Nokia IMEI takuu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kukkone, 17/7/09.

1. kukkone

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E-71
    Olen ostamassa uuden nokian E-sarjalaisen käytettynä, ja myyjä sanoo että takuu hoituu IMEI koodin kautta. Hän myös sanoo että voin viedä puhelimen tarvittaessa mihin liikkeeseen vain, jota en jaksa uskoa. Mites on nykyään, onnistuuko takuu ongelmitta IMEI:n avulla? Olen jotain juttuja aiheesta löytänyt ja ristiriitaista tietoa, joten onko jollain ajankohtaista tietoa?

2. samumanu Vieras

Tosta nyt on monenlaista tarinaa liikkeellä mut mä sanosin et onnistuu imein avulla, toki se ei välttämättä täysin vastaa todellisuutta jos puh on esim seissy ennen myyntiä ni siinä häviää. Mutta paremman varmuuden saat kun soitat suoraan huoltoon, ne löytyy hienosti nokian sivuilta.

Mikä tahansa myyjä liike ei välttämättä ota vastaan mut valtuutetut huollot varmasti ottaa.

3. ruuvi

ruuvi

Tykkäykset:
    0
    Useat huoltoliikkeet kelpuuttavat suoraan. Monet myymälät taas eivät ota vastaan ilman kuittia. Jos selvittää mistä myymälästä on hankittu alunperin niin sitä kautta taas vois kysellä alkuperäistä takuukuittiakin jos vaikka suostuisivat tulostamaan uudestaan. Tai jos tietää, että on myyty esim. ElisaShopitista Helsingissä niin voi varmaan viedä huoltoon saman ketjun myymälässä muualla. Järjestelmistä varmaan löytyy silloin takuukuitti.

Takuu on kai 25kk valmistuspäivästä. Eli jos olisi malli joka on seissyt alkuperäisen myymälän hyllyssä tovin niin tässä häviää. Ja ostokuitti kumoaa aina tämän eli jos taas on hyllyssä seissyt niin kuitilla saa kuitenkin normaalin takuun. Joskus olen kyllä törmännyt sellaiseenkin, että puhelinmalli oli ollut myynnissäkin vasta vajaan puoli vuotta ja silti huoltoliike tarvitsi takuukuitin. Eli kyllä kai se kuitti olisi hyvä olla olemassa...

4. yepp

yepp Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Kyselin tuota paikalliselta expertiltä ja sanoivat että sillon n.vuosi sitten kysyttään aina kuittia ku huoltoon pisti, mutta nyt taas pelittänyt ilman mitään kuitteja IMEIN:n perusteella.

5. kukkone

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E-71
    nokia caren vastaus- ei takuuta

Soitin äsken nokian Nokia Care huoltoon ja sanoivat että ilman kuittia ei ole velvoitettuja huoltamaan tuotetta. Kysyin vielä mikä liike ja he sanoivat mikä tahansa, Nokian oma liike tai muu. Perun varmaan kaupat.

6. samumanu Vieras

Miksi et voi kattoo nokian sivuilta lähimmän huollon tietoja ja kertoa niille imein ni jos asia selviäisi? Care on todella syvältä ja todella poikittain joten ne sanoo mitä tahansa..

7. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    Talvella kun kävin Vantaan lentoasemalla huollattamassa 5800XM:ää pariin otteeseen, kummallakaan kertaa ei ostokuittia kyselty vaikka sen otinkin mukaan eli puhtaasti imeillä näköjään sujui. Edellisellä kerralla toisen luurin kanssa noin vuotta aiemmin muistini mukaan tykkäsivät nähdä ostokuitin ja muistaakseni silloin piti myös täyttää ja allekirjoittaa joku lomake vaikka jos pelkästään halusi firmispäivityksen bugiseen luuriin takuuna ja lomakkeessa mm. piti mainita syy minkä ongelman takia päivitystä puhelimen firmikseen kaipaa, hohhoijaa.

8. timppa_

Tykkäykset:
    0
    mulle kans sanottiin lentokentällä eilen et imein perusteella selviää takuu, mutta kuittia vilkaisi kuitenkin, kun mulla se mukana oli...

9. kukkone

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E-71
    pari tyyppii sano caressa, et ei toimi imei takuuna. ihme toimintaa, pakko ihmetellä. noh, luuri jäi ostamatta.

10. Ruuska

Ruuska

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Entistä N95 luuria käytin huollossa ilman kuittia. Tonne Careen on kyllä melkoisen turha soitella.

11. julian

julian Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Mulla ei ikinä ole Nokian kuitteja kyselty kun eri huoltoihin niitä olen kiikuttanut.
    mm. Lentokentän Airphoto ja Helsingin Mobile Service, Hämeentiellä.

Nämä siis Helsingin alueella.

12. puikko

puikko Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    199
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ei ole myöskään itselläni kyselty Tampereen seudulla kuitteja yhdestäkään Nokian puhelimesta, jonka olen huoltoon vienyt.

Vainoharhaisuutta sanon minä, mutta olisihan se olo kai "turvallisempi" jos kuitti kuitenkin varmuuden vuoksi löytyisi kotoa. :)

13. HumanErection

HumanErection

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    HTC One M8 Gold
    Viime heinäkuussa ostettu kuititon Nokia 5300,
    kannattaako viedä suoraan esim tuohon Helsingin Mobile Serviceen, vai jättää myyjäliikkeen hoidettavaksi?

14. Madfexx

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GS4+, Note 3, HTC One, Lumia 1020, Jolla
    Itse olen ainakin vienyt täällä Tampereella useita Nokialaisia suoraan huoltofirmaan pelkällä IMEI:llä ja homma on toiminut kuin rasvattu. Tuo takuuhan on IMEIn kertomasta valmistuspäivästä 27 kk.

15. eralumi

eralumi Bannattu

Tykkäykset:
    30
    Jos pääset suoraan huoltoon viemään, niin kannattaa viedä. Säästyy turhilta postituksilta. itelläni kerran makasi luuri myyjäliikkeessä reilun viikon ennenkuin se pääsi huoltoon asti.

16. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Tai voit viedä sen sinne mobile spa:han mikä on flag shipin vieressä.

17. Markkanen

Tykkäykset:
    13
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Se on 25kk.

18. HumanErection

HumanErection

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    HTC One M8 Gold
    Vein Mobile spa:han, kiitos vinkistä.
    Hain samalla reissulla kopion kuitista ostopaikasta, mutta huoltotäti ei edes vilkaissut kuittia.
    puoltoista viikkoa arvioi huoltoajaksi.

19. kukkone

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E-71
    kössitty?

Mistä sen tietää onko ostanu nyysityn luurin?? Tietääkö sen IMEIn perusteella?

20. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Minkä takia semmoista epäilet? Eiköhän se tarkistus poliisin kautta onnistu. En tiedä suostuvatko operaattorit sitä kertomaan.

Jaa tämä sivu