itse päätettävä liittymänumero?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja pantero, 15/2/04.

1. pantero

Tykkäykset:
    0
    En löytänyt hakemallakaan vastausta siihen, antaako joku operaattori valita liittymänumeron vapaammin itse. liikkeissähän eteen lyödään lista tyyliin "valkkaa tosta".

60v synttärilahjaksi olis tarkotus antaa puhelin (omaperästä) ja liittymä, niin olisi mukava, jos löytyisi numero muistuttamaan merkkipäivästä.

2. Marjo.

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 + Sonera
    Itse ainakin aikanaan dna-liittymää avatessa valitsin itse numeron. Muistelisin ettei valmiita listoja ollut edes tarjolla, mutta voin muistaa väärinkin.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin Sonera ja DNA antaa valita. Voit varata numeron aspan kautta (Sonera). Myös liittymäkauppias on itselleni hoitanut pyydetyn numeron.

4. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Itse sain soneralta (tosin pitkän vääntämisen jälkeen)
    tietyn numeron, soitot aspaan tuotti pelkkää "ei onnistu"
    palautetta. Käväisy asiakasystävällisen sonerakauppiaan
    luona toi tulosta. Kyse oli niminumerosta l. näppäilet
    sanan = numero.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä!Allekirjoitan tämän. Dna liittymäkauppias näki todella vaivaa etsiessään mulle sellaisen numeron,missä vain kahta numeroa pelkästään.Teleringin myyjälle piti pieni valkoinen valhe heittää,että teki saman.Vinkkinä sellainen,että yrityksille on varattu paljon hyviä numeroita.Mullakin taisi olla joku Oy Arska Ab;) vaikka tuli kuitenkin yksityishenkilölle.

6. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahden liittymätilauksen yhteydessä on varsin kattavasta numerovalikoimasta mahdollisuus valita itselleen sopiva numero, mutta mikäli näistä numeroista ei löydy juuri sopivaa niin aina voidaan erityistapauksissa etsiä manuaalisesti asiakkaalle paremmin sopiva numero. Asia luonnistuu parhaiten soittamalla tilauspalveluumme.

T Panu.

7. Unski

Unski

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4 & iPhone 5S
    Itse sain radiolinjalta muutama vuosi sitten sen numeron minkä halusin. ennestään minulla oli soneran 0400 *** *** ja halusin vastaavan 0500 *** *** ja sen sain. :) Edelleen on molemmat käytössä..
    Ai niin ja dna:lta oli jossain vaiheessa myös 0440 *** *** eli sieltä sai kanssa valita.

8. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Kaikilla operaattoreilla voi numeron valita tiettyjen sääntöjen puitteissa. Kyseessä on enemmä myyjän ammattitaito ja ennenkaikkea palveluhalukkuus.

9. hifi

Tykkäykset:
    0
    Tuo nyt mikään ihme sinänsä ole, koska periaatteessa ainakaan RL ja tietäälseni DNA:kaan eivät annan noita 0500/0440 numeroita, jollei sopimuksen tekevällä henkilöllä oikeasti ole hallussaan vastaavaa 0400 numeroa. Tietenkin Sonera myy 0400 numeroita uusinakin, että voi sattua huono tuuri että joku on ottanut numeron ennen kun on sulkenut vastaavan Soneralla, mutta se on kai aika huonoa tuuria jo.

10. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Dna antoi minulla käytössä olleen numeron heti seuraavalle irtisanottuani liittymän,tulipahan pieniä sekaannuksia kun jätin soitonsiirrot päälle,eikä ne saaneet niitä pois näköjään uudella käyttäjällä..

Niin ja oli 0440- numero...

11. wilsson77

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on 0440 numero ja loppu on syntymäaikani, sain ihan itse valita kun soitin aspaan. Aspa kävi kärsivällisesti läpi ehdotuksiani kunnes keksin ehdottaa syntymäaikaa. Ei tuolla 0440 alulla ole mitään eroa muihinkaan alkuihin 0443,2,5...

12. Sammy81

Sammy81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    [quote="hifi]Tuo nyt mikään ihme sinänsä ole, koska periaatteessa ainakaan RL ja tietäälseni DNA:kaan eivät annan noita 0500/0440 numeroita, jollei sopimuksen tekevällä henkilöllä oikeasti ole hallussaan vastaavaa 0400 numeroa.[/quote]

Kyllä ainakin dna:lta saa 0440 numeron jos sen haluaa, ilman että on käytössä 0400 numero. Mistäköhän sä tollasta tietoa oot kerännyt?

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    364
    DNA alkuaikoina niitä jaettiin ensisijaisesti Soneran/RL:n 0 alkuisten numeroiden haltijoille.
    RLllä on ajankohdasta riippuen omissa 0 alkuisissa samaa politiikkaa joskus aika tiukastikkin.

14. pantero

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista

siis aspaan mars.

15. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Minulla on samalla päätteellä 0400 ja 0440 numerot. Näköjään tuolta kolumbusgsm:n valikoista pääsi näpräämään aikasen vapaasti itselleen numeroa. Vois tietty joskus hankkia itelle tollasen 0500 numeron vielä samalla lopulla :)

16. Pounder

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N93, Samsung SGH-Z560, Siemens S65 & S55
    Olen rekisteröimässä itselleni mukavaa numeroa saunan sivuilla. Ehdin jo tunnistautua verkkopankin kautta, kun järjestelmä ilmoitti numeron jo menneen. Päätin sitten soittaa aspaan, että jos saisi valita omanlaisensa numeron, tai osan siitä. Ei puhettakaan. Ei voi valita, oli selkeä vastaus. No, taisi jäädä se liittymä sillä kertaa hankkimatta. No, kilpailijat ovat joustavampia. Mikä olisi saunalla tuollainen "erityistapaus", plehti?

17. TqB5MI6A

Tykkäykset:
    0
    Tässäpä vinkki

tosin vaikka tämä keino on ihan laillinen, niin silti voi jäädä nilkki olo;)...

Mieti muutama sopiva numero, minkä haluaisit.

Sitten käy kysymässä/soittele, mistä saisit tämän numeron: 123 456 7 voi olla varattu Soneralla (040) mutta 044-alulla se voi olla vapaa. Tai syntymäaika, 04 07031950, jos se ei ole 040-alkuisena vapaa, niin kokeilee 050, 044, 041... minkä vain saa.

Kun haluttu numero on auki, on menettänyt liittymismaksun verran rahaa, eli 0-8 euroa.

Sitten vain valitsee itselleen sopivimman operaattorin, ja siirtää tuon numeron sinne. Ja avot- itsellä on numero, joka miellyttää=).

18. Pounder

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N93, Samsung SGH-Z560, Siemens S65 & S55
    Re: Tässäpä vinkki

Jep, totta, juuri tuon prosessin käynnistin, konstit ovat monet. :)
    Eikä ole lainkaan nilkki olo! Mutta harmittaa edelleen, kun jäi se tietty numerosarja saamatta. Numeromagiaa, numerologiaa, individualismia...

19. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 plus
    Re: Tässäpä vinkki

Noinhan se on minunkin tehtävä. Ei halunnu saunis antaa mitään itsevalittua numeroa, ihan kun se olisi niiltä jotenkin pois.. Mutta onnex nyt on noita vaihtoehtoja.. :)

20. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mistä se varsin kattava numerovalikoima löytyy? Tilaussivunne tarjoavat reilua 100 numeroa, jotka kaikki näyttävät hankalasti muistettavilta:

https://oma.saunalahti.fi/settings/signup/gsm

Näitä ei liene suunniteltu asiakkaita etua ajatellen, vaan generoitu automaattisesti? Minulle noista ei kelpaisi yksikään.

t. tero

Jaa tämä sivu