Nokia Lumia 800/900 - ongelmat, ratkaisut ja vinkit + tyhmiä kysymyksiä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja erh4be, 10/9/12.

1. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    näille puhelimille ei löytynyt ongelmat & vinkit ketjua, joten tässäpä sellainen! tänne vaan kaikki kysymykset ja kokemukset kyseisiin laitteisiin liittyvistä ongelmista.

mulla on ysisatasessa koko ajan akkuikonin vieressä gps/paikannus/sijainti ikoni, vaikka olen asetuksista ottanut sijainnin pois päältä. miksi se ikoni on tuossa?

2. Lagaaja

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 920
    Jaa, no kokeillaanpa tätä uutta ketjua.

Mulla kasisatanen lopetti kaikkien kuulokelaitteiden tunnistamisen kesken Nokia TV:n katselua. Soittaa vaan kajarista, ei reagoi mihinkään audio jackiin työnnettävään. Boottailin, käytin sim-korttia ulkona ja poistin jopa Nokia TVnkin, tuloksetta. Ensi viikolla lähteee huoltoon, saa nähä kertovatko mistä johtui..

3. Guse

Guse

Tykkäykset:
    24
    Molemmilla malleilla on ulkomailla muutamissa vierailuverkoissa ongelmia datayhteyden kanssa. Olisi hyvä saada eri operaattoreita koskevia ratkaisuja ja vinkkejä.

Itse olen monesti joutunut pakottamaan verkkovalinnan manuaaliksi ja ratkaissut ongelman. Soneran ja Elisan liittymät käyttäytyvät eri tavalla eri maissa. Elisassa ongelmia Pohjoismaissa. Soneralla Saksassa.

4. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    mulla ei ole ulkomaiden verkoista mittään omakohtaisia kokemuksia, mutta suomenpuolella oon huomannu että telefinland toimii paremmin ku saunis. sauniksen datayhteys tökkii pahasti mulla ysisatasessa..

5. Mika1

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Lumia 800
    Miten tämä ketju nyt sitten poikkeaa noista käyttökokemus ketjuista? Akku ongelmista taas ei ilmeisesti voi täällä keskustella koska ne on jo ennestään pirstottu omaksi ketjukseen. Mutta jos tämmöinen nyt on tarpeellinen, niin miksei 610 ja 710 ole mukana eli ketju olisi Nokian WP7.x laitteille?

6. Kiikkala Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    Lumia 900 & N9
    Saunalahti katkaisee datayhteydet joissain paikoissa, jos verkkovierailut estettynä. Verkkovierailut sallittuna en ole huomannut datan katkeilua. Esimerkki viikonlopulta: Navigaattori päälle lähtiessä Vantaalta = Ei varoituksia. Navigaattori päälle Sipoon korvessa ja varoitus: "laite on vierasverkossa. Tiedonsiirto voi päläpäläpälä.." Eli jostain syystä laite ei joillain alueilla tajua, että Saunalahti = Elisa, kun taas usemmilla alueilla tajuaa. Ts. jos Saunalahdella haluaa luotettavan ja katkeilemattoman datayhteyden, niin verkkovierailut aina asetuksella 'sallittu'.

1 henkilö tykkää tästä
  7. antsap

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 800
    Semmonen asia on mietityttänyt, että kun yritän arvostella marketplacesta ladattuja sovelluksia niin arvostelut eivät koskaan näytä menevän perille. Eli laitan sovellukselle tähtiä 1-5 + jotain sanallista arviota ja sitten "lähetä" niin näyttäisi että lähti, mutta ei koskaan tule näkyviin. Mikähän tuohon voi vaikuttaa?

Kyseessä nyt ei ole mikään iso ongelma, mutta olis joskus mukava heittää arvostelu kenttään kehuja tai kehitysehdotuksia.
    Käytössä Lumia 800.

8. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    827
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Tulee se näkyviin, siin on vaan viive.

9. Tyridium

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Useita
    Livetilejen päivitys lakkasi toimimasta. Lisäksi Ampparit-sovellus ei suostu näyttämään linkkejä, sanoo että "lataus keskeytyi virheeseen. yritä hetken kuluttua uudestaan."

Muutoin puhelin toimii täysin ok. Olen poistanut tilet etusivulta ja laittanut uudelleen, käyttänyt puhelinta offline-tilassa, bootannut... Ei ole mikään auttanut.

10. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    boottasitko 'akunirroitusbootilla'?

11. Tyridium

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Useita
    En. Mutta nyt boottasin uudelleen, annoin olla minuutin pimeänä, käynnistin ja kaikki lähti taas toimimaan.
    Oli muuten ensimmäinen "iso" ongelma, mitä tämän luurin kanssa on ollut. Ja laite on ollut todella kovassa käytössä. Eli hyvin on toiminut!

12. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    kannattee vastaisuudessa kokeilla tuota 'akunirroitus' boottia. lukitus/powernappi pohjaan ja pidät pohjassa niin kauan että laite sammuu, sitten vapautat napin ja laite käynnistyy itsestään uudelleen.

13. Niqu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 800
    Lumia 800 ohjelmien asennus ongelma

Moikka!

Oon tässä yrittäny löytää vastausta ongelmiin. Eli onkelma on semmonen, ku otin puhelimen paketista ja sain kaikki ohjelmat asennettua ihan hyvin esim kameran lisätoiminnot sun muut ja nyt sitten jouduin palauttaa tehdasasetukset ku huomasin ettei mun live tunnus kirjautunu, niin sen jälkeen en saa asennettua enään niitä. Tulee vaan "tämä sovellus ei ole saatavilla laitteeseesi. saat lisätietoja napauttamalla tätä"

Tässä on uusin päivitys sun muut!

Mitäköhän sitä pitäs tehä???

tv. Niko

14. HaukiM

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N9
    Terve,

Saankos lainata ketjua 610:n onkelmille? Noh kokeillaan...

Elikkäs ongelmana on taloudesta löytyvä 610, josta katosi vastapuolen ääni puheluissa. Kaiuttimen, tai kuulokkeidenkaan kautta ei puhetta kuulu, vastapuoli kuulee normaalisti.

Soft resetti ei tuottanut tulosta, mutta backupin jälkeinen puhelimen tyhjentäminen toi äänen takaisin. Latasin varmuuskopion sisään, jonka jälkeen ääni katosi uudestaan.

Olisikos kellään antaa vinkkiä, onko jokin asetus pielessä? Näihin ei kyllä kuulemma ole koskettu. Ei huvittaisi alkaa naputtelemaan kaikkia numeroita yms. uudestaan koneeseen.

Kiitoksia...

15. Sparrow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsumg Galaxy S III
    Moi, laitoitko sun live id uudestaan laitteeseen? Tehdasasetukset pyyhkii live id:n veks...

16. sputnic_

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    milloin mikäkin
    Jollet saa muuten toimimaan, niin saathan sä numerot sieltä Livestä. Niin siis ei tarvitse palauttaa sitä varmuuskopiota jos se korruptoi äänen..

17. Vessu

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 keltaine,Lumia 1520 keltainen
    Nokia 800 viimeisin ohjelmisto,Sonera sopiva->data ei liikkunut 4 viikon aikana eri puolilla Ruotsia.
    Tiketti Soneralle ja Nokialle->Sonera pesi kätensä ja Nokia Care lupasi tutkia asiaa.
    Minäkin tutkin,ostin toisen päätelaitteen työpuhelimeksi joka toimii.

18. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    lainausta käyttökokemusketjusta:

eli kävin tsekkaan nuo hotmailin kalenterin asetukset ja kaikki muistutukset on pois päältä, mutta edelleen puhelin piippaa hälytyksen päivää ennen jonkun synttäreitä. sähköposti-ilmoitus sen sijaan on nyt jäänyt pois.

miten saan puhelimen lopettamaan nuo hälytykset? haluan homman pelaamaan niin että kalenterissa ja lukitusnäytöllä näkyy mahdolliset synttärit, mutten halua että puhelin piippaa muistutuksen.

kiitos jo etukäteen!

19. jerry Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    Lumia 930

Näin:

20. erh4be

erh4be Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    577
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    kiitokset jerrylle nopeasta vastauksesta! ei muutako uuden synttärikalenterin tekoon.

Jaa tämä sivu