Autot osa IV

Keskustelu osiossa 'Liikenne', aloittaja Noma, 13/1/09.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Noma

    Noma Supermoderaattori

    Liittynyt:
    10/8/03
    Viestit:
    5500
    Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Lumia 920
    Eli pulinaa automobiileista jatketaan tässä ketjussa. Jatkuu siis täältä.
     
  2. Extreme

    Liittynyt:
    25/12/06
    Viestit:
    324
    Tykkäykset:
    0
    Kumpi olisi kokemuksienne mukaan "parempi" tavalla, tahi toiselle. Vuoden ~2000 mallista Volvo V70 ja BMW E39 520 sedan (ei tarkkoja autoja vielä) olen katsellut. Bensakoneella. Onko 150.000 - 200.000km minkä kuuloista? Suomi-autoja pitää olla.

    Bemuun ilmeisesti vakuutuksen kalliimmat? Mites huollot ja vastaavat?

    Olisiko mahdollisesti fiksumpaa ajatella 2000 mallista Volvo Classicia, kuin siitä pyöreämpää uutta mallia? Calassikoista taitaa olla mahdolliset lastentaudit pois ja varustus kohdallaan?

    Mistä olisi järkevin aloittaa vakuutuksien kyseleminen? Kyseessä olisi ensimmäinen oma auto ja ikäähän on vajaa 30.
     
  3. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9493
    Tykkäykset:
    106
  4. murto

    murto Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2393
    Tykkäykset:
    0
    Volvolle tosiaan bensa kelpaa, eikä siltikään kulje. Itse harkitsisin silti Volvosta sitä uudempaa mallia, tekniikka on kuitenkin melko pitkälle samaa joten eroavaisuuksia ei ole. Lisäksi viat ovat aikalailla yksilökohtaisia, eli toisilla on helvetisti vikoja ja taas toisilla ei ollenkaan, jostain syystä Volvon ollessa kyseessä löytyy aika paljon molempia.

    Itse mieluummin ostaisin bemarin, kyseinen E90 on siisti ja laadukas kulkupeli ja kulutukseltaankin Volvoa pihimpi. Mielestäni bemari on laadukkaampi auto kuin Volvo.
     
  5. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    kuten jo mainittukkin, niin e39 on hiton hiljainen, eikä kyl paljon ajettuinakaan natise eikä nitise mistään (kaverilla yli 350tkm ajettu), ja itsellä 2,5l koneella oleva automaatti, niin vie maantiell noin 7l joka ei mielestäni ole paha, kaupunki pyörityksessäkin jää alta kympin.

    tuon ikäisessä on jo vähintään luistonesto, tod. näk. myös esp, joten ei tuo takaveto liukkaalla niin haittaa.

    lisäksi e39:iin tuli 8/98 uus tekniikka (moottori, sähköt, laatikko jne), joten sikäli hyvä tekniikka sisässä, eikä vikoja liiemmälti ole. Osat ei nyt ihan järin kalliita tunnu olevan, jos merkkiliikkeessä huollattaa niin varmasti hinta nousee
     
  6. Kreivi S

    Kreivi S Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/6/04
    Viestit:
    9003
    Tykkäykset:
    60
    Tarkoitat varmaan E39. Tuon ajan autoista on Bemu laadukkaampi, nykyään menevät taas aika yksiin etenkin pienemmissä malleissa.

    Pakko yhtyä muihin ja mennä Bemarin puolelle, 520i on hyvä auto hyvällä koneella.
     
  7. Charger Vieras

    Juu kyllä BMW:n kannalle on omistajana kanssa helppo yhtyä...Aika harva nykyautokaan pääsee samaan ajomukavuudessa ja hiljaisuudessa kuin oma '97 528iA. I

    Ei tuo 520i nyt mikään vauhtihirmu ole, mutta kyllä sitä varmasti silläkin kulkee...niin ja jos '01 malliin niin sittenhän jo 520i on jo 170hv.

    Vakuutuksesta en osaa sen tarkemmin sanoa, itsellä muistaakseni koko vakuutussumma on jossain 400€ kieppeillä kaskolla, vissiin...vaikea sanoa kun on neljässä erässä ja liikenne ja kasko laskutetaan erikseen....Varaosat on BMW:ssä hinnoiteltu ylöhkös, mutta kalleempiakin löytyy ja niitä ei paljoa tarvita. :)
    Koiranluut sekä etu että takapäässä ovat kuluvia, mutta itselläkin vielä alkuperäiset ja jo 157tkm takana, vian huomaa kyllä kun alkaa täristää...
     
  8. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    pahempi vikahan noissa e39:ssä on ne kumityynyt kun siellä takana, ja se aiheuttaa sitä tärinää, ja on muuten viimisen päälle v-mäiset vaihtaa jos on farmari malli kuten itellä, kun on tilaa säästävä ratkaisu takana.

    itellä tais täyskasko olla jotain 1300e ennen bonuksia jolloin tippuu kyllä tod. paljon
     
  9. Charger Vieras

    Farmarista en osaa sanoa kun en ole tutustunut...Itse olen jättänyt vanhoissa noiden vaihtamiset ammattilaisille ihan varmuuden vuoksi....

    Niin tosiaan unohdin, että minulla on 75% boonusta vakuutuksissa...
     
  10. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    Sedanissa samaiset kumit löytyy, mutta paljon helpompi vaihtaa juuri siitä syystä ettei ole tilaasäästävä malli kuten farkussa.

    kuvana vielä: http://omenanraato.1g.fi/kuvat/523/kumit.jpg/full tuossa näkyy 4kpl noita kumeja, ne alkaa olemaan loppu 150-200tkm ajon jälkeen ja sit alkaa auto tärräämään noin 100km/h vauhdissa kuten myös itsellä.

    hinnassakin "hieman" eroa farmarissa ja sedanissa...

    E39 Taka-apurungon kumityyny Sedan 22.50e
    E39 Taka-apurungon kumityyny Touring 59.90e
     
  11. Charger Vieras

    Tjaahas...Täytyneekin katsoa missä kunnossa ovat. Tärinää ei tosin vielä ole havaittavissa...Jaa mutta 528 on ainakin osa alustan komponenteista jo eriäviä 523:n kanssa...Noh täytyykin ajaa pukille ja katsoa löytyykö tuommoisia ja voisihan nuo vaikka vaihtaa jos on...

    Mukavasti on kyllä tuota hintaeroa, mutta farmarissa kun on tosiaan hieman erilainen alustarakenne takapäässä tilan takia ja kaiketi myöskin suuremman kuormankeston takia...
     
  12. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    näyttäis olevan 528:ssa samanmoinen kuin muissakin. ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=33_0518&hg=33&fg=30)

    ja farkussa muuten vielä automaattinen peränkorkeuden säätö, joka lisää eriäväisyyksiä sedaniin.
     
  13. Extreme

    Liittynyt:
    25/12/06
    Viestit:
    324
    Tykkäykset:
    0
    Onko tuolle e39 250.000km jo miten paha? Kyse siis 520 (bensa) mallista ja manuaalina. Onko suurta eroa "kilometrikestävyydessä" jos on uudempi 170hv versio?

    Vuosimalli olisi kohdallani vähintään 2000. Tuon jälkeen taitaa kaikki 520:set olla 170hv versioita?
     
  14. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    kyl ne kilsoja kestää koneensa puolesta, ja jos ei täristä ni aika huoletta saa ostaa.
     
  15. Extreme

    Liittynyt:
    25/12/06
    Viestit:
    324
    Tykkäykset:
    0
    Kiitos jo nyt vastauksistanne. Mikä olisi pk-seudulla "paras" paikka etsiä noi E39 malleja? Mieluiten ostaisin liikkeestä.
     
  16. Jukke

    Liittynyt:
    20/9/04
    Viestit:
    436
    Tykkäykset:
    0
    Jos automaattivaihteista Volvoa ajat, niin testaa automaatin toiminta kunnolla.
    Noissa 200tkm + ajetuissa on ollut pientä nykimisongelmaa jarrulla paikallaan ollessa. Eli auto yrittää lähteä liikkeelle jarruavasten.

    Muuten volvo on varmasti aika huoleton peli.
     
  17. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    9/5/08
    Viestit:
    1940
    Tykkäykset:
    4
    Joo kyllähän edustajat ja taksikuskit noihin rullaavat aika kilometrimääriäkin. Itsellä ei muuta kokemusta kuin emännän isäpuolella on nyt toinen V70 peräkkäin. Edelliseen rullasi melkein 190tkm parissa vuodessa ja nyt viime pääsiäisenä vaihdetussakin on jo varmaan aika hyvin kilometrejä.

    Eli varmasti ihan hyvä ja luotettava auto. Ei ainakaan emännän isäpuoli ole valittanut mistään. Eikä Bemarikaan mikään huono ole kyllä.

    Kummatkin hyviä vaihtoehtoja.
     
  18. Extreme

    Liittynyt:
    25/12/06
    Viestit:
    324
    Tykkäykset:
    0
    Mitä jos vaihtoehdoiksi lisätään vielä MB W210? Uskoisin että 2.0 bensa manuaali olisi passeli vaihtoehto ja korimallina sedan.

    Rupeaako jo + 200.000km tuntumaan?
     
  19. Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    17838
    Tykkäykset:
    167
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64GB Gold
    Kyl ennemmin kattelisin volvoa ja bemua, ja ehkä audia, mut jättäisin mersun pois, laatu tippunut aika lailla, ja ohjaus/ajettavuus ei kovin erikoinen ole.

    oletko nettiautoa selaillut, siellä monet liikkeetkin esillä kuitenkin
     
  20. Charger Vieras

    Juu, kyllä minäkin jättäisin MB:n pois laskuista, kun niissä on vielä tuota ruosteongelmaakin huomattavasti muita sakslaisia laatumerkkejä enemmän...

    Merkkiliikkeet eivät vissiin mitenkään innolla enään ota noin vanhoja autoja ainakaan omiin vaihtorivistöihinsä...jobbareilta ja yksityisiltä löytyy kyllä.
     
: autot
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä sivu