja yhtäkkiä meiliboxissa olikin työviestejä. No, ei muuta kuin estämään muiden kuin kalenterin synkkaus. Kalenteria ei päässyt käyttämään sitten millään vaan aina kysyi jotain google-tiliä jota minulla ei ole. Lopulta perustin sellaisen ja ylläripylläri alkoi kalenteri toimia ja synkata myös nuo Exchangen tiedot. Onneksi tajusin tarkistaa ja samalla oli tullut uusi synkkausprofiili jossa oletuksena synkattiin kaikki tiedot Googlen palvelun kanssa.
    En halua jakaa puhelimen kontakteja enkä edes omia sähköpostejani googlen kanssa. Tää puhelin on aika naimisissa googleen ja voi vain kuvitella mikä määrä ihmisten kontakteja, viestejä ja tapaamisia on googlen hallussa.

Haluan siis säilyttää puhelimen hyvin yksityisenä ja synkata ainoastaan työpaikan outlook-kalenterin sekä oman henkilökohtaisen privaatti sähköpostini (imap). Aika helposti meinaa tietoja lähteä joka suuntaan.

1. Puhelimessa on hienosti "synkronoidaan" ominaisuus mutta missä voi määritellä mitä synkataan ja miten. Esim. Kalenterissa kumpi voittaa jos samaan aikaan on tehty muutos samaan tapahtumaan molemmissa päissä? Symbianilla pystyin määrittämään että kaikki puhelimen tapahtumat oli oletuksena privaatteja ja outlookiin siirtyessäkin ne oli privaatteja. Miten Samsungiin tehdään moinen määritys?

2. Ajattelin käyttää facebook-synkkausta mut yhtäkkiä ruudulle tulikin "synkronoidaan kontaktit" jolloin pistin homman poikki. Eikai tää synkkaus siirrä puhelimen kontakteja feisbuukiin? En halua että sinne tulee kaveriksi hieman ns. privaatteja numeroita. Miten määritellään kenen tiedot haluaa feisbuukista omaan luuriin ja mikä on ns. yhdistävä tekijä jolla facebook-henkilö yhdistetään luurin kontaktiin?

3. Miten ohjelmat sammutetaan? Taustalle jää kaikkea kökköä pyörimään ja koska osa käyttää esim. datayhteyttä niin olis kiva pudottaa ne pois pyörimästä.

4. Miten esim. selain käyttää yhteyksiä eli jos olen kotona ja olen määritellyt wlan-asetukset niin käyttääkö selain automaattisesti wlania? Mitä jos kotona käynnistän ConnectBotin ja otan telnet-yhteyden jonnekin niin käytetäänkö wlania? Osaako puhelin vaihtaa datayhteyden kun poistun kotoa wlanin kantoalueen ulkopuolelle?

5. Puhelin on aika sekava ja sisältää kaikkea sontaa jotka haluaisin pois. Gmailia en tule ikinä käyttämään mut ikoni pyörii sovellusvalikossa siitä huolimatta. Saako sen ilman roottausta pois? Roottaamalla ja puhelinta sörkkimällä en haluaisi kauheesti säätöjä tehdä koska sen jälkeen on ollut ilmeisesti paljon ongelmia kaikenlaisten kies-yhdistämisten ja backuppien kanssa.

6. Löytyiskö jostain hieman vinkkejä miten puhelinta on kustomoitu. Itselle tärkeintä olisi selkeä käyttöliittymä jossa olisi vain niitä palikoita joita itse tarvin. Nyt siellä on liikaa kaikkea ja vaikka väitetään sovelluslistan olevan niin hieno koska on kauniita ikoneja niin aika homma on aina käydä lista läpi ja etsiä missä oikea ikoni on.

2. Joni_R

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA
    Minulla ainakin hakii vain facebookk kaverilistalta puhelinnumerolliset henkilöt puhelimen osoitekirjaan, eikä fb:n tullut mitään lisää...

Android hoitaa pääsääntöisesti itse ohjelmien sammutuksen, kun niitä ei tarvita. Poistu ohjelmista nuolinäppäimellä, niin ne sammuvat. Datayhteyttä ei taida muut paljoa käytellä taustalla, kuin jotkut widgetit ja synkronoinnit. Jos kuitenkin haluat sammutella käsin ohjelmia, niin asetukset->sovellukset->hallitse sovelluksia->menunäppäin->suodatus: käynnissä olevat, tuolta voi ainakin sammutella käsin. Toinen vaihtoehto on taskkillerit, joiden kanssa pitää kuitenkin olla varovainen, ettei sammuttele vääriä ohjelmia. Sitten vielä on nämä uusimmat testi ROMit, joissa on jo samsungin oma taskmanager.

Jos sinulla on wlan päällä ja olet liittänyt sen kotona verkkoon, niin se käyttää silloin wlania. Kantoalueen ulkopuolelle mentäessä vaihtaa 3g:hen automatik.

Googlen käyttis, eli gmail on ja pysyy :)

Itse ainakin järjestin sovellusvalikon kuvakkeet kategorioihin (hupiohjelmat/toimisto/pelit/yms.) ja laitoin ne viidelle eri sivulle niin, että yhdellä sivulla on yhden kategorian ohjelmat.

3. MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    443
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930, 1520
    Mitä se ikoni siellä häiritsee? Ja ilman Googlen tunnuksia et pysty käyttämään markettia joka tapauksessa. Tämä on Google puhelin, joten miksi hankit sellaisen, jos et halua olla missään tekemisissä sen kanssa?
    Itse asiassa se hakee kaikki kontaktit facebookista, jopa ne, joilla ei ole numeroa. Näin ainakin minulla. Kontaktien asetuksista saa kyllä laitettua täpän, että näytetään vain kontaktit, joilla puhelinnumerot.

4. Liitu

Liitu

Tykkäykset:
    4
    Meillä on jo käyttökokemuksetketju.

5. Tumppi76

Tykkäykset:
    0
    Pahoittelen. Meni vähän käyttökokemukseksi kun tarkoitus oli että täällä vois kysyä ongelmista ja saada vastauksia eikä niinkään kertoa omista käyttökokemuksista.

Njooh, google-tilin avasin jotta sain marketin käyttöön. Tuo synkkausongelmakin taisi selvitä eli kalenteriin (puhelimessa) kun tekee tapahtuman niin voi valita mihin kalenteriin sen synkkaa. Oikeestaan eri näppärää. Sähköposteihinhan tulee myös merkintä minkä sähköpostitilin meili se on.

Joni_R:n vinkistä siivosin alkunäkymästä ylimääräiset pois ja tein yhden ns. käynnistysvalikon jonne eniten tarvitsemieni sovellusten ikonit. Sovellus-valikossa saa siis olla jatkossakin vaikka mitä roskaa koska sitä tarvii harvemmin enää käyttää.

Ja google saa toki olla mukana pelissä mutta tässä vaan yritän pitää omat yksityiset tiedot omassa hallussa. Vaikken vainoharhaisesti suhtaudukaan kaikkiin "isovelivalvoo" juttuihin niin esim. sähköpostilla on tullut lähetettyä sellaisiakin viestejä jotka saattaisi esim. työpaikalla vaikeuttaa työoloja. Ei tarvita kuin kerta kun Googlen tilini murretaan ja kohta on kontaktit, viestit ja tapaamiset julkisessa jaossa.

Tähän liittyen; tietääkö joku miten varma tuo puhelimen "suojaus" on. Mikähän olis hyvä salausohjelma Samsungiin?

6. ikaros78

Tykkäykset:
    0
    Osaisikohan joku vastata pariin pikkukysymykseen:
    1. Miten yhteystiedon kuvan saa valittua manuaalisesti galleriasta? Tyhmä ei oikein osaa ;D. Edit. No Nyt tyhmä oppi tämän, joten tämä selvä. Näemmä tuon vasemman alakulman valikkopainikkeen painallus on ylivoimasta eri konteksteissa :D.

2. Saako tekstiviesti-ilmoituksen muutettua niin, ettei viestin alkuosa pompsahtaisi näkyviin vaan ruudun yläosaan ilmestyisi vain pelkkä hillitty kuvake? Nykyinen ilmoitus on vähän liian levoton ainakin näin aluksi.

7. kopolanpoika

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    samsung galaxy s +
    Terve, oon vielä iha n00b täällä ja tällekki kysymykselle ois varmaan ollu otollisempi paikka, mutta menköönsä nyt:

Eli ostin viimeviikolla Galaxy S + puhelimen ja oon törmännyt pariin PIENEEN ongelmaan. Pienempi ongelma on,että Samsung kies ja puhelin ei pelaa yhteen vaikka asetuksissa onkin laitettu Samsung Kies päälle. Tulee vaan aina 'laite ei toimi, kytke uudestaan'

Toinen huomattavasti suurempi ongelma on, että kun kirjottaa pitkän txt viestin (yli 2) ja sen lähettää niin hetken päästä tulee keltainen kolmio, jossa lukee 'viestin lähettäminen epäonnistui'. Vastaanottaja saa viestin, mutta siinä on murto-osa kokonaisuudesta. Mistä tämä voi johtua? Oon noi asetukset räpläilly miljoonaan kertaan, mutta en keksi syytä. Sama ongelma on ilmennyt kahteen erinumeroon viestiä lähetettäessä, eli vastaanottajan puhelin ei voi olla vikana... HELP PLZ.

8. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    99
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Onko puhelimessa asennettuna joku custom rom? Tietty jos ostit uutena niin ei ole, ellet itse asentanut. Muistelisin että jossain customissa oli tuollainen tekstaribugi.

9. apek

apek Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    149
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 2
  10. Osama

Osama Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Pitkät viestit muuttuvat multimediaksi jossain vaiheessa (googlen ominaisuus).
    Olisiko näin ettei multimediaviestit toimi?

11. Reuski

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung galaxy S
    Puhelimen alareunassa kuuluisi olla kolme pikavalintaa: Puhelin, sovellukset ja viestit. Poikani pelaili jonkin aikaa puhelimellani ja sai jollain poistettua puhelin ja viestit pikavalinta-näppäimet. Millä saisin ne takaisin?

12. Don MC

Don MC Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    Xperia Z2, Saunis
    Mene ohjelmavalikkoon. Paina pitkään puhelinkuvaketta ja pudota se sitten työpöydän alapalkkiin.

Jaa tämä sivu