Nokia Lumia 920 ongelmat/ratkaisut

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja eddyyy, 6/12/12.

1. eddyyy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia lumia 920
    Mulla siis ongelma tuon Lumia 920 kanssa, tuli joku päivitys tuossa viikko sitten jonka jälkeen en ole soittaessa puhelun tai vastattaessa puheluun ole pystynyt käyttämään näyttöä lainkaan. Eli heittää näytön kokonaan pois päältä eikä sitä saa päälle ennenkuin toinen on lopettanut puhelun ja lopputuuttaukset tuutannut. Jos joku ei vastaa niin se tuuttaa sit hamaan tulevaisuuteen asti ja jättää vastaajiin monen minuutin mittaisia viestejä kun en saa lopetettua puhelua.. Onkos tää nyt iha ongelma tossa itse kapulassa vai vaan joku ohjelmistobugi jonka sais jollain tavalla fiksattua?

2. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    563
    Puhelinmalli:
    Niit on niiiiin monta ollunna.
    Onko resetit jo kokeiltu, jopa se ns. Hard resettikin? Jos on ja eivät auttaneet, niin sitten luuri huoltoon.

3. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1810
    Puhelinmalli:
    5S
    Mulla oli ihan samaa ongelmaa ja se hävisi itsekseen. Luurista on takuuvaihto jo sovittuna, mutta voipi olla, että saa jättää väliin. Toisaalta näyttö ei ole ihan kunnolla paikallaan ja kuori natisee(nämä taitavat liittyä toisiinsa) ja tätä ei kai voi korjata muulla kuin kuoren/näytön vaihdolla. Pitääpä miettiä vielä kunhan jälleenmyyjä saa lisää puhelimia varastoon.

4. pojo

Tykkäykset:
    7
    Tähänkös loppui minun kuherrusaika.. :) Koitin näet huvikseni yhdistää bluetoothia ja puhelin ei löydä Nokian omaa handfreetä (BH-101), eikä myöskään tietokonettani. Lukee vain haetaan...haetaan...
    Soft reset kokeiltu. Näinhän ei varmaan pitäisi olla, ei siis yleinen tunnettu vika?
    Edit: Sain yhteyden N8:iin, joten johonkin tuo yhdistää. Mutta ikinä ei ole ennen ollut puhelinta, joka ei olisi saanut yhteyttä tietokoneeseen (rMBP tässä tapauksessa). Ja luulisi, että pitäisihän tuon nyt tuollaisen perus handsfreenkin löytää. Huoltoon, vaihtoon vai mäkeen?

5. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1810
    Puhelinmalli:
    5S
    [del]Samaa ongelmaa mullakin handsfreen kanssa. Autossa tuollainen Jabran aurinkolippaan kiinnitettävä kaiutin/mikrofoni, johon Lumia 800 yhdisti luotettavasti ja tämä ei löydä mitään.[/del]

edit. Käyttöohjeet ovat toisinaan ihan käteviä. ;)

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    1132
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Ja käynnistit HF:n painamalla sitä sen namiskaa ainakin sen 8 sekuntia?

7. tonz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    66
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Työkaveri oli joutunut vaihtamaan lutikan kun ei 920 tue ihan kaikkia bt-laitteita. Gigantissa oli ollut ihan exceli että mikä pelaa ja mikä ei.
    En nyt muista kumpi lista oli lyhyempi...

8. ovajuh

Tykkäykset:
    0
    Ongelmana Marketplace

Mikähän mättää kun uusi puhelin ei pääse Marketplaceen?
    Ilmoittaa vaan lataavansa.

9. nakkifakiiri

Tykkäykset:
    0
    Näppäimistö varsin ärsyttävä kun vaakana kirjoittaa. Vasempaan reunaan jää roimasti tilaa jonka vois hyödyntää ja näin saataisiin suuremmat näppäimet.
    Toinen on kakaotalk kun sekoilee välillä miten sattuu ja kadottaa keskustelut. Tämä tosin sovelluksen vika eikä itse puhelimen.

10. Coypu

Coypu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930, Lumia 2520 ja SGT 7.7
    nollasitko tuon kuulokkeen. Saattaa olla ettei Se kykene hyväksymään useampia laitteita pariksi.

11. pojo

Tykkäykset:
    7
    On tuota tullut käytettyä jo useita vuosia, jotta kyllä näin tein :)

Juu. Kaikkiin perheen muihin puhelimiin tuo yhdistyy käden käänteessä. EDIT: Ehkäpä tässä voi tietysti olla syy, jos kokeilin tuota 920:stä viimeisenä ja HF:n tilit meni täyteen. Täytyy testata tätä myöhemmin kun ehdin. Kiitos vinkistä!

Pitäisihän tän puhelimen kuitenkin osata yhdistää tietokoneeseen. Huomasin myös, että kun laitan bluetoothin päälle, lähtee akku hupenemaan todella hyvää vauhtia. Ilmeisesti tuo epätoivoinen haku kuluttaa todella paljon virtaa. Se teki tuollaisen montun akkugrafiikkaan. Hassua, että prosentit nousi tuon jälkeen. No tämä ei ole nyt se pääongelma, vaan se ettei bluetooth toimi kuin N8:n kanssa.

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/attachment.php?attachmentid=10213&stc=1&d=1354870206

EDIT2:
    Hienoa ja erittäin hienoa olla väärässä. Sain yhteyden tietokoneeseen. Irto näppis ja bluetooth trackpad estivät yhteyden mäkkiin. Kun otin ne pois käytöstä, löytyi puhelin heti. Ehkäpä saan vielä tuon HF:nkin toimimaan resetin ja ensiyhdistyksen avulla. Mahtavaa.. tekis taas töitä.

Liitetyt tiedostot:

12. ironmike

Tykkäykset:
    0
    Jep sama homma oli mulla ton jabran 3030 "dogtagin" kanssa,joutui turvautumaan manuskaan
    pakko myöntää,kun ei meinannut millään pariutua.Nyt toimii pirun hyvin tämä sama laite pätki edellisen
    androidin kanssa,mut tämän 920:sen kanssa toimii loistavasti ei pätki lainkaan ja saa yhteyden
    todella nopeasti.

13. eddyyy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia lumia 920
    On kokeiltu ja samoin kun Axefieldillä se hävisi ittekseen eilen illalla kun olin laittanut nokialle jo palautetta ja koitin näyttää kaverilleni vikaa niin eipäs ollut enää ongelmia.. Toivottavasti ei tule takaisin..

14. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1810
    Puhelinmalli:
    5S
    Mulla tänään taas samaa oireilua. Pakkohan tuon on olla rautavika, koska enempää juttua ei ole.

15. godsmack

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy sIII
    Kertokaapa toimiiko muilla Facebook moitteettomasti? Tuleeko minkäänlaista ilmoitusta muilla puhelimeen, kun joku lähettää chat viestiä facebookissa teille??? Ja lisäksi, käytättekö facebookin omaa ladattavaa sovellusta, vai tätä mikä tässä puhelimessa on valmiiksi, (missä näkyy online kaikki facebook kaverit, minä -osio..) ??

Mä käyttäsin mielellään paljon facebookkia puhelimella, mutta en oikein nyt handlaa tota. Vai onko se vaan ihan buginen p*ska.
    Ois se nyt hyvä joku ilmoitus saada jos joku kirjoittaa fb chatissa mulle. FB omalla sovelluksella pitää käydä katsomassa onko joku kirjoittanut, ja tämä nokian oma viesti osio ei edes päivitä fb keskusteluja ajan tasalle (pitää käydä tietokoneelta katsomassa uusimmat fb chat viestit)

Ylipäätään, miten helkutissa mä käytän facebookkia sujuvasti lumia 920:lla?? :D

Kiitokset vastauksista jos joku viittii nähdä vaivaa ja erityisesti tietyy jonkunlaisen vastauksen mun kysymyksiin :D

16. jtnevala

Tykkäykset:
    1
    Itselläni oli Lumia 800 puhelimessa samanlainen ongelma kun laitoin näytön suojakalvon ja se peitti etäisyysanturin...

17. JPHeikkinen

Tykkäykset:
    1
    Samaa vikaa oli omassa puhelimessa eilen. En ikävä kyllä osaa sanoa mistä se johtuu. Sammutin puhelimen ja käynnistin sen uudestaan, mikä tuntui auttavan. Voisiko olla, että kirjautuminen fb-chattiin esim. selaimesta sotkee jotenkin viestit -sovelluksen. Tai sitten kirjautuminen messengeriin jostain muualta.

18. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    96
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Toimii hyvin, käytän vain intergroitua fb:tä, päivittäin (poistin testaamani fb appsit) ... joskin et voi kommunikoida kännykällä ja tietokoneella yhtäaikaa (aiheuttaa viestien tulon loppumisen kännykälle - viestit alkaa tulemaan taas jos käytät kännykkää tai suljet viestit appsin) - tästä on keskusteltu täällä aikaisemmin ... huom. varmista että olet online tilassa kännykällä omasta tiilestäsi (itse olen online tilassa 24/7 ja kaikki viestit tulee perille em. poikkeusta lukuunottamatta) ... en myöskään odota että fb chatti hakisi koko viestihistorian kännykälle (ainoastaan sillä lähettämäni ja vastaanottamani viestit) ... toivottavasti tästä on sulle jotain apua :)

19. Guse

Guse

Tykkäykset:
    23
    Verkko+ ja lisätietoja päivitys manuaalisti

Ne jotka eivät ole saaneet päivityksiä, voivat skannata suoraan tästä QR-koodin.

Linkki vie suoraan kauppaan ja valitse sitten asenna, jonka jälkeen päivitykset pitäisi tulla automaattisesti, joillakin homma ei ole toiminut ilman näiden latausta.

Liitetyt tiedostot:

20. samiib

Tykkäykset:
    0
    Tein tuon homman, mutta ei silti päivity. Verkko+ näyttäisi minulla tällaista. Viimeisin päivitys 23.11.2012.

Edit: Muutenkin tuo verkko+ on minulla aivan erinäköinen, mitä tuossa storessa näkyvissä kuvissa.

Jaa tämä sivu