operaattori unohti lähettää muistutuslaskun,liittymä poikki.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Ihokas, 30/7/04.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    korjasin sen saunalahden operaattoriksi, eiköhän niillä ole
    negatiivista julkisuutta muutenkin jo tarpeeksi. :)


    eli kesäkuun lasku unohtui maksaa, mutta
    eipä siitä tullut saunalahdelta mitään muistutusta
    uudemman heinäkuun puh.laskun yhteydessä.

    kysymys kuuluukin... voiko liittymän katkaista
    maksamattomien laskujen (laskun) takia
    jos firma ei itse muista lähettää muistutuslaskua ?

    lasku oli noin 60 euroa eli ei ylitsepääsemättömästä summasta kyse.
    mullehan tulee kuluja tuosta liittymän katkaisusta kun se
    pitää avata uudelleen jne.

    viikon oli puhelin mykkänä (ja on edelleenkin), luulin itse että sim-kortti oli delannut.

    tämä koko soppa vielä möyhentyy sillä että olen itse ollut heinäkuun
    puolenväliin saakka saksassa ja laskujen maksu on ollut tyttökaverin hoidossa.

    tarkistin juuri laskupinkasta asian ja viimeisimmän sauniksen laskun
    mukana ei ole mitään mainintaa avoimista laskuista kesäkuulta.

    lisäksi ei tullut mitään tekstarimuistutuksia, joita ainakin sauniksella
    on muuten tapana lähetellä jos vaikkapa kuukausihinnat muuttuu tms.

    en tiiä miten ihmiset täällä laskunsa maksaa, mutta itse luotan
    yleensä siihen mitä postiluukusta tipahtaa (eli ei esim. oma.saunalahti.fi tiedot...).


    - jukkis -

  2. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    joopajoo..

    nyt ne väittää että 06.07.2004 on lähetetty maksukehoitus, jollaista itse en kyllä ole löytänyt. kolusin juuri eilen kaiken maailman paperikansiot läpi muista syistä.

    ilmeisesti asiakas on aina väärässä.

  3. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1468
    Tykkäykset:
    0
    Operaattori saa katkaista liittymän mikäli maksamattomia laskuja on yli 50 euroa. Kuitenkin se ihmetyttää, kun operaattori väittää että kesäkuulta ei ole avoimia laskuja, mutta silti siitä lähetetään karhu. Ainakin yleisesti karhun päiväyksestä kahden viikon kuluttua voi operaattori sulkea liittymän. Hyvään tapaan kuisi tähän lisätä muutama päivä ehkä viikko laskun perille toimittamiseen. Kuitenkaan operaattori ei ole velvoitettu ilmoittamaan asiakkaalle tekstiviestillä maksamattomasta laskusta.
    Nyt olisi hyvä selvittää onko kesäkuussa maksettu Saunalahdelle, jos on niin millä viitteellä ja milloin. Samoin kannattaa selvittää onko Saunalahti lähettänyt laskua sinulle ja minne se on kadonnut lähetyksen myötä, posti jakanut väärin tai virhe kuorituksessa. Kuorituksen virhe lienee pieni, mutta eräs täällä olija on ilmoittanut että hän oli saanut oman laskunsa mukana errän toisen laskun. Myöskin kuorituksen virhettä lisännee se, että tuolloin toimitettiin asiakkaille asiakastiedote ensimmäistä kertaa, mutta sitä en saannut, mutta lasku kyllä tuli. Alustavasti vaikuttaa siltä että asiakastiedotetta ei lähetetty 8.6. päivätyille laskuille.

  4. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    joo, nyt asiakaspalvelusta tuli tällainen vastaus :

    "Hei!

    Jos lasku jää maksamatta, lähetetään siitä erillinen maksukehotus.
    Maksamattoman laskun tiedot eivät siirry seuraavaan laskuun, eikä
    maksamattomasta laskusta tule mainintaa uuteen laskuun."

    tuo tieto ei kyllä mielestäni pidä paikkaansa. ainakin radiolinjan
    laskuissa oli viimeisessä laskussa huomioitu myös aikaisemmat
    avoimet laskut.

    eihän siinä olisi mitään järkeä että saunalahti ei viimeisimmässä
    laskussa huomioisi aikaisempi avoimia laskuja.

    alkaa haiskahtamaan siltä että ovat tehneet omassa päässään
    jonkin töppäyksen jota nyt alettiin paikkailemaan (valheilla).


    se nyt selvää että operaattori meni vaihtoon tässä kämmäilyssä.

    ainakin olisi ollut fiksua muistuttaa tekstarilla että ovat sulkemassa
    liittymän maksamattomien laskujen takia. siis ei ole velvoitettu
    ilmoittamaan, mutta joo...


    siis mistä asiakastiedotteesta puhut ?

  5. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    pitäiskö sanoa liittymä irti ?

    mieli kyllä tekisi.

    oli tuossa taannoin semmoinen sotku sen saunalahden adsl:n kanssa.

    tuntuu että melkein kuukausittain tulee harmaita hiuksia tuosta firmasta.


    onko mittään vaihtoehtoja jos haluaa halpoja puheluita ja suhteellisen luotettavan palvelun ?

    ---

    itse asiassa totesin tilanteen aika koomiseksi.

    en ehtinyt olla edes 2 viikkoa suomen kamaralla kun pitää alkaa saunalahden asiakaspalvelun kanssa kinastelemaan kuka on lähetellyt mitäkin laskuja ja milloin... hoohhhhoooohoohooo....

    onneksi tuo puhelin on ja pysyy kiinni, saapi ainakin rauhassa viettää lomaa. hah!

  6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4918
    Tykkäykset:
    5
    Kolumbus.

  7. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Vaikka Suomen Posti on yksi maailman luotettavimmista ja parhaiten toimivista postilaitoksista, on mahdollista, että se on jäänyt jonnekin eikä ole tullut perille. Eli tässä astuu taas yksi tekijä peliin.

    Nimimerkki: odottaa neljättä viikkoa (ilmeisesti turhaan) erästä asiakaspalautusta.

  8. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    oukkidoukkis.

    pitääpä katsoa lähin jälleenmyyjä ja hakea maanantaina uusi liittymä... niin ei ole ihan eristyksissä täällä urbaanissa city-ympäristössä (eli suomen turus). :)


    ilmeisesti sauniksen laskut pitää maksaa ensin alta pois jos haluaa säilyttää vanhan numeron ts. irtisanoa vanhan liittymän ja suorittaa numeronsiirron.

  9. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Eipä Kolumbuksella jälleenmyyjiä ole, eli netistä tarvii liittymä tilata.

  10. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    ja sitä joutuu odottamaan viikkokaupalla ?

    siinä tapauksessa antaa sitten olla.

    mieluummin ottaisin sellaisen liittymän että ongelmatapauksessa
    voi kävellä asiakaspalveluun, jos suinkin mahdollista.

  11. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Tuohon vastaus löytyy kyseisen operaattorin toimitusehdoista. Itselläni taisi tulla kolmessa päivässä aikoinaan ja neljässä alko toimimaan.

  12. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    ok.

    ainakin noitten ulkomaanpuheluitten osalta kolumbus vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. selkeä hinnoittelu.

  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42690
    Tykkäykset:
    364
    Jotkin firmat laskuttaa niin että erääntyneet laskut näkyy uudessakin laskussa, mutta ei ole mitenkään yleinen käytäntö.

    Firman ongelma on toimittaa laskut, asiakkaan pitää huolehtia että laskutus osoite on oikea.

    Asiakas tietää laskutus jaksotuksen ja toki hänen pitää kysellä perään jos laskua ei näy.

    Muistutus lähetetään sitä varten että jos oikea laskua ei olekkaan jostain syystä muistettu maksaa, tai on järjestelmiin väärin kirjautunut, tai lasku kadonnut jne.

    Jollei mitään yleistä huomautus laskujen katoamista ole tapahtunut niin toiminta on ollut ilmeisesti toimitus ehtojen mukaista, eikä siitä mitään mutistavaa.

    Jos muistutusta ei ole tullut, niin asiakkaan siitä muistutus maksua mielestäni tarvitse maksaa.

    Lasku voi kadota toki monesta syystä, mennyt väärään laatikkoon, laskua ei ole koskaan postitettu, eli tulostus vaiheessa kadonnut, tai muussa postitus toiminnassa lähettäjällä kadonnut. Postillakkin joskus katoaa, kesä ja kesätyöntekijät toki lisäävät riskiä.

  14. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    niin... laskutusosoite on ollut oikein.

    saunis väittää että 6.7.2004 on lähetetty muistutuslasku,
    tällaista laskua en ole löytänyt mistään.

    tämä on sitä samaa vanhaa paskanvääntöä,
    operaattorihan voi väittää ihan mitä haluaa että
    heidän tietojärjestelmän mukaan plaa-plaa...

    minä en niitä asioita pysty tarkistamaan,
    samaten kun en voi oikeaksi todistaa että
    jotain laskua ei ole ikinä tullutkaan.

    mistä sitä tietää vaikka olen sen laskun repinyt ja roskiin heittänyt eli
    eihän sitä asiaa oikeaksi tiedä kukaan muu kuin minä.


    kuka todistaa ja mitäkin ?

    tämmöinen kädenvääntö on oikeasti ihan vi****sta.

    asiakas on aika heikoilla ja maksaa lopulta viulut.

  15. Karhu

    Liittynyt:
    26/8/03
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0

    En todellakkan usko Ihokkaan kertomusta tapahtuneesta. Liian paljon epäselvyyksiä hänen puoleltaan.

    Eikö tyttöystävä maksanut laskua? Miksi ei? Voi, voi.
    Miksi et tarkistanut, että tarvittavat maksut on todella maksettu.

    Voiko kertoa tarkat päivämäärät?
    Milloin ko. laskun eräpäivä oli.
    Milloin lähdit ulkomaille?
    Minä päivänä puhelin suljettiin?

    Ensin tulee lasku, sitten huomautuslasku ja vielä perintätoimistolta lasku.

    Kiesus sentään... aina näitä ulkomaillaolijoita ja postinsa hävittäneitä tapaa netissä.

  16. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    puhelin suljettiin ihan oikeaoppisesti muistutuslaskun lähettämispvm:n (6.7) jälkeen eli se 2 viikkoa (22.7).

    ongelma tässä nyt on että tuosta kesäkuun laskusta ei muistutuksia ole postilaatikosta tipahdellut. kaikki päivämäärät on tiedossa.


    hyvä karhu.

    mahdatko pitää minua niin tyhmänä että jättäisin laskut roikkumaan,
    odotan että liittymä suljetaan ja sitten maksaisin kiltisti kaikki laskut ?

    voi herranen aika... saanen kysyä, mitä järkeä siinä olisi ?

    kuulostaa jonkin masokistin touhulta.

    "jätetään laskut maksamatta, että saan sitten maksaa vielä enemmän"

  17. Ihokas

    Liittynyt:
    27/4/03
    Viestit:
    172
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    kaikilla ei raha pursua perstaskusta. toisinaan joutuu odottamaan

    viikon tai kaksi että saa laskut maksettua.


    v*** se sulle kuuluu miksi laskua ei ole heti maksettu ?

    Sensuuri iski -veppis

  18. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    5507
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    karhulla on varmaan perseessä leima "SPONSORED BY SAUNAPAHVI"

  19. Karhu

    Liittynyt:
    26/8/03
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0
    Tottakai kuuluu. Mitäs levitteles juttujasi julkisesti.
    Jos tyttöystävälläsi ei ollut rahaa suoritaa kyseistä maksua, niin tuskin se sauniksen vika on. Tai minkään muunkaan operaattorin.

    Tyttöystäväsi olisi voinut soittaa sauniksen asiakaspalveluun ja sopia uuden maksupäivän. Olithan valtuuttanut hänet laskusi hoitamaan.

  20. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9112
    Tykkäykset:
    75
    Yritetääs nyt rauhoittua puolin ja toisin.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä sivu