Samsung Galaxy S ja todella kiusallinen ohjelmisto vika

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja psxgamer, 27/7/10.

1. psxgamer

psxgamer

Tykkäykset:
    15
    Mainitsin tästä Galaxy S:ssä minun kohdalle osuneesta kiusallisesta ongelmasta jo käyttökokemukset ketjusta. Puhelimessa ei siis enää toimi Kies-moodi USB-tilassa lainkaan. Video joka näyttää ongelman selvemmin kuin sanat:

http://www.youtube.com/watch?v=vXTG6gmc9sI

Mikä hassuinta, USB-kaapelilla kyllä massamuisti tila toimii aivan täydellisesti, eli jonkinlainen ohjelmistovika on kyseessä. Tähän mennessä olen koittanut mm. seuraavaa:

- Boottailtu puhelinta, otettu akkua irti, kaikki kortitkin irti.
    - Kokeiltu kolmella eri PC:llä
    - Kokeiltu kahdella eri Galaxy S micro-USB kaapelilla
    - Resetoitu puhelin täysin alkuasetuksiin

Mikään ei ole auttanut. Onko tähän mitään jekkua enää, vai onko puhelin vai vietävä huoltoon kuukaudeksi-kahdeksi jäähtymään?
  2. load_tku

load_tku

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG Nexus 5 (Saunalahti+MegaData)
    Oletko koittanut asetukset-tietoja puhelimesta-USB-asetukset tuolla muutella mitään eli onko Samsung Kies valittuna?

Eikä ole muistikorttia puhelimessa jos viallinen voi tökkiä.

Muista myös ilmoituspalkki ylhäällä vedä alas ja valitse.

En muuta osaa kyllä neuvoa täällä toiminut Kies hyvin 64bit win 7 kanssa.
  3. psxgamer

psxgamer

Tykkäykset:
    15
    Asetukset kohdassa on, että kysy puhelimen kytkettäessä. Tällöin valitsen Kiesin, mediatoistimen, massamuistin jne. Kokeilin toki myös niin, että Kies on puhelimen oletusvalinta.

Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Kokeilin ilman micro-SD korttiakin.

Tätähän ei tehdä Kies-tilassa, muissa tiloissa, kuten massamuisti-tilassa kylläkin.
  4. psxgamer

psxgamer

Tykkäykset:
    15
    Sainpas ratkaistua ongelman! En tosin täysin tiedä miten...

Googletin ja XDA-foorumeilla ratkaisu taas oli:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7149931

En näytä todellakaan olevan ainut joka tästä kärsii, tälläkään foorumilla. Ongelma on siis ilmeisesti liian pitkät tiedostopäätteet ovat ongelma, viesti #9 tuossa ketjussa. Siis puhelimen tehdaspalautuksenkaan jälkeen homma ei toimi, sillä Samsungin file manager näytti, että ohjelmien kuten Dropboxin ja Skyfiren kansiot ovat yhä paikoillaan. Skyfirea tuolla on lähinnä epäilty syylliseksi, mutta mahdotonta sitä on normikäyttäjän tietää.
  5. hilzi

hilzi

Tykkäykset:
    0
    Itsellänikin oli ongelmia Kies'in ja ylipäätään USB yhteyden kanssa. Käytössä XP SP3 ja uusin Kies, Galaxy S, normi firmis. Onglema ratkesi periaatteessa USB laitteen asennuslogiikkaa noudattamalla.
    1. USB piuha irti, Galaxy sammuksiin
    2. Asenna ohjelma (Kies)
    3. Jätä ohjelma käyntiin PC'lle, laita USB piuha kiinni
    4. Käynnistä Galaxy, valitse Kies moodi (mulla oli asetuksissa valmiiksi valittuna kysy USB moodi)
    5. Tadaa, XP tunnistaa uuden USB laitteen ja asentaa ajurit
    6. Kies löytää Galaxyn ja kaikki pelaa...

Paremmat ohjeet sais olla manuaalissa tai Kies'in ohjeissa... on niin yleinen käyttäjäongelma...
  6. 12Tuula

12Tuula

Tykkäykset:
    0
    Juuri näin.
    Olen käyttänyt Samsung Kies asetusta ja kaikki pelannut hyvin.
    Ennen kaapelin irroittamista olen painanut koti painiketta, mika sammuttaa USB yhteyden oikein. Tämän jälkeen olen vasta irroittanut kaapelin. Hetki sitten siirsin 44 kuvaa puhelimesta tietokoneelle - aikaa meni alle minuutti.
  7. hilzi

hilzi

Tykkäykset:
    0
    Vielä Kiesistä...

Muistakaa käytää samaa fyysistä USB porttia, muuten joutunee tekemään edellämainitun operaation uudestaan (samoin kuin muilla USB laitteilla...)
  8. Hartsa

Hartsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    Kies'stä näyttää tulleen uusi päivitetty versio: 1.5.1.10074.2.
    Löytyy toistaiseksi ilmeisesti vain päivittämällä Kiesin kautta.
  9. rolsen

rolsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo oli ladattavissa jo eilen Sampan sivuilta.
  10. Hartsa

Hartsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    Ainakin tällä hetkellä downloadcenter.samsung.com tarjoaa versiota: Kies_1.5.1.10071_32.exe (02.08.2010 15:00). Suomen sivuilta puuttuu edelleen julkaisupäivämäärä, joka tuolle versiolle on: Jul.02.2010.
    Näyttää myös www.samsung-firmwares.com tarjoavan samaa versiota.

Miltä sivulta löytyy Kies_1.5.1.10074_2.exe? Downloadaisin mielelläni. Tässä versiossa tiedostopäivämäärät ovat useimmiten 26.07.2010 tai 28.07.2010.
  11. rolsen

rolsen

Tykkäykset:
    0
  12. Hartsa

Hartsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    Totta, 5MB:n linjalla tuo otti 2,5 h. Thanks, taas yksi mahdollinen latauspaikka, täytyy pistää ylös.
  13. AILD

AILD

Tykkäykset:
    0
    itellä ei toimi kies mitenkään päin!! ei yhdistä kiessiin ollenkaan, massamuisti tilassa kies aukee, mutta tulee teksti ettei voi käyttää ja sanoo vaan et reconnect, kerran tietsa löysi puhelimen ja asensi ajurit, mutta puhelimen muistiin ei pääse käsiksi mistään, nyt ku oon yrittänyt kytkeä puhelinta tietsaan, niin windows sanoo et laitevirhe tai joku eikä pysty asentamaan ajureita. onkohan nyt puhelimessakin vikaa kiessin lisäksi? oon koittanut kaiken mitä on ehdotettu eikä tää paska toimi yhtään, uusin kieski on asennettu, eikä mitään apua. ja mitä tos yhdessä youtuben videossa katoin niin tuleeko teillä muilla toi iso usb liittimen kuva puhelimen näyttöön kun yhdistätte puhelimen tietsaan? mulla ei ainakaan tollasta ikkunaa aukee. pitää koittaa vielä poistaa koko kies ja yhdistää sitte puhelin koneeseen, pääseekö silläkään muistiin käsiksi. vähä epäilen ku ei asenna ajureita ku pukkaa virhe ilmotusta.
  14. psxgamer

psxgamer

Tykkäykset:
    15
    Itse olen niin kyrsiintynyt Kiesiin, että jos seuraava Samsungin puhelin jota harkitsen ei tue OTA-päivityksiä, niin jätän koko luurin hankkimatta. Aivan uskomattoman kömpelö softa.

Asensin uusimman päivityksen joka ei korjannut mitään. Olen sitten poistellut ja asennellut uudestaan softaa vähän väliä ja ainut keino, jolla olen saanut puhelimen yhdistettyä PC:hen on seuraava:

1) Käynnistä Kies ja paina vasemmalta ylhäältä Driver Recovery -kohtaa
    2) Odota kun Kies suorittaa palautuksen ja sammuta Kies
    3) Yhdistä puhelin ja odota kun Windows asentaa MTP-ajurit
    4) Windowsin pitäisi tunnistaa puhelin ja näyttää puhelimen tietoihin pääsee käsiksi resurssienhallinnastakin
    5) Käynnistä Kies ja yhteys toimii automaattisesti

Tämä opeeraatio pitää suorittaa melkein aina kun Kiesiin puhelimen haluaa yhdistää! En tiedä onko puhelimen vai PC:n boottaaminen, mutta jompi kumpi kuseksii homman ja sama on suoritettava uudestaan.
  15. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    346
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1520
    Saattaa riippua minkä puhelimen seuraavaksi ostat, mutta näyttää siltä, että Samsung on menossa siihen suuntaan, että OTA päivitykset tulevat jatkossa mahdolliseksi uusiinkin tuleviin malleihin. OTA päivitys mahdollisuus on tulossa Android 2.2 versiossa ainakin Galaxy S:lle ja huhujen mukaan OTA päivitys on tulossa jatkossa myös Badalle.

Mua ihmetyttää tossa KIESissä yksi asia. Latasin samsung-firmwaresista uusimman kiesin ja varmistin että se todella oli uusin, kun se käynnistyi. Mutta kun olin buutannut koneen uudelleen, oli taas vanha versio käytössä...WTF??? Siis vaikka poistin vanhan ja asensin uuden, niin vanha tuli aina uudestaan takaisin. Mystistä... Noh itse en kiesiä käytä, mutta halusin kokeilla ja ladata uusimman version koneelle. Sinäänsä, kun se ei mitään itseäni haittaakaan, että kies on koneella ja flashauksessa suositellaan, että uusin kies on asennettuna ajureiden takia.
  16. psxgamer

psxgamer

Tykkäykset:
    15
    Jep tiesin, että OTA-päivitys ominaisuus tulee 2.2:n mukana, mutta kukaan tuskin tietää tarkoittaako tämä Android päivityksiä vai myös puhelimen valmistajan omia firmispäivityksiä?
  17. basic78

basic78

Tykkäykset:
    11
    Itse kokeilin kans tuota,mut mulla ei asenna edes niitä ajureita onnistuneesti.Puhelimen näyttö alkaa heti vilkkumaan kun piuhan laittaa kiinni tuossa 3)kohdassa.

Miten kummassa tähän luuriin saa seuraavan 2.2 päivityksen jos tota kiesiä ei saa pelaamaan?Massamuistina kyllä toimii erinomaisesti.
  18. PasiM

PasiM

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Olipahan itsellänikin tuo samainen vika, mutta onneksi korjaantui kun poistin skyfiren ja sen latauskansion omista tiedostoista. Oli jäänyt vielä sinne vaikka oli poistettu asennus sovellusten hallinnasta.
  19. Arde

Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Jep, homma korjaantui kun siirsin Soundhoundin fileet missä pitkät tiedostopäätteet pc:lle ja VIELÄ My Backupin tekemät ilmeisesti Soundhoundin väliaikaistiedostot pois, eli ongelma on VAIN liian pitkissä tiedostopäätteissä.
  20. basic78

basic78

Tykkäykset:
    11
    Mistä tollaset Soundhoundin fileet löytyy??

Jaa tämä sivu